04 juli 2009

Sött kort med transparency

Sött som strössel! :-)

För ett tag sedan gjorde min DT-kollega Muffin ett kort med strössel i. Jag blev så inspirerad att testa och var tvungen att göra en egen variant av det! I mitt senaste paket från Annette fick jag några transparencies som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Tycker att de kan vara lite svåra ibland. Men en del av att vara DT är just att hitta på saker man kan göra med visst material, eller hur? ;-) Så till slut klickade det... Så här blev resultatet:

Blev rätt så nöjd själv! :-) Jag klippte ut ett hål i det rosa pappret och fäste Little Princess transparency bakom. Bakom det hade jag en något större bit av överflödig plast från ett annat transparency (OH-plast borde också funka.. eller annat mönstrat papper om man så vill...). Där emellan hade jag rosa strössel. Det var lite bökigt att få det tätt o en del strössel hamnade på golvet, men till slut så... Fick häfta lite och gömma klämmor med band. Det hade nog varit lättare om plastfönstret inte hade varit så stort i förhållande till kortet. Men jag tycker ändå att det var värt mödan ;-) Så här ser kortet ut när det ligger ner:

Hmm... Det där pappret var så himla svårt att fota igår! Blev ju mycket mer lila än vad det egentligen är. Det är vackert rosa istället! Försök att föreställa er det ;-) Hoppas att ni tycker om det! För att läsa mer om vad jag har använt för nåt kan ni kika in här.

Det blev inget pysslat igår... Efter att ha lyckats natta en bökig Linnea och få i mig dagens sallad, blev jag rätt så trött. Slappade i soffan framför en film tillsammans med maken... det var otroligt skönt! Hade nog varit ännu skönare om vi låg tillsammans i soffan.. han bakom mig med armen omkring mig... som på gamla goda tiden.. men då hade vi nog däckat båda två.. Vet iofs inte om det hade varit så illa... :-)

Tack för era söta kommentarer på mitt gnäll! Ni lyckades, som vanligt, få mig att må en smula bättre med mig själv :-) Och ni har rätt... det är livet.. det går upp o ner... man tycker att jag borde ha lärt mig det hittills. Närmar mig 30-sträcket ju! Inget barn längre direkt... På tal om ålder, vet ni vad jag har unnat mig nu? Satte mig o beställde vårdande ansiktsprodukter för 1300 kr! Velade lite först.. ni vet, man kan få rätt så mycket scrapgodis för det ;-) Men nu var det så länge sen jag tog hand om mig själv! Så det blev krämer istället. Ska sätta mig o beställa favorithårprodukter också nån dag! Hihi.. Sen ska jag bara ta mig förbi Lush också o köpa några favoriter därifrån o då ni... då blir det fest i badrummet! Nån som vill vara med? :-D

Nu ska jag leka mamma en stund.. för som ni säger, hon har ju ingen bättre ;-)

KraaaAAaAm!

10 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

kuligt kort =)... skulle också behöva ta hand om mig själv lite... fick en sån aha upplevelse förra helgen hemma hos Cattis =D.. kanske skulle shoppa lite må gott produkter jag å... lush ja... älskar tvålen "rockstar"... ska också leka mamma ;D..

Kramiz Maja

Sara sa...

Häftigt!!
Super snyggt!

Emma sa...

Mmm va fint och annorlunda kort! Och härligt att bara unna sig lite, som ansiktsprodukterna. Älskar också Lush, det är riktigt bra grejer! Kram!

Anonym sa...

Skönt att vårt peptalk hjälpte!! Kortet var superfint, har inte tänkt på att använda strössel till shakerkort, det måste jag göra nån gång.

Ha det gott, kram

Nenne sa...

Så härligt enkelt men ändå så avancerat och fint! Va läckert med strössel så där :D

Ta hand om dig nu - det är du värd!
/Nenne

UlrikaT sa...

Superkul kort!
Gillar ditt strössel. :)

Pyzzlan sa...

Ett riktigt läckert kort! Läste ditt inlägg härunder och tror det är en helt normal fas som vi mammor går igenom - speciellt när man börjar inse att man skall ta sig ur hemmamamma bubblan så småningom. Men det reder sig nog skall du se. För mig betydde det tyvärr mycket mindre scraptid när jag började jobba, men jag älskar mitt jobb så det är helt ok det också. Jag är ingen sommarfantast heller, tycker värmen är jobbig och jag blir bara slö så jag ser fram emot krispiga höstdagar när himlen är hög. Men de lär nog komma de också bara vi väntar litet. Sköt om dig! Kramar, Pyzzlan

Carin sa...

Läckert kort! :D Kul med shakercard! Det måste jag också testa! Nu blev jag ännu mer inspirerad! :D KrrAAM!

Karin sa...

Men så fiffigt å fint! å jag kan allt tänka mig i det råååsa... ;)
kram på dig!

cia sa...

Härlig shaker-kort!