26 april 2009

Fult till snyggt, en utlottning och en ny award!

Hej på er! Det var ett tag sen! Hoppas att ni alla har haft en skön helg och att ni har njutit av vårvärmen! Själv njuter jag nåt enormt av våra barnvagnspromenader! Tror att jag tom har fått lite färg på kinderna! :-)
Tänkte att jag idag skulle börja med en ny fin award jag har fått!

Jag som älskar att få folk att le blev superglad! Tack sötaste Lillnettan! Jag undrar hur många gånger jag har länkat till Lillnettan härifrån :-) Hihi.. märks det att jag gillar henne och hennes blogg??? Inte bara att hon scrappar inspirerande utan hon skriver också så underhållande att man alltid kan räkna med lite skratt när man kikar in. Därför måste jag bara skicka awarden tillbaka till henne! Sen vill jag även ge den till
EmmLa - för att hon alltid gör så färgglada glädjespridande alster!
ScräpEmma - för hennes kreativa sinne för detaljer!
Bettan - för att hon kan altra nästan vad som helst!
Annica H - för att hon får mig att tappa hakan varje gång hon skapar nåt!
Puh.. inte lätt att välja ut några få när jag älskar varenda stopp på min bloggrunda!

Nu till nåt annat! I fall ni har missat det så har EmmLa öppnat Scraplagret! En egen scrapbutik!!! Tjohooo! Fatta vilken dröm!!! Jag tar av mig hatten för dig Emma! Ser upp till alla som vågar förverkliga sina drömmar! Just nu lottar Emma ut ett finfint paket med produkter från Crafty Individuals! Jag tar gärna en lott och börjar hålla tummarna! Titta vad mycket fint man kan vinna!

Och så till sist kanske jag kan visa upp det jag skapat för Scrapjaktens deltävling nummer 3. Utmaningen var att ta något man tycker är fult och göra det till något snyggt... kul, va? :-) Kul men svårt! För vem vill ha fula saker på sin LO??? Tänkte först hoppa över den utmaningen, men jag är lite för mycket tävlingsmänniska för det. Fick så lite poäng (bara 3 *gråter floder*) för min rosa ögon-LO så jag var tvungen att satsa igen! ;-) Hoppas på lite mer den här gången! Den rosa blev jag så nöjd med själv att jag allt blev lite besviken *suck* Nåja, så här blev min fult-till-snyggt-LO:

Kan ni gissa vad det fula är? Klart ni kan ;-) Men jag skriver det ändå... För det första - den enorma blombjässen! Asså, jag är inte så mycket för så där stora blommor! Har försökt ha med denna flera gånger men plockar alltid bort den! Den blir helt enkelt för ful... Fick slå mig själv på fingrarna några gånger för att inte plocka bort den igen:-) Men, tycker ändå att den blev lite snyggare med en knapp, lite tråd, en säkerhetsnål och lite glossy accent droppar på! Den andra fulsaken - en skumgummifjäril! Jag älskar ju fjärilar, det har säkert alla som läser min blogg redan fattat :-) Men i skumgummi!!! Puh! O jag har dem i massa olika färger också!!! Har köpt dem för många år sedan. Långt innan jag börjat scrappa. De har legat där i en låda, fula stackare... Men nu var det dags att plocka fram dem! Jag hittade en som matchade fotot väldigt fint och pimpade den lite med glossy accent och några pärlor. Då blev den allt lite fin iaf! *nöjd* Här kommer en liten närbild på de två rysningsframkallande sakerna!

En till lite småful sak har jag fått med! Ser ni det enorma blinget till höger? Jajamän! Det är en överdimensionerad brad! Också en sån där sak som jag ofta plockar fram men sen snabbt lägger undan igen. Vet inte vad jag ska göra med dem! Och dessa har jag också i flera färger! Men på nåt konstigt sätt tycker jag ändå att den passar så fint just här ;-)

Lite hål har jag också gjort lite här o var för att ge papprena lite dimension. På tal om papper - jag kan verkligen inte få nog av dessa vackra Pink Paislee skapelser!!! Ni hinner säkert tröttna på dem innan mig :-D Själv funderar jag på att beställa fler!
Sådärdå.. det var nog allt för den här gången! Nu ska jag mysa ner bredvid min make och prata hus... vi har blivit kära... hihi... håll tummarna för oss... *vill ha, vill ha, vill ha*

21 kommentarer:

Annica H sa...

Wow! Supertack för den fina awarden, och de fina orden! :)
Visst är det märkligt hur vissa saker bara "inte funkar" när man ska scrappa? De detaljer som du inte gillar, blir säkert favoriter i någon annans ögon?!?
Jag tycker iaf att layouten är underbar! Gillar fotomattan, hålen, doodlingen... Ja... Snyggt helt enkelt! :)
Kram Annica H

cia sa...

Tyckte denna var riktigt superfin!
Hoppas verkligen du tar poäng med den.
Kram

Emma sa...

