28 februari 2009

Till min älskade syster

Från hela mitt hjärta!

För ett tag sen fick jag en rolig utmaning från min lilla syster. Jag fick en bild på oss från när vi var små. Jag fick tre vackra Maja Design papper. Och jag fick en ram som LO:n ska få plats i. Den var självklart inte 30x30 utan ca 24x30, vilket antagligen var den största utmaningen. Sen så skulle den så klart passa in i hennes vackra, romantiska, shabby chic inspirerade hem. Gissa om jag blev glad! Glad och lite nervös.. Har aldrig skapat nåt för nån annan än mig själv.

Jag har inte haft så mycket scrap-ro den senaste tiden så det har blivit en del småduttande varje dag. Igår kväll fick jag äntligen sätta mig med LO:n en längre stund och lägga ner själen i den. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att syrran kommer att gilla resultatet. Hoppas att den alltid kommer att få stå framme och inte vara nåt hon plockar fram när jag kommer på besök för att inte göra mig ledsen :-)

Här kommer det syrran - från mig till dig, min bästa vän.

Ett hjärta till mitt hjärta. Jag har klippt ut det i tjock kartong och limmade på lite spets och papper.

En blomma till min blomma.

"En syster är en vän för livet". Det vet du syrran - då, nu, för alltid.

De små bokstäverna har jag gjort själv av samma randiga Maja Design papper. Det var superenkelt! Skrev ut dem från datorn och hade dubbelhäftande tejp bakom innan jag klippte dem. Typsnittet är Antique Type. Jag valde att ha med svarta ramen för att bryta av lite. Ordet "syster" tyckte jag syntes lite dåligt, plus att jag ville ta upp det röda från fotot, så jag duttade dit lite rött bling. Det var nog det pilligaste jag gjort hittills! Men vad gör man inte ;-) För att balansera LO:n lite satte jag samma bling uppe i högra hörnet också.

Nästan lite av en antiklimax nu när LO:n är färdig. Hoppas du gillar den syrran! Den väntar på dig här i Stockholm! Skynda dig hit! Med den följer världens största kram!

Tack för titten!

11 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Verkligen en otroligt romantisk LO.. superfina detaljer. Gillar bokstäverna, blomman och hjärtat.

Kram Maja

Anonym sa...

Oj! den är verkligen superfin och såå romantisk.
Uppskattar hon den inte så får du väl ta tillbaka den, något sådant måste stå framme för att kunna beundras :-D

Pyzzlan sa...

Vilken stämningsfull och fin LO. Det är alltid roligt att se litet annorlunda upplägg som dethär med härligt foto och fina detljer.

cia sa...

Jättefin!
Hoppas syrran blir nöjd också:-)

Anonym sa...

Syrran är SUPERnöjd!! Den kommer att få en alldeles speciell plats, där den kan bli beundrad :) Älskar dig, världens bästa syster!! pussar o kramar i massor

Miss Goldie sa...

Helt ljuvlig LO!

Camilla Ekman sa...

Helt ljuvlig! Din syster kommer bli såååå glad!

Tack för dina snälla ord i min blogg! Kram

Jenny sa...

Vilken fin LO: Gillar den jättemycket!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Var inne här igår och skulle kommentera för alla dina vackra LO's, men kaffemoster (jag..) hade spillt hela jumbokoppen med kaffe över tangentbordet och således funkade varken space, N eller B....

Nu har jag inhandlat ett nytt som jag kommer att använda till att kommentera härinne fler ggr! =)

Måste bara säga att det är helt underbara LO's du skapar! Den sista med systern är ju helt fantastisk!
Det är kul att se att du använder så olika färg-kombinationer, själv fastnar jag lätt i samma stil.
Speciellt cool är LO'n "Kul att gymma". Så häftiga färger!

På återseende!
Mvh / Angelica

Bettan sa...

Visst är det supersvårt att scrappa på beställning ;-)
Lo´n är jättefin och hon blev nöjd såg jag..bra, det bör hon bli *ler stort*

Hanna sa...

Vilken jättefin LO/tavla!
Tack för kommentaren hos mig, typsnittet på min LO är "bradley hand", gillar det mycket och använder det ofta. I mitt word finns det som standard.