15 april 2009

Lite nytt och lite gammalt

Påsken är över. Jag är tillbaka i Stockholm med en förkylning på G och en växande hög av snurrande tankar om framtiden. Det händer en del omtumlande saker i mitt liv just nu. Ni vet när man helt plötsligt, totalt oanande, hamnar i en av livets korsningar. Man får bara vaga vägbeskrivningar och slutdestinationen får man vilt gissa om. Men ändå måste man ju välja en väg. För inte kan man sätta sig där mitt i rusningstrafiken. Tänk om man skulle bli överkörd! Alltså, det är inget tråkigt så. T.o.m väldigt roligt! Men ändå... det tar på krafterna.. Jag som hade det så lugnt och skönt i min lilla scrappande-mamma-bubbla :-)

Hur som helst, man kan inte klara sig hur länge som helst utan att scrappa, eller hur??? ;-) Jag börjar med att visa mitt bidrag till första deltävlingen i Stellas Scrapjakt. Det är en tävling som kommer att pågå i 6 veckor, med en utmaning per vecka. För den första skulle man scrappa om en åsikt. Jag valde att göra en tavla till mig själv. Min åsikt - Sikta Högt! :-) Ja... ibland är det lätt att bli lite feg när man är som jag omringad av duktiga killar på jobbet. Så denna tänkte jag ha på kontoret när jag kommer tillbaka för att bli påmind om att våga :-)

Blev faktiskt riktigt nöjd med den lilla tavlan. Den gör mig glad! Att jag sen lyckades skrapa ihop lite poäng med den är bara bonus ;-) Ligger efter första omgången på en 5:e plats vilket känns hur kul som helst! Hoppas, hoppas, hoppas att jag ska hinna göra nåt denna vecka också. Temat är "Ögon". Kul, va? :-) Jag har tyvärr lite ont om bra foton för tillfället så jag måste ta mig tid att framkalla lite nya.

En liten närbild på fjärilen. Att ha pärlfloss som spår bakom fjärilen såg jag inne hos Lillnettan. Har bara gått och väntat på ett tillfälle att testa den lilla detaljen :-)

Sen så har jag ääääntligen vågat klippa i mina nya Pink Paislee papper! Det blev ett bidrag till Scrapateljens skisstävling. Relativt snabbscrappat blev det. Egentligen tror jag att det skulle passa fint med några underbara Prima blommor som jag har beställt från Nettans för min finfina vinst, men jag orkar inte riktigt vänta på dem. Den får anses vara färdig nu. Kommer väl antagligen att ångra det sen när de kommer fram, men men... Får väl äta upp mig själv då :-)

Och så lite närbilder. Mer för gamla vanans skull än för att de behövs den här gången...

Idag vill jag avsluta med nåt så fint som en award! Jag fick den här underbara awarden igen! Hihi!

Den här gången fick jag den från söta Essmo! Jag vet att jag har sagt det här förut, men om du inte har varit där inne så gör det nu! Hon skapar så mycket fint! Och väldigt mycket rosa! :-) Awarden fick jag för ett bra tag sen, men jag tänkte blogga den samtidigt som jag har nåt nytt att visa upp. Trodde aldrig att det skulle dröja så här länge :-O Den här har jag redan skickat vidare en gång, så jag är lite tråkig och låter bli den här gången. Känns som att den har gått runt ett varv nu... Om du inte har fått den men finns på min lilla blogglista så varssågod! Det är hos er jag kikar in titt som tätt :-) (puh, måste uppdatera den listan... har fler stop på bloggrundan än som står där...)

Nu ni, nu får det verkligen räcka för den här gången! Tack för att ni har orkat läsa det här låååånga inlägget! Och tusen tack för alla kommentarer ni lämnar efter er! Jag har lite tajt om tid just nu men jag försöker kika tillbaka så ofta jag kan! Snart blir jag bättre på det igen, jag lovar ;-) Kram så länge!

19 kommentarer:

Emma sa...

Underbara alster, tavlan har jag ju sett hos Stellas!! :)

Ska läsa inlägget bättre sen, susar in innan jobbet för att säga att du har nåt i min blogg oxå ;)

Krya på dig!
Kramar!!

Miss Goldie sa...

Jättefin tavla! Härliga färger och bra budskap! Kul att du är tillbaka vid scrapbordet, har saknat uppdateringar från dig!

