09 juli 2009

Att släppa taget om en dröm

Känns tomt!

Men vissa drömmar måste man bara släppa... Vakna! Fatta! Face it! Det kommer inte att hända!

Lite som att gå o drömma om att vinna på lotto utan att ens spela. Varför? Varför lägga energi o tid på att drömma om alla slott du kommer att bygga, alla länder du kommer att se, alla bilar du kommer att köra, alla fattiga du kommer att hjälpa... eller vad du nu drömmer om... Lägg ner det! Eller gå åtminstone o köp dig en lott! Så att du iaf har en grund att bygga drömmen på...

Men visst... visst känns det tomt...

Så vad gör man då? Hur fyller man tomheten så den inte sprider sig o infekterar resten av kroppen, sinnet, hjärtat, själen? Så småningom så kommer ju tomheten att fyllas med nya drömmar. För det är väl lite så vi funkar. Drömmen om att ge dina barn en lycklig barndom. Drömmen om att som gammal o grå gå hand i hand med den underbara mannen vid din sida. Drömmen om att bli internationellt stor inom scrapbooking.. hehe.. eller vänta... det kanske var i samma klass som drömmen om att vinna på lotto ;-)

Men tills dess så tänker jag springa! Det är bra medicin mot det mesta... Jag har aldrig varit en löpare. Jag har inga snabba rekord i kroppen. Men det kan vara så fantastisk skönt o befriande för det! Jag har ju inte sprungit nåt alls på två år (räknar inte min plågsamma försök från förra veckan). Men igår snörande jag på mig joggingskorna o gav mig ut... 30 minuter.. en halv timme.. det är vad som tog mig att ta mig runt knappa 4.5 km. Men jag var sååå nöjd med mig själv! Ja, hallå! Jag har faktiskt under de två åren hunnit gå upp 18 kg, föda ett barn o gå ner iaf 16 av dem! En liten klapp på axeln tycker jag att jag förtjänar! ;-)

Idag åkte skorna på igen. 28 minuter. Blev lite besviken att det blev bara 2 minuter snabbare för det kändes som att flyga fram! Jag vet inte vad jag försökte springa ifrån... mig själv kanske... Varje gång jag tryckte foten ifrån asfalten var jag lite närmare... eller lite längre bort.. beror på hur man ser det... Kändes skönt att fylla lungorna med frisk efter-regn-luft. En kort stund var jag inne i ett rökmoln då jag sprang förbi en gubbe som satt lutad mot sin rullator o njöt av att dra i sig gift. Svor lite tyst för mig själv.. Förstör inte min friska flygtur! Skakade av mig rökdoften... spottade ut röksmaken jag fick i munnen... tog ett nytt, djupt, friskt andetag... det var bättre...

Nu sitter jag här med skönt värkande ben... trött o lite mindre tom.. ska strax gå o krypa ner bredvid min man...

...undrar vad jag ska drömma om inatt...

Sov gott!

6 kommentarer:

Zarah sa...

Låter tufft, men sunt och förnuftigt. Kram!!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vad bra att du hittat ett sätt att få lite utlopp för känslorna. Låter som om du har det tungt nu tjejen? Hoppas att det inte är något långvarigt. Om du känner att du inte riktigt reder ut det - så var för kattsicken inte rädd att be om hjälp! Okej?
Min son brukar säga att "man är modig om man vågar erkänna sina fel" och tvärtom - att man är dum om man inte vågar erkänna sina rädslor. Sunt tycker jag. Och sant. Och min son är ändå bara 9år - var har han fått allt detta kloka ifrån?! *ler*

Men skynda långsamt tjejen. Spring och låt tankarna vandra. Ta en dag i taget.

Ha de bäst, tänker på dig!
Kram / Angelica

Karin sa...

Hej! Måste först säga att jag vrålgillar layouten här nedanför! =) najs!
Å du, såklart man skall ha drömmar.. Jag är ju en av dom som spelar lotta varje vecka å lever på hoppet hihi.. en dag så! Skönt att komma ut å springa om du gillar det,å JA superbra gjort att gå ner 16 kg..WOWOWOW all heder åt dig ! Önskar dig en underbar helg!
kram kram!

cia sa...

Skönt om du tycker dte är skönt att springa!
Jag hatar det, oftast iaf;-) Men ibland är det just sådär befriande.
Kasnke blir det en liten runda i helgen... Eller inte...

Lugna söta drömmar hoppas jag att du fick iaf:-)

Nenne sa...

Kram Alex! Härligt att hitta ett sätt att båda göra bra för kroppen och själen så spring på du - man får skitsnygg rumpa av det har jag hört! (har inte provat själv - är mer en simtjej)

Iaf så tycker jag INTE att man ska sluta drömma! alrig! finns alltid något nytt och spännande att ge sig på - drömmen är drivkraften! :D

LO'n ovan är sååå läcker - gillar dina ramar och det där med baksidor *nickar* gillar oxå dem!

/Nenne

Mathilde sa...

Åh, nästan så att jag blir lite springsugen. Det händer inte ofta. Hände en gång förra sommaren senast, och jag får fortfarande pikar om det.. gick väl inte dösnabbt kanske!

Klokt du skriver om drömmar! Och det är så, några försvinner och nya kommer :)

Kram på dig!