11 juli 2009

Vackra baksidor

Jag brukar tycka om att bli utmanad med papper som är till synes svårscrappade. Men ibland så faller jag för frestelsen att använda vackra baksidor istället. Har blivit väldigt svag för såna :-) På den här layouten som jag har gjort till Magdas, har jag blandat papper från 3 Bugs in a Rug, Sassafras Lass, Fancy Pants och BoBunny. Av dem blev det 3 baksidor...

Layouten handlar om Linneas första riskorn till tänder. Jag trodde inte det kunde finnas nåt vackrare än hennes tandlösa leende, men ack så fel jag hade. Hon blev ännu sötare när tänderna kikade fram! Kändes så mycket äldre med en gång.

En sak jag har börjat göra ofta är att klippa små ramar av papper... ibland blir det så.. av nån outgrundlig anledning fastnar jag för nått, kör hårt på det o sen tröttnar jag :-)

En sak jag ännu inte har fått nog av är att kladda små mönster på mina layouter. Här har jag använt punchinella som mask. Började med att dutta färg på blommor och knappar. Sen spred det sig till fotohörnet. Via fotohörnet till övre kanten. Oops, där kom det visst lite på högra kanten också.. äsch.. när jag ändå är igång, kan jag väl dutta lite runt om.. eller hur? Smittsamt nöje! :-)

För att få rubriken att sticka ut lite mer har jag ramat in bokstäverna med en svart penna. Gillar dessa stickers från October Afternoon! Himla fina!

Dem och allt annat finns inne i Magdas fina shop! För att se vad jag har använt för gottis, kan ni kika in här.

Hoppas allt är fint med er! Jag börjar faktsikt lära mig att njuta av att umgås med folk! :-D Min sociala kompetens har inte totalt dött ut... Idag ska vi träffa några kompisar som också har en liten dotter. Det blir lite så.. småbarnsföräldrar drar sig till varann.. det verkar vara en egen art :-)

Ha en skön helg allihopa! Kram på er!

20 kommentarer:

Sara sa...

Den blev superfin!! Underbara kort!

Miss Goldie sa...

Snyggt! Gillar kladdet och den lilla ramen.

Natasha sa...

skitsnyggt snyrran! puss

cia sa...

Härlig LO och ursöt liten tjej med små riskorn:-)
Ramen var en kul ide, på "fel ledd" sådär.
Ska jag komma ihåg. Men jag är nog oftast för strikt;-)

UlrikaT sa...

Snygg LO!! Ja många gånger så är baksidorna bättre och enklare att använda än framsidan.
Så fin effekt det blev med att använda punchinella till mask, det måste jag komma ihåg så jag kanske kan få lite användning för all punchinella som jag har. :)

Kizzimizzi sa...

Helt underbar LO! Å såå söt liten tjej :)! Väntar att min lilla tös också ska få tänder, men ännu syns det inte till några..

CillaT sa...

Håller med, köper ofta papper pga baksidan.

Underbara färger i layouten och rubriken blir så snygg när du förstärkt den=)

Kram

Maja Stokk / eyovine sa...

Gillar också baksidor =)... snyggt kladdat!!! Åramen är pricken över iet... Å fotomodellen är bara såååååååååå söööööööt!!!

Kramen Maja

Karin sa...

Jättefin LO! Vilken sötnos hon är! Coolt med ramen..
Hmm..ingen lottovinst igår heller ;) men men.. nästa gång så ;)
ha det fint!
kram kram!

ZozzosLiv sa...

Ojj shit vilke LO...Ser ut som digiscrappat nästan...Läcket!!Kraam

Örnen sa...

Åhhh vad ljuvlig!!

Pyzzlan sa...

Jag är också en stor "baksidescrappare" så jag känner helt igen mig här! Jättefin LO och fotomodellen är ju bara för charmig! Ha det gott!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
beckyjune sa...

I sure wish I could read all this Swedish, Alex!!! Beautiful page and I love how you stamped on the flowers. I can't wait to get to know you better as we work together at the Nook.

Cattis sa...

Baksidor använder jag ofta...många ggr skulle man behöva två st av dessa papper med två sidor för båda är lika fina. Din layout är jättehärlig! Gillar allt kladdet och temat. Har också scrappat om barnens små riskorn..men det var innan bloggande. Kanske jag ska fota lite äldre layouter och visa i bloggen.

Kram/Cattis

Linda Dekorerar sa...

Så söööt! och vilken effekt med stämpling på punchinellan,det ska jag prova!!
ha d bra

Linda Dekorerar sa...

Så söööt! och vilken effekt med stämpling på punchinellan,det ska jag prova!!
ha d bra

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Underbar LO! Vet inte många som skulle lyckas med att använda så många papper och få det till en så snygg kombination! Urläckert!

Fotona är ju också superfina!
Och jag kan förstå ditt behov av ramar och punchinellaavtryck - det är ju så snyggt!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Emma sa...

Åh den är sååå fin! Gillar hur du gjort med blommorna :) *kram*

Mette sa...

Åh vad fin! Och vilka helt underbara foton! Härlig layout! :)