11 september 2009

Färgglad och lekfull uppdatering

Ja, färglada och lekfulla är dessa söta papper från American Crafts. Jag fick dem i mitt senaste DT-paket från Magdas och första reaktionen var väl "oj då.. undrar om jag kan göra papprena rättvisa..." Inte riktigt den typen av papper jag brukar scrappa med. Men alla papper har sitt foto! ;-) Tycker de är jättefina till picknick-, skogspromenad- eller varför inte besök-på-Skansen-layouter.

Så här blev min layout om Linneas första picknick på just Skansen:

En liten detaljbild på utklippta, glittriga cirklar:

Mer om vad jag har använt för material kan ni läsa här.

Vet ni, det är otroligt skönt att läsa era kommentarer om min småförvirrade, jag-orkar-och-hinner-ingenting-tillvaro. Skönt att veta att ni känner igen er, att det här är normalt, att det kommer att gå över... Maja skrev en klok sak (ja, det gör hon ju ofta...). Hon skrev att hon brukar få tillbaka energi när hon tar sig tid att scrappa. Det fick mig att reflektera lite över det. Jorrå.. visst är det så! Så nu får det allt bli lite fart på mitt scrappande igen! Har fått mitt september kit från The Nook och.. oh-la-la! Yummy! Men mer om det i nästa inlägg ;-)

Nu måste jag jobba lite... :-)

Stor kram på er!

4 kommentarer:

Mathilde sa...

Vad fin! Och jag har faktiskt känt samma sak, man FÅR energi genom att sätta sig ner och scrappa. Även om man inte riktigt tror att man har lust och ork, så när man väl sätter sig ner märker man hur mycket man saknat det och hur roligt det är!
Kram på dig! Ska bli jätteroligt att se vad du hittar på med Nook-kitet :)

Sara sa...

Jättefin!!
Gillar papprena tok mycket!!
Kram

Anonym sa...

Jättefin LO.
Jag har samma sak, min treapi i stressade lägen är att få scrappa en stund, låta öronen vara avstängda och sen färg och form.... tom maken har lärt sig att det är lugnast om jag får scrappa en stund varje kväll :)
KRAM
Katarina

Pyzzlan sa...

Kul med en uppdatering!!Härlig "naturnära" LO! Helt underbart foto också. Ha det gott!