23 januari 2009

Mitt lilla scrap-bagage

Som sagt, jag har inte hållit på med scrapbooking speciellt länge. Började nån gång efter årsskiftet. Men några layouter har jag med mig i bagaget.

"Kämpe" är min allra första LO. Den handlar om en liten Linnea som inte alls gillar att ligga på magen. Jag hade skissat på den i väntan på mitt paket från Scrapperiet. När jag sen såg de vackra Maja Design papprena irl, föll allting på plats. Älskar verkligen serien "Carina". Verkligen mina färger!


"Nyvaken" gjorde jag med Pink Paislee's fina "Spring Fling". Tyckte de färgerna passade superfint till Linneas blå-gröna grobag. LO:n handlar om hur mysig Linnea är när hon är nyvaken och hur det ger mig ork att stiga upp kl. 5 på morgonen. Dag efter dag...


Ibland känns det som att det enda Erik och jag gör på dagarna är att leta efter Linneas strumpor. Hon är bäst på att sparka av sig dem! Det var jag självklart tvungen att föreviga på bild. Så blev "Lilla strumpan åker av igen" till. Här försökte jag tänka horisontellt. Papper är Making Memories "Animal Crackers Ella". Första gången jag såg en bit av punchinella tänkte jag med en gång - en massa små hål, då måste jag testa att trä ett snöre igenom dem :-)

Nästa LO är en av mina favoriter hittills. Dels för att jag verkligen blev nöjd med själva designen, dels för att jag älskar den bilden på mig och Linnea. Hon har mer eller mindre levt på min axel de första månaderna när hon hade kolik. Papper är Making Memories "Noteworthy". Chipboard bokstäverna till titeln målade jag med nåt så enkelt som fingerfärg. Hade inget annat hemma :-) Sen chalkade jag dem lite med Chestnut Roan. Här har jag även för första gången testat att använda en edge scraper. Det blev snabbt en favorit! En detalj jag är väldigt nöjd med är det lilla bruna hjärtat jag har broderat i spetsen. Själva spetsen och bruna snöret är kvar från våra bröllopsdekorationer. Texten "sover du bäst" är skriven med "Tiny Alpha" från Making Memories. Älskar verkligen att använda pyttesmå bokstäver!


"Ditt 1:a bad" gjorde jag till Hobbyhusets skissutmaning. Igen, vackert papper från Maja Design. Det blåa bakom bilderna är baksidan på ett Daisy Bucket Designs "Playful Petals" papper. Blommor har jag klippt ut från samma Daisy Bucket Designs papper och pimpat dem med lite rosa färg och bruna brads. Är lite försiktig med att använda blommor. Är rädd att det ska bli för mycket. Den här blev iaf pappa Eriks favorit hittills :-)

Min senaste LO är "Vår korta men mysiga lässtund". Jag surfade på ett LO för ett tag sedan som jag gillade väldigt mycket och bestämde mig för att försöka lyfta det. Jag har använt Daisy Bucket Designs "Playful Petals" papper och en vass kniv. Tycker det är kul att skära i papper och på så sätt skapa nya dimensioner.

Tack för titten! Hoppas du gillar nåt av det jag gjort hittills! Själv längtar jag efter att få sätta fingrarna i nåt nytt... så fort Linnea tillåter det så...

5 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Vilken fin blogg du gjort - jag gillar det turkosa och bruna! Och dina LO.s är jättefina, gillar speciellt lässtund och nyvaken.

Unknown sa...

Bustrollet som inte står ut med att behålla strumpan tar priset tycket jag :D Fick mig att skratta gott!
Och, keep up the good work, bloggen får mig att känna mig lite närnare er trots allt...
Puss på dig och på lillan!

Renée sa...

Vilka underbara LO's du gjort! :)
Du är ju hur duktig som helst! Kul att du delar med dig! Jag blir verkligen inspirerad att ta upp mitt scrappande igen! :)

Kram på er!

Maria sa...

vilken fin blogg du har, hit kommer jag att börja titta in!

Anonym sa...

Svårt att välja favorit, för alla är ju jättefina! Vad mycket olika papper och prylar du verkar ha. Det kanske är hem till er man ska åka istället för till scrapbook-affären... :) Fast mitt bröllopsalbum blir nog ganska "strikt" och rent, för jag vill ha med så många bilder och det får inte bli plåttrigt... Kram