10 februari 2009

En färgglad LO

Jag fortsätter att utmana mig själv :-) Här kommer en riktigt färgglad LO! Var lite rädd att jag inte skulle lyckas scrappa några babygym-bilder eftersom de går i tusen färger, men sen så klickade det med de här underbara papper från Pink Paislee. Matchade bilderna perfekt! Måste dock erkänna att Linnea medvetet fick en enfärgad body för att underlätta lite ;-) (kan nästan se min syster läsa det här, skaka på huvudet och säga att jag allt är lite sjuk, eller möjligtvist besatt - jag är inte långt ifrån syrran ;-) )
Den här gjorde jag till Cath's hjärta-utmaning. Färgerna är tusen gånger finare utan den gråa hinnan som lägger sig över fotot i det här tråkiga ljuset...

Lilla hjärtat har jag gömt i den söta spiralblomman. Den blev jag inspirerad att göra efter at ha sett den inne hos Scrapperlicious. Tycker inte min blev riktigt lika fin som hennes, men jag kommer nog bli bättre för den lär jag göra om! Det här var mitt första och enda försök, så man kan lungt dra slutsatsen att det är ett väldigt enkelt sätt att skapa lite dimension på LO:n.

Alla glittriga dekorationer har jag klippt ut från DCWV 's "Blossoms & Butterflies Glitter Quilt". Den gröna swirlen var på gränsen till för pilligt för mig, men det var det värt :-)


Visste först inte riktigt hur jag skulle få plats med lite journaling bland alla färger. Men då kom jag på idéen att rita den tunna svarta ramen och på så sätt skapa lite ren yta.
Förresten, det gick att smärtfritt byta ut fotot på min förra LO. Så nu står det rätt årtal! Puh! Vilken lättnad! Men jag var allt lite nervös när jag skulle skriva dit datum igen... :-)
Det var det för den här gången. Tack för titten!

12 kommentarer:

cia sa...

Läcker!
HEja vad du utvecklas hela tiden!

Miss Goldie sa...

Otroligt snygg LO! Rubriken är väldigt bra och journalingen blev supersnygg. Du blir bara bättre och bättre för var dag som går - du går väldigt snabbt framåt. Du har talang för det här! :-)

Maja Stokk / eyovine sa...

WOW!!!!! Du råkkar!!! Denna är den absolut vackraste Lo du gjort (enligt mig då som älskar färg).
Så välkomponerad och med fina detaljer.. Det är så kul att titta in hos dig =)

Kramen Maja

Karin sa...

Vilken härlig layout med sköna färger! =) Gillar journalingen, det var smart & snyggt! =)

Kram!

ZozzosLiv sa...

Shir va snygg LO!! Härlig härlig härlig!!Häftiga färger. Jaa,,jätte cool;-) Kram

Anonym sa...

Supersnygg!! Vad glad jag blir av de här färgerna. Som sagts innan, journalingen var supersmart, läcker och rubriken oxå!!

Bettan sa...

Säger som de andra, du går framåt med stora steg för varje lo du gör. :-) Denna lo är kanonfin!

Unknown sa...

Fantastiskt läcker! Gillar både designen och de underbara färgerna :)

Pyzzlan sa...

Oj vilken färgrann och energisk LO. Roligt idé att lägga y'et litet snett i rubriken.

Cath. sa...

Vad kul att du antog min utmaning!
Du har gjort en helt fantastisk LO! Nu när jag hittar hit kommer jag garanterat att kika in igen, här fanns så mycket fint!

Doris_Assar sa...

Oj vilka fina LOs det fanns här på sidan :-)

Renée sa...

Du är så duktig Alex! :) Jättekul att följa dig, din familj och ditt scrappande när du skriver så ofta! :) Blir nästan lite beroende att titta in här varje dag för att se om du skrivit något nytt -vilket du oftast har! Tack för att du delar med dig!

Kram vännen!