20 april 2009

Scrapjakten fortsätter

Igår var det deadline för andra deltävlingen i Stellas scrapjakt. Det blev lite struligt för mig att få ihop ett bidrag. Hade en idé, papper och foto jag ville använda, men problemet var att fotot låg på hårdisken. När jag på fredag kvällen fortfarande inte hade mitt foto i handen började jag ge upp och deppa (skaka inte på huvudet! att få göra sånt här är så pass viktigt för mig! :-)) När min käre make, min räddare i nöden, insåg hur viktigt det faktiskt var för mig, och att inse behöver inte betyda att förstå, åkte han bort till sina föräldrar och printade ut den underbara bilden på vår lilla älskling! Mina svärföräldrar har ingen fotoskrivare men dock en väldigt bra färglaser. Han skrev ut det på lite finare papper och tanken var väl att jag sen skulle försöka byta ut fotot mot ett "riktigt" när det kommer fram. Men jag tokgillar resultatet och kommer inte att röra nånting alls! Tycker om känslan och färgerna i fotot som passar såååå bra till papprena (sett genom mina ögon iaf ;-)). Vad är det då jag blev så nöjd med? Jo, denna rosa skapelse!

Som ni kanske vet så var veckans tema "ögon". Min LO handlar om hur bra jag mår när jag får se glädjen lysa i skruttans ögon. Ja, ibland känns det som att det är det det hela går ut på. Att det är det jag lever för. När det lyser om hennes stora blåa ögon blir jag alldeles varm i både hjärta och själ!
Papprena är uuuuunderbara Pink Paislee Enchanting! Chipboard dekorationer och alfabet med! Jag är upp till öronen förälskad! De är så vackra att jag blir helt lyrisk när jag får jobba med dem! Vill ha mer! Och mer! Och mer! Här bjuder jag på lite närbilder.

Tre små YouDo knappar med lite pärlfloss.

Fjärilar som kommer från pappret Delightful har fått lite glitterlim på sina vingar.

Den breda spetsen har min lilla syster köpt till mig. Både det och en hel hög med andra fina band! Världens sötaste syster! Har länge velat använda det, men handen på hjärtat så var det inte helt enkelt att få med det nånstans. Men här passade det perfekt! Tack syrran! Lite jornaling som jag skrev på en Graphic 45 tag, skymtar bakom spetsen.
Ja ni, jag börjar verkligen gilla råååååsa! Hoppas nu att råååååsa kommer att generera lite poäng också ;-)
Tänk att jag även denna gång får avsluta med en award! Den här fina fick jag av sötaste ScräpEmma!

Sjukt att man kan bli så barnsligt glad för ett kedjebrev! :-) Har ni varit inne hos Emma? Hon har alltid en massa originella, små och stora detaljidéer! Ta med dig en penna och din idéblock när du ska dit! Jag verkar vara lite sen med att få denna award (men jag blir inte mindre glad för det!!!) för den här har cirkulerat runt känns det som. Har sett den inne hos många. Så jag gör som så att jag ger den till alla er som inte har fått den men är ett stopp på min bloggrunda! Hoppas att ni inte tycker att jag är tråkig nu ;-)
På tal om bloggrunda... Det var länge sen jag kände att jag hade tid att sätta mig och i lugn och ro kika på allt det fina som skapas runt omkring mig :-( Både lillskruttan och jag har varit sjuka ett tag nu. Plus att hon har drabbats av 8-månadersångest, verkar det som. Det plus hennes slemmiga hals och näsa och feber gör henne klängig i kvadrat! Bara jag tittar bort åt annat håll så börjar hon gnälla. Jag blir knäpp snart!!!
Jahaja.. hon kände på sig att jag klagade på henne för nu har hon vaknat 25 minuter för tidigt och sitter här nu i mitt knä.. då blir det väl ingen bloggrunda nu heller.. för nu får ni även lägga till "trött" till det ovan så får ni klängig i kubik... bära, bära, bära är det enda som gäller nu :-(
Kram på er från en Alex vars armar snart hänger ner till fotknölarna.

15 kommentarer:

Emma sa...

Men du är bara sååå bra! Toksnygg layout :) Och vad gullig din kille var som åkte och skrev ut fotot, en sån kille ska man vara rädd om =)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Grymt snygg, råååååsa LO! Me like it a lot!
Du är grym på att få till det med detaljer och sådant! Helt j*kla outstanding alltså! =)

8 månader är en jobbig tid, det är då seperationsångesten tar vid och de blir sådär hängiga och klängiga. Häng bara med i det så ska du se att det ger med sig. Det är detta som skapar grunden till henes trygghet - att ni alltid finns där och låter hon "klänga & hänga" på er!

Grattis till awarden och jag tar la åt mig av den eftersom jag uppenbarligen är med på din bloggrunda (som inte tycks bli av då du har famnen full med bebis *ler*)!

Ha de bäst tjejen!

Kramar / Angelica

UlrikaT sa...

Vilken vacker LO, älskar allt med den! :)

Maja Stokk / eyovine sa...

Ja du alex.... du bara imponerar på mig hela tiden!! Har sagt det förut och jag säger det igennn du råkkar!! Denna lo är helt fantastiskt ljuvlig!

Hoppas ni får krya på er nu, du och lilltjejen.

kramen Maja

Miss Goldie sa...

Heeeelt ljuvlig LO! Underbara färger och sött foto!

Karin sa...

WOW WOW WOW! den är verkligen heeelt underbar! vilken vackert foto & hela upplägget är bara sååå fint! Grym du är!! =)
kramis!

Mathilde sa...

Jättefin LO! Blir helt glad av den! :)
Kram

Cattis sa...

Vilken fantastisk söt layout!! ♥ och jag älskar dina söta små fjärilar!

Kram

ZozzosLiv sa...

OjojOJJJ vilen FIIIIN LO!!!:-O Jag är helt amazed!!You rock girl!!Kraam

cia sa...

Å vilken mysig och vilka härligt lysande ögon hon har!
Förstår precis vad du menar med känslan i fotot på annat papper.

Ett tips till ngn annan LO är att printa ut på Bazzill så får man en sån där strukturerad yta på fotot och det är läckert det också.

Annica H sa...

Helt underbar layot! Allt är bara SÅ snyggt! Jag som inte ens gillar rosa, är helt såld! :)
Kram Annica H

Emma sa...

Krya på er nu!! Usch, så jobbigt med sjukor :(

Och din LO, vännen...vad kan jag säga, annat än att den är underbar!! Du är helt enkelt fenomenal!! Och att du kunde växla om, och inte gav upp efter att din första idé gick i stöpet. Kreativt som tusan!!!

Och tack för dina söta ord *rodnar*

Bli nu friska!!
Kramar i massor!!!

Anneth sa...

Hej babe! Du har en liten award att hämta hos mig, för att du är så kreativ och nyskapande och har massa roliga detaljer. :)

CillaT sa...

Så ljuvlig=)Man blir riktigt riktigt glad när man ser på den...

Carin sa...

Vilken ljuvlig och välarbetad LO!
Tänk vilket jobb att klippa ut de små fjärilarna?! :)
Underbara detaljer som alltid! & papperet passar verkligen till kortet! Väl genomtänkt! :D Nu vill jag se fler alster!!! ;) Kram!