Ååååhhhhh, tack för awarden, vännen!!! Den satt verkligen finfint nu, här jag går och scraptjurar *skratt*
Din LO är helt superdupersnygg, så kul att läsa vad du uppfattade som fult, för...helheten är verkligen kanon!!
Och blombjässen sitter som en smäck :D

Själv hoppade jag av Scrapjakten...får se om jag gör nåt bidrag senare, men nu...tvärless *suck*

Lycka till med husjakten *håller tummarna*

Många kramar!!!

UlrikaT sa...

Supersnygg LO, man kan ju verkligen inte se vad som är fult om man inte läst om vad det var.
Det gav verkligen en fin effekt med hålen i pappret. En liten detalj som jag ska komma ihåg. :)

Maja Stokk / eyovine sa...

Som jag skrev inne hos Stellas så är dennna bara sååå lovely!! Å inte ful på en endaste fläck.... möjligtvis fjärilen då ;), men den hottade deú ju till superbra. Har också llite svårt för skumgummi grjer, inte alla men den del.

Är precis hemkommen från jakan =)... var å fyndade lite åt småpojkarna på mexx...

Å lycka till med husköperiet. Nu måste jag krypa i säng... det har varit en intensiv helg.

Kramiz

Loreleii sa...

Ful? Var då!? Jag älskar den! Har samma brads hemma, har också svårt att veta vad jag ska göra med dem ;-)

Miss Goldie sa...

Heeelt underbar LO! Jag älskar placeringen av pappren och de udda formerna. Den här ska jag nog lifta nån gång! Jag är sååå dålig på att få med så här många papper på en LO, men om jag har din som mall ska det nog gå bra :-) Lycka till i tävlingen! Nu måste du bara få bra poäng!

Bettan sa...

Sååå snyggt! Och vadå skumgummi,det kan ge en himla fin effekt ;-) Du såg väl min rock/popLo, den var fylld med skumgummistjärnor i allsköns färger....tyckte jag blev riktigt käckt!
Snyggt med hålen! Du är sååå duktig tjejen!
Tack snälla för den söta awarden!
Kram Elisabeth

Mathilde sa...

Åh tack för kommentaren i min blogg! Blir jätteglad! Ja scrapbooking är verkligen hur roligt som helst, förstår inte att jag inte hittat det tidigare :) Ja gäller att fota i dagsljus har jag märkt, annars får man bara blixtar på fotografierna. :) Jättefin LO du gjort! Är så roligt att titta på andras och få inspiration!

Syrran sa...

känner igen de randiga vantarna :) jättefint som vanligt! *håller tummarna för huset* puss o kram

Karin sa...

Wow! Jag tycker den är helt kanonsnygg! Kul & läsa (&se) vad du tycker är fult.. Jag själv ääälskar ju stooora blommor .. hihi.. kan däremot hålla med om skumfigurer.. ;)
Håller tummarna för dig i både husköp & tävlingen.
kram kram!!!

Lillnettan sa...

Tack för fina ord, sötnos! :-D Jag tycker din LO är jättefin...du har verkligen lyckats göra något fint av något fult! Har precis som du svårt för stora blaffeblommor som, om man använder dem fel, bara tar över hela LO'n. Ja, och foamgrejer tycker jag känns lite...dagis. *skrattar* Men du har gjort ett jättefint jobb med båda "Fulsakerna", tummen upp för dig!

(Favvis)Maria sa...

Wow, vilken fin LO!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Gorgeous! Så grym du är på att få fult till något snyggt!
Läcker LO med allt det gula! Hoppas nu du kniper åt dig några poäng - det är du värd!

Ha de tjejen!
Kram / Angelica

ZozzosLiv sa...

Jeesus vilken fiin LO!!Du kommer säkert att kamma hem en maaaaaaassaaaaaa poäng;-) Kraamar om dig tjejen!!!

Cattis sa...

Den är ju underbar, älskar att titta på alla små detaljer...
På tal om fjärilen..jag fick två st av Maja på träffen och jag tror hon har köpt dom på panduro! Vill ha fler jag med =)

Kram!

Emma sa...

Tack å tack för awarden, den värmer! ;-) Den går rakt tillbaks till dig också kan jag säga - vilken fantastisk layout du har gjort!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hejhej tjejen!

Hoppas allt är bra med dig och att du haft en trevlig valborg och en trevlig helg!

Du har lite grejer att hämta i min blogg!

Kramkram / Angelica

Kajsan sa...

Heeelt underbar LO!!!
Härliga färger, massor med detajer (SÅNT gillar jag! ;))
Ha en jätte bra dag!
Mvh Karin

teres sa...

Kan inte annat än hålla med alla föregående talare och kan inte heller finna en ful fläck eller så kan man ju säga att uppdraget blev perfekt utfört :)! Sååå fin!

CillaT sa...

Helt underbar layout! Jag tycker som du - stora blommor och foam/filt går bort. Men du har ju gjort ett mästerverk av det så kanske att man skulle ta och gräva fram och testa=D

Kram