02 augusti 2009

A new beginning

Månadens utmaning på Magdas är att scrappa om förändringar som augusti månad så ofta innebär. Gillar såna utmaningar! Utmaningar som får mig att reflektera över mitt liv. Det brukar bli lite av terapiscrap då :-) Som inspirationsalster gjorde jag ett kort och en layout.

En stor förändring för mig är att jag börjar jobba igen. Imorgon! Suck! Kortet sammanfattar väldigt bra hur jag känner inför det. Min man tyckte att min humor var något undermålig, men jag tycker fortfarande att kortet är rätt roligt :-D Jag menar, säg "bläää" högt, alltså så som ett får hade sagt det! Jag skrattar varenda gång! Ja.. ja.. jag är ju lite nördig... (undrar om det här sk skämtet funkar på engelska... :-D)

Challenge of the month at Magdas is to scrap about changes that August often brings to our lifes. I like challenges like this! Challenges that make me reflect on my life. Kind of therapy scrapping :-) I have made a card and a layout.
A big change for me is that I'm starting to work again. Tomorrow! Sigh! The card sums up all my feelings about it. My husband finds my sense of humor inferior, but I still think that the card is kinda funny :-D Not sure if it works in english though, but I can try to make you laugh. And if you don't, well, we can always blaim it on my english skills ;-) I believe that you guys have "blaaa" too. You know, when something really sucks at all aspects of life. Now say it loud and sound like a sheep! I laugh every time! Yep, I am a nerd! :-D
Jag har gjort nåt lite djupare än "bläää" också. En layout om mina tankar inför karriären. Jag har skrivit ner dem och gömt dem bakom fotot. I det stora hela handlar det om rädslan att inte kunna leva upp till mitt gamla goda rykte på jobbet och om att finna balansen i det nya livet. Livet som både mamma, karriärkvinna och även som scrappare. Kändes rätt skönt att få ner allt...
Jag ska inte skriva om allt jag har använt för det här inlägget börjar redan bli låååångt. Men jag måste bara göra ett slag för crepebandet från Jenny Bowlin! Himla kul att jobba med! Mer om materialet kan ni läsa i Magdas finfina blogg!

I have also created something little deeper than "blaaa". I have scrapped my thoughts about making a career again. The journaling is hidden behind the photo. Roughly speaking, it's all about my fear of not living up to my old reputation and about finding balance in this new life of mine. Life as a mom and scrapping career woman. Man, it felt good to write it all down...

This post is already getting way too long, so I will spare you from the supply list and stuff like that. I just have to push for the beautiful crepe paper ribbon by Jenny Bowlin! Sooo fun to work with!
And some close ups...
Och så lite närbilder...

Hoppas ni har en skön helg!
Hope you are having a great weekend!
C ya!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du scrappat igen! Jag alskar sana har utmaningar ocksa. Det ar sa givande att bearbeta lite och ofta blir det bast nar man scrappar fran hjartat. Jag tycker jattemycket om fotot pa dig. Supervackert och tankfullt. Det ser ur som att du kanner dig optimistisk infor forandringarna i livet. Jag vagar nastan lova att allt blir bra. Vi ar manga som tyckt att det anda ar skont att aterga till jobbet efter mammaledigheten. Lite sorgligt ar det men det kan bli en skon forandring. Kramar!

Pyzzlan sa...

Sitter här och säger bää och garvar nu ha, ha... Ursnygg LO och jättehärligt foto av dig! Gillar temat också. Jag pusslar mycket med samma frågor. Tog ett krävande jobb i början av året som är jätteintressant men balansen med familj, jobb, förtroendeuppdrag och litet scrapping kräver mycket. Du skall se att det går jättebra iallafall. Det blir inte som förr - men det blir inte sämre för det. Kom också ihåg att småbarnsmammor är de bästa arbetstagarna. Lycka till imorgon! *kramar*

Unknown sa...

Underbara alster båda två - layouten är helt fantastisk! Klockor gillar jag massor - det kan aldrig bli för många ;)

Jobbigt att börja jobba, vet hur det är. Tar lite tid att vänja sig och hitta rutiner. Det kommer att gå galant!

Kram!

Maja Stokk / eyovine sa...

KUL =).. gillar din humor!! Å loen är så snygg å ett otroligt fint foto på dig också. Sitter i samma its som du.. ska också tillbaka till jobbet, men om 2 veckor. Behöver också finna balansen mellan jobb,familj, scrapp och häst.. samtidigt som jag längtar till jobbet så känns det lite vemodigt.. önskar dig en bra arbetsvecka!

Kram Maja

cia sa...

Tyckte också kortet var kul:-D

LO'n är underbar och fotot helt super!
Jag tycker också det är skönt att scrappa om sånt, men med dold journaling då;-)
Lite dagboks-terapi!

Lycka till imorgon på jobbet!

Daniela Dobson sa...

Beautiful card and the layout! Thanks for the translation. Good luck tomorrow :)

ZozzosLiv sa...

Ojojojjj vilken LO alltså!!! Så jävla fiin!!Såå underbart upplagt..Kraam

Mathilde sa...

Åh LOn är heelt fantastisk!! Och HERREGUD vad snygg du är :)

Håller alla tummar för dig imorgon, men är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst!!

Kram

Emma sa...

Både humoristiskt och djupsinnigt på en och samma gång - och allt blir lika snyggt som vanligt! Så himla fiiint ♥

Sara sa...

Jättefina alster!
Kram

Karin sa...

*fniss* kortet är ju klockrent! hihihi...
å layouten! WOw, gillar den massor, bandet är gööörläckert, å jag får nog hålla med Willea; klockor kan man inte ha för mycket av! =)

Va skoj att du gillade kaosen, blir så glad! =)

kram på dig!!!!
Skall tänka på dig imorrgon när du är på jobbet.. ;)

Malin sa...

LOn var riktigt snygg men kortet var ändå härligast, riktigt klockrent :) Min typ av humor.

Anonym sa...

Du gör så fina grejer, kollar in titt som tätt för att se om det är ngt nytt!
Vad använder du för att stansa ut bokstäver?

Mvh, Malin

Cattis sa...

Älskar kortet!! *fniss* Du är ju så kreativ! Och din layout...en sån skulle jag behöva scrappa till mig själv..Snyggt foto på dig. =)

Kram/Cattis

bitte71 sa...

JAg gillade också kortet massor *Haha*
Och layouten är helt underbar, vilket vackert kort på dig!