27 augusti 2009

Idag orkar jag inte...

...skriva mitt inlägg på engelska. Jag är så trött att jag knappast skulle klara av det utan att totalt göra bort mig :-) Alltså.. var tar dagarna vägen??? Känns som om det var igår jag uppdaterade bloggen, men om blogspot inte ljuger var det hela 10 dagar sen! *chockad* Är det möjligt? Hur???
Jag går upp 6:30 (efter allt annat än en hel natts sammanhängande sömn), cyklar till jobbet, jobbar precis så jag får ihop mina timmar, cyklar hem, tar upp Linnea redan i hallen innan jag ens tagit av mig skorna, leker i några timmar, nattar henne, krashar i soffan o äter middag framför tv:n... vid det laget är energidepåerna så gott som tomma... scrappa? Jorrå, en layout har jag lyckats få till för några dagar sen, men först ikväll fick jag möjlighet att fota den.. katastrof! (kan inte annat än le lite trött åt det hela...)

Nåja... nu när jag äntligen har lyckats fota den, kanske ni vill se den? Ni som ännu inte gett upp hoppet om mig... jag hoppas.. nej.. jag VET att det snart kommer att bli bättre! Jag måste bara lyckas ställa om först. Fördela energin lite bättre så det finns nåt kvar till denna underbara hobby. För jag kan väl ändå inte ge upp scrappandet, eller hur? Det är ju alldeles för kul! :-)

Här är ännu en layout skapad med den underbara augusti-kitet från The Nook. Min fjärde och jag har fortfarande hur mycket som helst kvar! Får jobba på lite, för snart är det dags för ett nytt kit, fulladdat med underbara Pink Paislee Amber Road! Ahhhh! *längtar*

Visst är det sjukt så fint bakgrundspappret matchar Linneas t-shirt? Ibland blir det bara rätt :-) Några närbilder på detaljer:

Det var det. Nu ska jag gå o tvätta bort dagen från mitt ansikte, borsta tänderna o lägga mig en stund på min underbara spikmatta. Vem vet... det kanske finns lite energi kvar för en kram eller två... :-)
Hoppas ni har det fint där ute! Stor kram på er!

19 kommentarer:

Mathilde sa...

Du kanske bara har hunnit en LO, men vilken LO!! Toksnygg!
Min vardag har också kommit igång i veckan efter ett års uppehåll. Det tar på krafterna!! Men det är en omställningsperiod som är jobbigast. Förhoppningsvis kommer man in i det ganska så snabbt och anpassar sig till sin nya vardag. Lär sig att fördela energin som man vill! Hittar du någon bra lösning på att komma snabbare dit får du gärna höra av dig ;)

Ser fram emot att se mer scrappande från dig snart :)

Kram på dig!

Annica H sa...

Åh va snyggt! :)
Vad gör det om man varken hinner eller orkar scrappa mer än en layout? Kan inte ha någon betydelse när resultatet av det man gjort blir så här bra! Supernice!

Mvh Annica H

Maja Stokk / eyovine sa...

Snygg Lo som alltid =)... Å du vännen, känner igen ditt tillstånd =D.. befinner mig i precis samma situation, men jag tvingar mig att scrappa en stund iaf... har lite måstenhängande över mig =D. Men faktum är att det ger energi, för min del iaf. Men nog må jag säga att jag efter två veckor på jobbet å med ridskolan på kvällarna å dagis köret längtar väldans mycket efter helg!! Å skulle jag få välja skulle jag leva i mitt lala land där jag befann mig för en månad sedan ;).
Hoppas du hittar balansen i tillvaron snart. För hoppet är väl det sista som överger oss eller hur??

Massor med kramar till dig vännen!

Maja

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Skitläckert tjejen! Och du? Det är full förståelse att det tar lite tid att vänja sig vid alla nya rutiner! Så ta't lugnt och kör på i en takt som du orkar!

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Sara sa...

Jätte snyggt! Vilka underbara bilder !

Karin sa...

