02 mars 2009

En LO om Linneas bästa vänner

Linnea har länge varit stormförtjust i sina knasiga fiskar ovanför skötbordet. Under koliktiden var skötbordet vår lilla oas. Där kunde hon för en liten stund sluta gråta och prata och skratta med sina bästa polare. Nu känns det som att hon har växt ifrån dem lite... de är inte riktigt lika intressanta längre... men det är då tur att man har gamla bilder som minne! ;-) Hon är 2,5 månader gammal på bilderna. Vår lilla tös...

Väldigt många talar väl om Webster Pages papper i sina bloggar, så jag var tvungen att testa det. Det är verkligen härliga papper att jobba med! Alla die cuts är däremot från Pink Paislee. Tyckte de passade fint ihop.
Ena hörnet på fotot med fiskarna har jag gjort massa olika stora hål i. Det är en teknik som Scrapperlicious ofta använder. Älskar verkligen hennes blogg! Hon hade dock säkert använt lite distresser på, men jag har inga såna "coola" grejer i min lilla verkstad. Har funderat på att beställa några disktresser, men sen så är det där med vilken färg man ska köpa.. gaah! Vad vet jag vad som är mest användbart och inte kan jag köpa alla... så då blev det inget istället :-) Så här blev hörnet iaf. Tycker om resultatet!

Hål har jag gjort även i ena pappret under fotoremsan. Stora hål längs kanten och sen lite olika stora i hörnet.

Bokstäverna till rubriken är chipboard som jag har chalkat och sen pyntat med papperscirklar som blev kvar efter alla hål.

Till slut en liten detalj som jag är sådär nöjd med. Att ha snöre på det här sättet verkade som en bra idé i huvudet. Men det såg lite häftigare ut på skissen som jag ritat där inne. Funderade på att maskera det lite med andra dekorationer, tex knappar, men jag vet inte... Kändes inte helt rätt det heller. Men såååå pjåkigt är det ändå inte, så det fick vara kvar :-)

Hoppas ni gillar den här LO:n! Den var ovanligt snabbscrappad för att vara min :-) Kul var det också!
Och sen så måste jag bara tacka alla er som orkar lämna ett litet fotavtryck när ni ändå är här inne. Era gulliga kommentarer gör mig JÄTTE glad!
Tack för titten! Hoppas ni får en bra början på en ny kreativ vecka!

9 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Det är så kul att koll ain i din blogg för du hittr alltid på nåt nytt på varje LO! Det bara bubblar av idéer i ditt huvud gissar jag :-)
LO:n är jättefin, jag gillar de där hålen! Dessutom är rubriken väldigt fyndig!

Anonym sa...

OJ vilken snygg LO!!!

Anonym sa...

WOW, så snygg!! Underbara färger.

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Jättesnygg LO!! Så fina färger, svåra kan jag tycka (har skitsvårt att få till det snyggt med bla orange färg..), men du lyckades verkligen få till det riktigt snyggt!!

Ja, det där med kaffespill på tangentbordet, kan hålla med om att man kan skratta (men bara lite!) åt eländet... Dock skrattade jag inte så mkt precis då det hände, men ja.. även jag ser det lustiga i det. =)

Föresten - jag fick användning av kalenderrutorna och mina tickets redan igår, på två alster dessutom. Blev ganska fint i mitt tycke.

Från det ena till det andra - det är så kul att kika in här för du sprudlar då verkligen av ideér och det är så häftigt att se alla olika LO's. Hur gör du för att få det så snyggt med den där rivna ramen runt fotot, som tex på "Ni är mitt liv"? Jag har försökt, men det ser bara så klumpigt ut... =) Teach me, pleeease!

Ha de!
Kram / Angelica

cia sa...

Fin, lite tuffare stil:-)

cia sa...

Fin, lite tuffare stil:-)

Maja Stokk / eyovine sa...

coolt, lite tuffare som Cia säger. Baraälskar alla dina kreativa påhittiga små detaljer.... å du ska veta att samma fiskar har räddat oss här hemma MÅNGA skrikiga dagar å kvällar =)

Kram Maja

ZozzosLiv sa...

Wow vad duktig du är på att komma på nya ideér...Häftiga ideér till på köpet!! Jag älskar allt med din LO...Superhärlig!!:-) Kraam

Bettan sa...

O jag som hatar 70-tal :-o om jag ska vara ärlig. Men själva uppbyggnaden av lo´n med papper och dekos gillar jag ;-) Kul att se hur du exprimenterar för fullt.
Ha en kanonvecka!
Elisabeth