11 mars 2009

Lite blandat babbel

Jag är så glad just nu! Och vet ni varför? För att jag får så himla fina kommentarer här inne i mitt lilla krypin! Trodde aldrig när jag började med denna hobby att någon verkligen (på riktigt!) skulle tycka om det jag skapar. Men vet ni vad? Det finns faktiskt människor som gör det! DUKTIGA människor! Erfarna scrappare! Kan känna hur jag växer för varje litet fint ord jag får :-)

Vet ni vad mer som gör mig glad? Såna underbara, rara, tjejer som Lillnettan! Jag råkade bli besökare nr 2000 i hennes blogg och bara för det har hon nu fixat ihop ett färsprakande litet paket till mig. Jag som blev överlycklig för att bara bli omnämnd i hennes välbesökta blogg! Hon är såååå duktig! Kika in till henne, vetja! Låt er inspireras! Ni ska bara veta hur mycket jag längtar efter att få paketet!!! Ska bli så kul att hitta på nåt med saker som nån annan har valt ut åt en... Kan nästan låtsas att jag har fått ett litet DT-uppdrag nånstans (vilket jag iofs skulle vilja prova på...) :-)

I måndags var jag iväg till mit jobb. Första gången sen lilltjejen kom! Skäms nästan lite för att det har tagit så långt... Det var lite dålig timing för alla hade så fullt upp och många satt fast i möten, men ändå... det kändes så himla bra att träffa alla de härliga människor! Måste dit snart igen! Min andra familj :-)

Till slut nåt lite mindre roligt... Ja, ni har säkert förstått att vi har sömnproblem här hemma. Lillskruttan sover inge vidare på nätterna. Nu har det iofs blivit lite bättre, men fortfarande får jag vakna 4-5 gånger per natt och från ca 4 på morgonen får jag knappt sova nåt. För då håller hon på och vaknar mest hela tiden och vill mest utnyttja mina napp-tjänster. Så nu har vi sagt att det får vara nog. Vi måste testa nåt innan vi börjar gå på knäna. Erik har sökt ledigt på fredag så imorgon, på torsdag, ska vi börja med 5-minuters-metoden. En modifierad variant för vi lär varken kunna eller vilja köra riktigt så hårt. Så alla ni där ute, tänk på oss då och håll tummarna för att det ska funka! Och jag ska försöka komma på nåt sätt att stålsätta mig tills dess... pust...

Nu ska jag ringa min frisörska och boka en tid. Måste snygga till mig lite till dopet :-)

Kram på er!

6 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Grattis till besökarvinsten! Visst är det kul när sånt händer!

Skönt att ni ska försöka göra något åt lilltjejens sömnbesvär. Sömn är verkligen A och O, så ta tag i det - ni vinner på det i längden.
Jag gick ett helt år med totalsabbad sömn när vårt andra tvillingpar föddes. Räknade ut att jag, de första månaderna, satt och ammade/sondade/värmde mat/pumpade/vägde/mätte/frös in mat/mm ca 22 timmar /dygn!! Detta för att den ena tvillingen ammade fritt och den andra var sondad plus att han ammningstränade... Det var tufft. Och jag gick in i väggen också.
När twinsen var ett halvår så satt jag bara rakt upp och ner i soffan med en bebis på var sida och grät i princip ikapp med dem.
När de precis fyllt ett flyttade vi till större och körde direkt med en hemmasnickrad variant av 5-minuters. Och det tog två nätter och sen dess har de sovit nästan hela nätter! Bannade mig att vi inte testat det innan, men vi, jag, var för trött för att testa ngt öht då.

Så lycka till, återta nu er sömn!

Kram / Angelica

Ps. Förlåt för "uppsatsen" ;-)

Lillnettan sa...

Men tack sötnos! :-D Det ska bli skojigt att se vad du hittar på som sagt! Det är inte mycket, men färgglatt. ;)

Trist med nattsömnen som inte finns...vi har inga barn och vill av flera skäl inte skaffa heller så jag vet inte hur det är i praktiken, men det måste vara förfärligt! Jag blir ju halvdöd utan en natts ordentlig sömn. Stackare! *kramar om* Håller tummarna för att femminutersmetoden fungerar!

Lillnettan sa...

Äsch...här ser du en bild på det enda papperet som jag skickade som INTE fanns i lager:

http://www.pinkpaislee.com/product.php?productid=18&cat=13&page=1

- lite grinig blev jag allt eftersom jag hade valt ut ett annat papper som jag hade tänkt skulle matcha detta på ett bra sätt. Fast du är så bra så du kommer säkert på något sätt att använda grejerna på ett fint sätt ändå. :P

Unknown sa...

Hej gumman!
Nu har jag läst ikapp!! Så:

1) OMG! underbara bilder på Linnea, dig och Erik, och underbar scrapbooking.

2) *håller tummarna för att 5-mintersmetoden(??)* funkar, för sömn är bäst.

3) Jag ska kolla den där telefonen, men nu är du i min GoogleReader, så nu kommer jag tillbaka! *KRAM*

PS, det här är den där Hannan i Karlstad ;-) DS

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hej tjejen!

Är ni förberedda för ikväll då? =)

Vår hemmasnickrade variant var väl mest att jag inte följde ngn bok, utan jag körde mest att de fick ligga i sängarna en stund (några minuter, 3-5?) sen öppnade jag dörren och pratade lugnt med dem, sa godnatt, gick ut och lät dem vara en stund till. Det behövdes bara det lilla sen sov barnen..?! Enda strategin var att vi bestämde vems tur det var och vi la upp ett schema för en vecka eller så, som inte behövdes, men det var kanske bra att ha planerat?
Nu var det ju också så att vi precis flyttat och, jag vet inte varför, men redan första natten i huset funkade denna metoden och killarna blev rent allmänt mindre skrikiga efter flytten. Så jag kanske inte ska ge all credit till metoden, hälften får gå till flytten =)
Men det är jobbigt att låta dem ligga och skrika, man känner sig som världens sämsta mamma. Fast i det läget resonerade jag att det var "lika bra" att de låg i sängarna och skrek som att de låg bredvid mig i soffan då jag dessutom skrek ikapp med dem =/. Killarna behövde ju sömnen lika väl som jag.
Och idag är de goa, trygga och harmoniska OCH de sover hela nätter och är aldrig några problem att få i säng! =)
Jag har fortfarande sömnproblem, men idag är det av helt andra skäl.
Har du frågor så bara skriv på, jag har ju trots allt en hel del erfarenhet att dela med mig av =)

Ha de gott och som sagt - Lycka till!

Kram / Angelica

Anonym sa...

Åhh vad du är gullig. Vi har saknat dig på jobbet och nu när man läser din blogg undrar man ju om du kommer tillbaka...du blir kanske scrappare på heltid!