20 juli 2009

Camillas romantiska utmaning

Blommornas drottning Camilla har en liten utmaning i sin blogg just nu. Tema - romantiskt. Det är väl kanske inte min starkaste sida, men jag börjar gilla det mer o mer. Jag har valt att scrappa om det mest romantiska någon någonsin har gjort för mig. Ni kanske kommer att rycka lite på era axlar o undra vad som var så speciellt med det, men för mig var det ett sånt ögonblick jag aldrig kommer att glömma.

Vi bodde fortfarande i vår lilla 1:a i Karlstad när jag en dag skulle gå till ICA för att handla. När jag var där inne började det spöregna. Hatar regn... Så jag stod där under taket, suckade o svor lite för mig själv när jag såg honom närma sig med stora steg o hans vackra leende på läpparna. Med ett paraply kom han fram till mig, pussade mig o sa att han inte ville att jag skulle bli blöt :-) Höll på att smälta! Då förstod jag att jag vid min sida hade den underbaraste, mest omtänksamma människa på jorden! Det är min älskling det!

Och så här blev layouten:

Mycket journaling. Tycker om att göra sidor som berättar en historia... Bakgrundspappret är Pink Paislee och de söta prickiga kommer från norska 3ndy papir. Handen på hjärtat, snart tror jag att jag kommer att göra en stooor blombeställning ;-) Det är fint ju!

Dessa små, röda ringar är loppisfynd. Köpte dem o en hög med knappar när jag var i Karlstad runt midsommar. Den stora ringen runt min underbara man kommer från en 3ndy papir journaling spot.

Det här är en av mina favvo-spetsar! Sååå underbar orange färg! Kommer från Prima om jag inte minns fel...

Ja ni... undrar vad dagen har med sig idag... Tror vi ska vara med mina svärföräldrar en del nu när de är på semester. Vill så gärna "skola in" lilltjejen så att vi kan lämna henne där nån gång ibland. Vore skönt med lite tid i två ;-)

Hoppas ni får en skön början på en ny kreativ vecka! Tack för titten!

KraaaM!

15 kommentarer:

Zarah sa...

Vad GULLIGT - och vilken fin LO!

Maja Stokk / eyovine sa...

Du det är inte bara din man som är underbar.... utan hela loen också!!! grymt snyggt tjejen!! Du har så coola braiga ideer och fina detaljer. Tack för inspirationen =)

Kramiz Maja

Mathilde sa...

Åh jag blir så glad av dina gulliga kommentarer! Tack tack tack! :)

Och den här var ju bara helt underbar! Och vilken man!! Ska nog visa min kille den här.. lite inspiration skadar aldrig ;)

Jättekram på dig!

Malin sa...

Det var både en fin historia och LO :)

CillaT sa...

Såå fin=) Gillar hur cirklarna går genom hela layouten!

Kram

Emma sa...

Jag rycker då inte på axlarna åt dte, dte är ju precis sånt som är romantiskt på riktigt!! Blev så glad av historien :) Superfin LO också!

Natasha Ehrndal sa...

Ännu en gång blev jag rörd av att höra historien... jag har allt världens goaste brorsa.. o syrra med då :P Nice LO! Själv är jag åter igen i böckernas värld, stannar där ett tag till! puss o kram

Miss Goldie sa...

Ljuvlig LO! Och så romantiskt av honom. Det är ju de små sakerna som betyder mest!

Karin sa...

Jätte, jättefin layout! Åhimlasöt historia bakom, säger som missG, det är de små sakerna som räknas ;)

kram kram!

Camilla Ekman sa...

Så himla gullig historia! Jag gillar verkligen layouten, är själv urusel på just journaling. Detta är romantik på hög nivå!

Anonym sa...

Det är just guldkorn som dessa som man inte glömmer.. We dont remember days, we remember moments har jag sett ngngstans och det tycker jag stämmer så bra!
Tack för all härlig inspiration! Äntligen har jag lagt upp min lift av din härliga LO "närbild"
Tjo!

Cath. sa...

Å, vad fint, ja det är väl romantik om inget annat tycker jag... Tycker hela LOn är så vacker och jag gillar verkligen mycket journaling på layouter även om jag är urdålig på det själv...
Alltid så mycket kreativitet som möter en när man kikar in här!
Ha det gott!

Sara sa...

Så himla gulligt!! Vem skulle inte smälta av det?
Kram

Lillnettan sa...

Mmmm...vilken sötnos till man du har! Jättefin LO, älskar journalingen och cirklarna!

UlrikaT sa...

Underbar LO och historia! Jag fullständigt älskar den här LOn, den är ju bara såå vacker!