26 mars 2009

Lekt med wellpapp + en till award!

För ett tag sen såg jag en LO där man hade wellpapp som bakgrund, typ istället för cardstock. Gillade idéen väldigt mycket och var tvungen att testa! Jag tog botten på kartongen som mina nya fina papper kom i, klippte den till rätt format och "skalade" den tills jag fick en yta jag var nöjd med. Sen målade jag lite vitt runt kanten.

LO:n handlar om en liten tjej med väldigt mycket attityd. Vi tyckte det var så roligt när hon två dagar gammal visade oss finger när hon åt :-) Så här blev det.

Tycker wellpapp är väldigt dekorativt i sig så jag har varit sparsam med andra dekorationer. Eller ja, det är så det blev till slut iaf. Kan ni fatta att denna har tagit mig 3 timmar att göra? Jag fattar inte själv vad jag har lagt ner den tiden på. Den känns ju nästan lite tom :-O
Bokstäverna har jag målat och sen kletat på glitterlim. Ordet "stora" printade jag ut på en restbit av ett Pink Paislee papper. Typsnittet heter "Tourist Trap" och finns så klart att ladda ner gratis. Några små glitterprickar blev det bara för att :-)

Glitter har jag också kletat på ett par ställen i kanten. Gillar kontrasten mellan det glansiga glittriga och det lite mer dämpade wellpapp.

Har inte med nån journaling för jag tycker att bilden talar för sig själv. Men datum skrev jag på ett underbart färgglatt chipboard-skylt. Köpte en liten förpackning med dessa och tänkte använda flera av dem på den här LO:n, men det blidde inte så. Kändes inte rätt. Men man vet aldrig, jag kanske möblerar om lite när den har fått vila lite.

För att framhäva kanten på det fina Cosmo Cricket pappret klippte jag ut likada remsor från en annan bit och limmade på dem. Med lite Glossy Accent på fick jag den effekten jag ville ha.

Fotot har jag ramat in med två oranga remsor från samma papper som fick lite glitter på sig. Och så en rad med små söta färgglada knappar.

Det var typ det. Ibland känns den inte riktigt färdig och ibland gillar jag den rätt så mycket. Aja, jag har fått leka av mig lite iaf. Känns som att en liten kärlek till wellpapp håller på och växer till sig inne i mig :-) Det var riktigt kul att göra denna!

Sen så har jag fått en till award! Tjoohoo! Denna fick jag av duktiga Bettan för att jag lämnar söta kommentarer inne hos henne. Jag menar, hur svårt är det? Jag sitter ju och gapar och skakar på huvudet över hennes kreativitet var och varannan gång jag kikar in. Känns som att hon skulle kunna ta en gammal sunkig disktrasa och förvandla den till nåt romantiskt med sina smårosor! Då kan man väl lika gärna berätta det för henne när man ändå är där inne, eller hur? ;-) Tack snälla Bettan för awarden!

Denna tycker jag är lite svårt att skicka vidare till några få. Ni är ju så många som lämnar små rara kommentarer och får mig att må riktigt, riktigt bra! Men om jag måste välja några så får det väl bli mina scrappande träsktroll! De har varit med ända från början och stöttat mig och uppmuntrat mig och gett mig massa goda tips och råd. Det är de som har inspirerat mig att överhuvudtaget starta en blogg! Så tack godingar för att jag fick joina er!

Vad långt detta blev! Får sätta punkt nån gång. Typ nu.
Tack för titten!

21 kommentarer:

(Favvis)Maria sa...

Wow va häftig LO! Är "stor" ett qk-alfabet?

Ha en bra dag!

Miss Goldie sa...

WOW, wellpappen är sååå snyggt riven!! Det behövs verkligen inte fler dekos än så här, LO:n är helt perfekt.

Jenny sa...

Kul med wellpapp som bas. det blev ascoolt1

Loreleii sa...

