04 mars 2009

Mumsig fjärilsinvasion

Nettans skiss för mars är helt underbar! Min tolkning blev en kladdig, grötig, mumsig fjärilsinvasion.

Det gröna pappret kommer från DCWV och såg ut så här innan det blev dissikrerat.

Tänkte först använda det så som det var, men fastnade direkt. Visste inte hur jag skulle göra. Sen började jag klippa ut swirlsen och fjärilarna och dissektionen var igång :-) De andra två papper kommer från Pink Paislee... igen.. det är nog allt mitt favorit märke hittills :-)

Titeln "mums" är Die Cut Alphabet från Graphic 45. Superfina, tycker jag! Tiny Alpha från Making Memories fick också vara med. Texten "kärlek vid 1:a skeden" är datorskriven. Hjärtat fick även två små söta filtswirls på sig.

Och till slut så en färgglad närbild på en hög med fjärilar.

Visst längtar man till våren när man ser alla dessa glada fäger!

Tack för titten! Hoppas du kikar in snart igen!

21 kommentarer:

cia sa...

Helt underbar!
Väl använt papper, såna är svåra annars:-)

Hanna sa...

Åh, jättefin!!

Milla sa...

åååhhh så fint med fjärilarna.....dedär sku jag aldri ha komi på å göra..:-D
å vilken härlig krabat på foto :-D

Anonym sa...

Va du är duktigt, syrran! Det blev jättefint! Fast brde nog sluta titta på dina LOs så jag kan bli färdig med mina nån gång :) puss o kram

Miss Goldie sa...

Åååh, vad du är påhittig! Sååå snyggt att ha fjärilarna och swirlsen så där lite utstående. Gissar att du kommer att vinna den där tävlingen, blir nog svårt att slå den här LO:n. :-)

Karin sa...

Sååå underbar! Verkligen fifiigt att klippa ut swirlsen,det blev bara sååå läckert! Va duktig du är! =) Riktig sötnos på bilden med!

kram!

Maja Stokk / eyovine sa...

Såååå läckert!! Disikera papper e kul =).. bara man kommer över tröskeln att över huvudtaget våga klippa i fiiina papper =D. Hela layouten är fantastisk... fina små detaljer och snyggt upplägg, bra text.
"Du råkkar mina sockar"

Kram Maja

ZozzosLiv sa...

HÄRLIG LO!!Helt bedårande UNDERBAAR!!!:-) Kram

Pyzzlan sa...

Håller med att dethär är en jättefin LO! Det blir alltid så mycket mera levande när man får in litet 3D effekt. Bedårande foto också!

Anonym sa...

Hejsan, vad kul att du skrev en kommentar så jag hittade in till dig också :) Vilken underbar LO du gjort!

joggemia sa...

Vad kul att du gillar det jag skapar! Blir glad över att du berättar det för mig också. Jag har kikat runt lite här i din blogg och gillar din stil. Mycket inspiration! Och jag tror, precis som du skriver att jag behöver prata med någon.

Kram!

Anonym sa...

Underbar! Detaljerna, upplägget och färgerna är fantastiska=)

Anonym sa...

Hej! Har just läst igenom ett par sidor i din blogg och undrar en sak: lite här och där så skriver du att du är nybörjare??! Men du gör ju rent fantastiska saker! Som den senaste LO'n till skisstävlingen...jag kände direkt att den tävlingen är det nog ingen idé att jag är med i för den är så gott som vunnen. ;) Du är BRA!

Anonym sa...

Jättefin LO!

Ska kika mer här =)

Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Angelica - Angel - Dolliver sa...

Helt underbar LO du gjort! Kul att vi tolka skissen på så olika sätt - tycker bara det är coolt när man "flippar" ut, eller "spårar ut" som du skrev.

Ang min silverring på LO'n ska jag nu avslöja... att det är taget från en helt vanlig klädkartong, typ kappahl... =) Måttade ut en ring, klippte ut, rev i kanterna och chalkade lite här & där för att få en "rostig" effekt..

Som sagt - ALLT kan användas till scrapping :-D

Ha de!
Kram / Angelica

Sandra Jungergård sa...

Jättefin!!
Bra tips det där med att klippa i mönstrade papper man inte får till riktigt...

Joanna sa...

Wow!!! Läckert minst sagt!

Vixen sa...

Wow så snyggt du scrappar! Du måste vara född som naturbegåvning av scrapping :)

Cattis sa...

Åååhhh...vilken Underbar layout!! Älskar färgerna och fjärilarna!! och urgulligt foto!

Anonym sa...

Den är så söt!!! Gillar att det "svävar", jag ska nog ta å försöka mig på det jag med.
Tack för inspiration!