Vilken läcker LO! å du! LOOOOVA att inte sluta scrappa, det skulle vara en stor förlust för scrapvärlden! Det tar ett tag å komma in i nya rutiner å grejs, men snart kommer du ha full koll! =)
massa kramar!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Så läcker!! Håll ut, energin kommer tillbaka! Skickar en STOR kram!

Nenne sa...

Alex-vännen! Jag (och säkert flera andra) väntar tålmodigt på att du kommer in i rutinerna och hittar luckor, och ork, att scrappa lite! Du fixar det snart! Under tiden får du väl samla idéer och när du väl har tid så sprutar det ur dig, e hur?!

Många krama så länge och ta hand om lillgumman - du fotar väl lite medans ni leker? ;D

cia sa...

Å vad kul med en uppdatering:-)
Förstår att dte är jobbigt nu, hoppas det lättar snart när du är varm i kläderna igen.
OCh så MÅSTE de ju bara börja sova bättre? Så då klarar man sig med någon timme senare på kvällen om man får sova sammanhängande;-)

Ta hand om er och fotografera!
Scrappa kan du göra senare.

Förresten var det en fin LO, gillar som vanligt ramen på sned.

Pyzzlan sa...

Vilken jättefin LO du har gjort! Den är så fräsch och fotona framträder så fint på den. Känner precs igen detdär med trötthet. Har jobbat heltid en månad nu efter semestern och är helt däckad på kvällar och veckoslut. Man får ta dagen som den kommer och ta vara på de små stunder man har någon energi. Ha det riktigt bra!

Anonym sa...

LO var kanon snygg och pappersvalet skulle väl inte kunna kallas något annat än perfekt?
Känner igen mig i din beskrivning. Förutom att jag är lat och tar bilen till jobbet. Håll ut snart kommer energin tillbaka.

Carin sa...

Lysande LO som vanligt Alex! :D
Matchningen är super! Och DU måste fortsätta, det vet du! ;) Du mår ju bra av att skapa! Jag får säga välkommen tillbaka till ekorrhjulet också! ;) Men kom ihåg att oavsett hur snabbt du springer är du fortfarande bara en ekorre! ;) Så passa på att njuta och ta dig tid (även små stunder är bra stunder) för dig själv under vardagarna också, man behöver fylla på sig själv med roliga saker för att orka! :D Ser fram emot en pysslig höst! krAAAM!

Vibeke sa...

Denne var flott!! Kjempefin Lo du har laget!!! Mange flotte detaljer:)

Claudia79 sa...

Gillar verkligen din LO! Stilren och fräsch!

Du får väl se till att bli mamma-ledig så fort som möjligt igen, så du får mer tid till scrappingen, nåt som jag tror att fler än jag uppmuntrar till hihihi ;)

Skämt åsido - det tar alltid tid att komma i fas med nya rutiner och omställningar i livet..det kommer ska du se.

STOOR kram!

Unknown sa...

Jättefin LO du har gjort! Jag blev jätteinspirerad och har knyckt upplägget och gjort min egen variant.

Mvh
Emma

Mathilde sa...

Tittar bara in och säger hej och passar på att skicka en kram :)

Cattis sa...

Kan inget annat än att hålla med alla som skrivit och jag känner igen mig i det du skriver! Började själv ett nytt jobb på heltid för nån vecka sen efter att ha varit (ofrivilligt) ledig 2 månader...blev varslad från förra jobbet. När jag hälsade på Maja gjorde jag massor av layouter och det var såå skönt! Men nu blir det nån då och då...det är full rulle hela dagarna. Och min bästa tid att scrappa är på morgonen, då är min kreativitet på topp! Men då ska jag ju iväg och jobba...=/ Du kommer snart in i flödet igen..det kanske bara tar lite längre tid. Men låt det göra det,det ska vara kul och scrappa inte ett måste. Hoppas du inte slutar att scrappa, för du inspirerar så mycket!

Sköt om dig!
Kram/Cattis

Maja Stokk / eyovine sa...

In å kikar bara.. hoppas allt är bra med dig å din familj.

Kramiz

Muffin sa...

Vilken underbar LO - helt suverän! Hoppas du hittar lite energi snart, skapandet är bra för själen, det vet du väl?
*kram*