Den är jättesnygg! Den här gillade jag starkt! Ibland behövs ingen journaling, precis som du skriver. Kom just på att vi har kort på båda barnen från BB med en pose som är i stil med den här! (fast där är det pekfingret som ligger så där snusförnuftigt mot munnen i stil med "hm... jag ska fundera på saken!" Tack för inspirationen :-) Nu fick jag ju massor av ideér!

Loreleii sa...

Den är jättesnygg! Den här gillade jag starkt! Ibland behövs ingen journaling, precis som du skriver. Kom just på att vi har kort på båda barnen från BB med en pose som är i stil med den här! (fast där är det pekfingret som ligger så där snusförnuftigt mot munnen i stil med "hm... jag ska fundera på saken!" Tack för inspirationen :-) Nu fick jag ju massor av ideér!

Karin sa...

Riktigt, riktigt snygg! Himla cool bild,Saga gjorde likadant när jag ammade henne *fniss*
kram!

UlrikaT sa...

Ja det är ju bara så läckert med wellpapp! Den var ju bara så perfekt riven också att det inte behövs så mycket dekorationer. Supersnygg LO!

Emma sa...

Men WOW vilken cool layout!

ZozzosLiv sa...

Ojj vilken cool o läcker LO!!:-) fint med långfingret.*fniss* det ska börjas i tid;-) kraam

Pyzzlan sa...

Verkligen lyckad LO. Jag gillar wellpapp och andra material som man kan återvinna. Det var en bra ide att ha wellpapp som bakgrund, det har jag inte sett förut. Den orange färgen piggar upp fint och lillisen är ju bara för söt!

Maja Stokk / eyovine sa...

Hur cool som helst!!! Fotot är underbart å talar för sig självt, precis som du skrev... 3 timmar går fort vännen ;D... pyssel med glitter på bostäver tar ju sin tid...å att riva wellpapp. Resultatet blev iaf fantastiskt. Den är hur klar som helst!!!

Kramarna Maja

ps har inte glömt awarden... ska ta tag i den strax.. funderar bara på vilka som ska få den...

cia sa...

Häftig LO:-)

Anonym sa...

Vilket coolt foto, underbart!! Och layouten är superfin, jag älskar wellpapp! :) Ha en bra dag!

Lillnettan sa...

Hej! Jättesnyggt med wellpappen, woooow!
Klart du ska testa att använda stämplar! Känns det som en stor investering så är det bara att höra av dig så slänger jag ihop lite olika stämplar och en stämpeldyna som du kan låna och prova på.

Jag tror du skulle kunna använda Tingtura Designs stämplar jättesnyggt...ser det liksom framför mig i huvudet. :-D Kolla in hos dem vet jag! Jag tänker inte så mkt på motivstämplarna utan kanske swirlsen, journalingrutorna och de som används för texturer (Urbanstämplarna).
www.tingtura.se har de som adress - och glöm inte att kika i bloggen, där hämtar jag massa inspiration. :-)

Emma sa...

Den är helt underbar!! Me tooo lööv the wellpapp!! Och ja, tiden flyger iväg när man pysslar :)Hm, en tjej med attityd minsann... :D Underbart foto, som passar så bra till hela wellpappstuket!!

Som svar på din fråga i min blogg: nej, det är inte en hybrid, jag digiscrappar inte (måste riva och fippla på *skratt*)

Anonym sa...

oj det där blev ju riktigt riktigt snyggt. och vilket otorligt härlig kort sedan ;-)

Anonym sa...

Den är jättefin!!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Jättehärlig LO! Och verkligen supersnyggt med weellpappen. Kan inte annat än hålla med föregående talare att det behövs faktiskt inte mer dekos, det är så snyggt som det är! =)

Kram / Angelica

Karin sa...

ps, du har en award att hämta hos mig. Såg nu att du redan fått den.. men men.. *fniss*
kram på dig!

Mahlin sa...

hihi.. ja har också en sån bild på Ville som ja inte scrappat ännu men nu gav du mig lite extra inspiration. DEn är superläcker din layout och wellpapp rockar!

CillaT sa...

Wow så härlig! Det oranga till wellpappen är urläckert=D