12 februari 2009

Titt-ut till Brunkullan

Såg en underbar skiss på Brunkullan och hakade på deras tävling. Så fort jag såg den tänkte jag på de här bilderna på Linnea. Den handlar om hur vi leker titt-ut i sängen med mitt täcke. Men lillskruttan har missförstått det hela. Hon pratar och skrattar som mest när man lägger täcket över huvudet på henne. När vi tar bort det blir hon lite tyst och fundersam :-) Lilla sötnos...
Skissen ser ut så här:

Och så här blev min tolkning:

Det var första gången jag testade att få med lite riktig bling. Det blev "Say it in cristals" från Prima som jag fyndade på rean hos Stellas. Det som hamnade under blomman plockade jag isär och använde för att pynta själva blomman, så den ser ut att höra ihop med swirlen lite mer.

Jag gillar hur den här blomman blev. Knappen matchar perfekt de mörka linjerna på det vackra Maja Design pappret. Hittade den i vår lilla knappsamling hemma. Kommer inte riktigt ihåg vilken tröja den följde med... Hoppas att inte just den tröjan tappar en knapp i framtiden så att vi behöver den :-)

Journaling rutan klistrade jag den här gången bakom pappret och sen rev jag upp ett hål för att skriva. I mitt huvud såg det lite finare ut, men det blev väl ganska ok ändå.

Så fort jag såg skissen tänkte jag på att använda den här oranga dekorationen jag hade hemma (kommer inte ihåg vad sånt heter... någon?) :-)

Sen så måste jag bara ge lite cred till min älskade make :-) "Titt-ut" är ett väldigt dumt val av titel egentligen. Hade inget alfabet med fyra st t! Blev lite ledsen när jag insåg det. Och eftersom min älskling inte tycker om att se mig ledsen, erbjöd han sig att göra titeln åt mig... så söt så... Han klippte ut bokstäverna i kartong och chalkade dem. Tycker det blev riktigt fint! Tack hjärtat! Här kommer bildbevis på det :-)

Hoppas att nåt av det jag gjort kan inspirera dig på nåt sätt. Tack för titten!

8 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Vilket teamwork! :-) Underbar LO - idén med journalingen var ju super! Du är full av roliga idéer, varje LO bjuder på något nytt. Skissen var bara FÖR härlig - den måste jag scrappa efter också. Så tack för tipset! :-)

ZozzosLiv sa...

Jaa,,tack för tipset,, den måste jag också göra. Puhh hur ska man hinna med allt??;-) Härlig LO. Fina detaljer. Häftigt att göra journalingen så där:-) Säger som MissG du är ju FULL av ideér gröbba!!:-) Kraam

Anonym sa...

Mysig LO, verkligen en bra tolkning av skissen :-D

Anonym sa...

Va du är duktig syrran! :) ... men jag kan prata franska :):P Och vilken make hörru du, ni är allt för goa! puss puss

Maja Stokk / eyovine sa...

se där... man kan nyttja anda än barnen också ;-).. Denna var urläcker å du har så bra ideér!! Gillar hur du lindat "garnet" runt cirkeln och hur la journaling rutan bakom pappret... skriver ner de ideérna i min lilla bok ;-).. Mjuka härliga färger!!

Kramizar maja

Jenny sa...

Jättefin lo! Gillade journalingen jättemycket!
O vilken snäll sambo du har :-) Det är bra med en karl som förstår ens hobby :-D

Karin sa...

Åhh vilken fin layout! Vilka härliga ideér du har! Gillar journalingen det är otroligt coolt! Min man brukar oxå få hjälpa till när det krisar sig, visst är dom bra & ha! *fniss*

Kram!

Gin/Ginny sa...

Vilken fin lo. och jag gillade verkligen idéen med att riva hål för journalingrutan! Snyggt!