Cattis sa...

Vilken Underbar tavla!!♥ och layouten så härlig! Älskar fotot! Så sött! =D

Kram!

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfint!! Din tavla är hur cool som helst! Å layouten var super fiiiin. Fin tolkning av skissen.
Kul att du fått lite tid till scrappningen =). Hopps du hinner var amed denna vecka också på scrapjakten... Å så lycka till i ditt vägskäl... å se dig för inna du korar gaten ;)

Kramarna Maja

cia sa...

Fina alster bpåda två. Grattis till poängen på Stellas. Ser fram emot vad du hittar på denna vecka:-)

Sara sa...

Vilka fina alster!
Gillade färgerna i Lo:n jättemycket!
/ Sara

Pyzzlan sa...

Vilka fina alster du gjort. Tavlan är fin både i färger och tema! LO'n är bara för härlig och fotot verkar vara taget på min födelsedag av alla dagar :-) Lycka till i vägvalet!

Lillnettan sa...

Häärlig tavla, jag blir glad av den! Känns så somrig. Gillar hur du delat papperet med molnen i fyrkanter. :) Ursöt LO på gullungen också, man bara måste le när man ser hennes leende.
Nu ska jag nog också scrappa en stund, jag tycker att jag minsann pluggat klart för dagen nu. Kram på dig, och sikta högt...du e lika bra som grabbarna på jobbet, det vet du! :D

marit sa...

hej där!

Jag ska väl också skärpa mig med att lämna kommentarer =)
Brukar det men nu har det varit mycket annat ett tag, så jag har bara rusat genom bloggarna.

SUperfin LO och tavlan är ljuvlig!
Hoppas din korsning får en lösning som du blir nöjd med!

Kramar!
hoppas vi "ses" i helgen =)

Karin sa...

Vilken underbar tavla! Jättehärliga färger, superfin !

& Layouten, den är ju helt kalasfin! vilken goding på fotot! =)

Tack för dina goa ord, blir så glad..Det värmer i scrapsjälen.. =)

kram på dig !

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Heeej tjejen!

Vad tråkigt att du har förkylning på G, den får du se till att bli av med!
Vilka härliga alster du skapat! Älskar din tavla, klart du ska sikta högt! Du är minst lika bra som grabbarna på ditt jobb! Sådetså! =) Molnen var urfina och fjärilsspåret var ju bara för läckert!

Leende-Lo'n var också supersöt! Vilket leende lillsnäckan ligger inne med! Ojojoj, killarna får akta sig i framtiden!

Hoppas du när hopp inför framtiden och att du tar rätt beslut - vad det än må vara!

Kram / Angelica

CillaT sa...

Oj vilket riktigt läcker tavla. Så många härliga detaljer.

Du väljer säkert rätt väg till slut och du har ju tavlan som karthjälp;)

Layouten är också riktigt underbar. Så fint med cirklarna och så är jag en riktig älskare av detaljer uti kanterna.

Kram

Mathilde sa...

Vad fin tavlan var! Känns riktigt somrig, en man blir glad av helt enkelt :)
Kram

UlrikaT sa...

WOW, vilken vacker tavla! Den iden med pärlflossen ska jag ta och stjäla. :) Så snyggt med gräset och blommorna, ja allt helheten var ju bara urläcker!
Vilket mysigt foto du har på din LO, helt fantastiskt leende! Superfin LO, jag gillar verkligen cirklarna och fina färger till fotot.

ZozzosLiv sa...

Ojj vad saknat dina alster...ÄNTLIGEN:-) O jäätte fina resultat också:-) LO.n är ju SUPERB!!Allt du gör blir bara så fint;-) Grattis till vinsten i efterskott!!Kraam

Emma sa...

Skämtar du med mig eller?!!! Det här är ju bara sååå WOW - otroligt snyggt alltihopa! Go girl! :) Och du, du är INTE sist med att stämpla i scrapvärlden - för mig tog det ett bra tag innan jag ens såg en stämpel :) Jag lägger in dig i min blogglista :)

Lillnettan sa...

Hej hej! Allt bra med dig pinglan? :) Var ett tag sen du uppdaterade...mycket nu? Kramar!

(Favvis)Maria sa...

Wow.. så mkt fint du gör!

Kajsan sa...

Underbar LO!
Måste kika meeeer i din blogg!
En liten oas minsann! ;)
Kram Karin