23 januari 2009

Jag är väldigt mycket "nybliven"

Ja ni, jag är en nybliven mamma, en nybliven scrappare och nu också en nybliven bloggare.

Då kan man undra vilken del av mig själv jag har lagt på hyllan för att kunna bli allt det där nya. Har själv funderat på det... En liten del av "vännen Alex" har nog tagit paus. Det kan jag skämmas lite för. Sen jag blev mamma har jag knappt ringt till mina goa vänner. Då förstår ni säkert hur ofta jag har träffat dem... ja... precis... Men den största uppoffringen har nog "jobbnarkomanen Alex" gjort. Och den filuren saknar jag inte så där värst mycket. Tänka sig att en av ens profiler kan ge vika för hela tre nya! Mycket rikare jag har blivit!

Men sen "jobbnarkomanen Alex" försvann har min hjärna känts lite understimulerad. Det blev dock lite bättre sen jag fann scrapbooking. På det sättet får min kreativitet lite tillfredsställelse iaf. Vissa skulle kalla scrapbooking för hobby, men jag kallar det ofta för terapi :-)

Min mamma-profil tar väldigt mycket plats. Scrapparen i mig kämpar om lite tid och då och då lyckas hon. Vi får se hur mycket uttrymme bloggaren kommer att få. Kan inte lova speciellt frekvent uppdatering av bloggen, men jag ska försöka.

Förresten, hur länge tycker ni att man får kalla sig för "nybliven"? Jag menar, att jag är nybliven bloggare är det ingen tvekan om. Scrappa har jag inte ens gjort i en månad, så visst. Mamma har jag faktiskt varit i snart fem månader! Men jag brukar fortfarande kalla mig för "nybliven". Senast jag missbrukade det som ursäkt var förra veckan hos tandläkaren. "Jag skäms verkligen. Jag har inte använt tandtråd på jättelänge. Jag är nybliven mamma förstår du... jag hinner inte..."

Han nickade förstående men tyckte ändå att jag borde prioritera mina tänder... så klart... lätt för honom att tycka...

1 kommentar:

Maja Stokk / eyovine sa...

Hej! Vad roligt att få se dina LO.er igen... å jag säger det igen... du är såååå duktig!! Dessutom skriver du underhållande här i bloggen =)... har lagt dig i min bloggrundemapp. Ser fram emot fler alster och inlägg... å nybliven mamma är man läääääänge =)... min sista är 8 månader och känner mig nybliven.
Trevlig helg!

Kram Maja