07 mars 2009

När far och dotter blev kompisar

Jag har gjort ännu en LO om Linnea och hennes pappa. Det är nog mina favoritbilder att scrappa :-) Hon var väldigt länge fäst bara vid mig. Jag kunde inte få nån avlastning när Erik kom hem från jobbet, för hon ville inte vara hos honom. Eller hos nån annan för den delen... Det var bara jag som dög. Men till slut gick det också över, som allting annat jobbigt. Den här bilden är tagen när de mös och pratade direkt när Erik kom hem från jobbet. Det märktes verkligen att hon hade saknat honom och att hon hade såååå mycket att berätta för honom. Hoppas att hon inte klagade på mig :-)

Nå ja, nu till själva LO:n. Jag hade en liten inspirationssvacka i ett par dagar nu. Inga av de papper jag hade hemma kunde kittla igång fantasin. Så då vände jag mig till mina favoritbloggar. Idéen om att använda ett die cut papper på det här sättet fick jag i Pink Paislee's blogg, som är btw en av mina inspirationskällor. Mer exakt, det var den här LO:n som väckte till liv min kreativitet. Det blev inte speciellt likt, vilket inte var meningen heller. Behövde bara nåt som kickar igång mig.

Die cut pappret är Artisan Solid Falala från Making Memories och resten kommer från Maja Design. Har ni lagt märke till att jag har börjat blanda tillverkare? Hihi... jag ser det som ett steg i mognadsprocessen ;-)

Jag brukar inte använda så mycket bling på mina LO:s. Tycker att högar med blommor och bling kan bli så himla fina hos alla andra, men jag får inte till det. Här använde jag mig dock av Primas Say it in crystals. Så himla användbart! Man kan klippa och plocka bort lite som man vill... Gillar det!

Det sötfula trädet har jag gjort själv, som ni säkert redan har listat ut. Likaså den lilla fågeln. Först gjorde jag trädet i svart cardstock, men det tyckte jag inte riktigt om. Sen gjorde jag det i mönstrat papper, men njae... Men tillsammans tyckte jag det blev fint! :-) Fågeln har jag klippt ut i svart cardstock och pyntat lite med bitar från en Say it in crystals swirl.

Gräset var inte tänkt att vara gräs från början. Jag tänkte göra egna pom-poms i papper. Nåt jag sett i Pink Paislee's blogg. Men jag fick dem inte riktigt att passa in i den här LO:n. Sen slog det mig att det såg ut som gräs och det däremot passade lite bättre! Det var inte riktigt pom-poms tid den här gången. Men den kommer säkert :-)

Jag börjar tycka om datorskriven journaling. Det är charmigt med handskrivet, men på vissa LO:s tycker jag att datorskrivet passar bättre. Inne hos Hanna (som är supersuperduktig!) fastnade jag för ett typsnitt som hon ofta använder. Den heter Bradley Hand och lär dyka upp på mina LO:s fler gånger.

Så där då. Hoppas att ni gillar den här LO:n! Jag var lite skeptiskt till en början, men blev ganska nöjd med resultatet i slutändan. Och hörni, tack så hemskt mycket för alla rara kommentarer för min förra LO! Går inte att beskriva hur glad jag blev för varenda en!
Nu ska jag packa babysim-väskan. Tack för titten! Hoppas ni får en skön helg allihopa!

13 kommentarer:

Bettan sa...

Den är underbar! Helt fantastisk med många fina detaljer!

Anonym sa...

oj så mysigt de ser ut att ha det. Jätte fin LO :-)

Pyzzlan sa...

Den har litet speciella detaljer! Häftigt träd och journallingen är ju litet extra. Mysigt foto också!

Anonym sa...

Fin LO med läckra detaljer!

cia sa...

Ännu ett fint sätt att använda papper på.
Heja heja tjejen!

Lillnettan sa...

Urgullig! Tycker det är så roligt att du testar på olika saker du hittar - det blir så bra!

Lillnettan sa...

Pssst! Kika här: http://lillnettan.bloggsida.se/blandat/sma-tulipaner-och-besokare-nr-2000

Kram!

Anonym sa...

Så fin! Trädet är verkligen urläckert=D

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hade du en inspirationssvacka? Å andra sidan var det kanske välbehövligt ed allt snyggt du sprider ut omkring dig! =)

Det var verkligen en fin, häftig och stilren LO du fått ihop!

Det där med mammiga barn känns igen och visst blir man sådär lycklig i själen när även pappan får uppleva den totala lyckan av att vara efterlängtad!

Asksvart sa...

Jisses vilka underbara alster du har gjort...

Karin sa...

Himla fin layout du har gjort! Du är väldigt duktig! =)

Kram!

Maja Stokk / eyovine sa...

WOW!!! så läckert. Det är så roligt att kiak in här, för du har alltid nåt nytt spännande projekt. Å det ena är inte det andra likt... å det är för mig positivt =D.
Gillar trädet du gjort... måste testas. Tack för inspirationen =)

Kramiz Maja

Joanna sa...

Åååh vad jag tycker denna layout är vacker!! Inspirerande! ♥