17 juli 2009

En ny inneboende!

Ni vet att jag gillar fjärilar, va? Så, vet ni vad? En ny söt fjäril har hittat hem till mig! *glad*

Ni kanske kan gissa hur glad jag blev när jag såg en stooor fjäril i mitt DT-paket från Brunkullan! Ännu gladare blev jag när jag fick reda på att jag inte skulle behöva skicka in den till affären :-D Så nu har jag altrat den så den passar in i mitt turkosa kök! Så här blev den:

Den sitter så fint där på min vägg! :-) Fjärilen är en chipboard från Doodlebug. Mina kakel är 10x10 så ni kan få en uppfattning om hur stor den är. Jag har klätt den med papper Jet Set, kollektionen Socialite från Paper Trunk. Cirklarna har jag gjort av journaling spots Doodled Journaling Tags från Shabby Chic Crafts. Jag har bara klippt bort själva journalingytan i mitten. Allt det hittar ni i shoppen! Det är inte ofta jag använder blingstenar, men på en fjäril passar det fint ;-)

Hoppas ni har det fint! Det är inte många dagar kvar nu av min mammaledighet. *gråter floder* Börjar jobba den 3/8! Puh! Måste passa på och njuta maximalt av de få dagar jag har kvar! :-)

Kram på er!

11 kommentarer:

cia sa...

Vilken härlig liten fjäril, man blir glad av att titta på den:-)

Trist med slut på mammaledigheten:-(
Men det finns ju ett liv efter den också;-)

Kram

Nenne sa...

Ah, vilken fin fjäril! Alltid lika inspirerande att se vad du skapar!

Va kul att gå på Brittan! :D Det hade jag velat sett fast hon var kass :p

Njut ordentligt nu sista två veckorna med lillskruttan, sommaren och ledigheten <3

Kram
/Nenne

Nenne sa...

Alex! Måste bara få krama om dig *kram* TACK! Dina kommentarer gör mig såååå glad - du är för härlig - hoppas kaffet smakade bra :p Jag hade en riktigt trevlig stund med att läsa dina underbart goa, uppliftande, ROLIGA kommentarer - TACK!

Se till o skapa lite nu så jag får ge tillbaka :p

/Nenne

beckyjune sa...

Very cute, Alex!!

Sara sa...

Vilken fin fjäril!!
Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Helt lovely!

Och jag kan bara tänka mig hur bra den passar hemma hos dig! Sååå fin snäckan!

Tråkigt med mammaledigheten, men du kommer säkert finna en bekväm plats i allt det "nya" som kommer nu. Det finns en charm i allt!

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Annica H sa...

Åh va snyggt! Superduper! :)
Jag har haft ett "fjärilsprojekt i bakhuvudet, och nu blev jag sugen att dra igång!
Kram Annica H

Karin sa...

Åååh, den är verkligen super-duper fin! Va du är fiffig! =)
Seeeegt att mammaledigheten snart är slut.. jag har 5 mån kvar, å har redan lite ångest.. Men det blir nog bra ändå,tror du inte?! ;)
kram på dig!!

Pyzzlan sa...

Det var en sommarfräsch fjäril som flugit in och satt sig i ditt kök! Hoppas att de sista veckorna av mammaledigheten går bra. Livet fortsätter nog efter det också. Litet annorlunda men bra det också. Brukar tänka att om inte annat så får man dricka sin kaffe medan den är varm på jobbet och gå på dasset ifred :-) Ha det gott!

UlrikaT sa...

Wow, det var en härlig fjäril!

Mathilde sa...

Såååå fin! Själv satt jag halva natten och klippte och skar ut små mini-fjärilar från ett papper. Vet inte riktigt vad jag ska ha dem till än, men det visar sig :)

Njut av dina lediga dagar :)

Kram på dig!