15 mars 2009

En ny personlig favorit

Har gjort en LO som jag är riktigt nöjd med! Det är Linneas 3 månaders LO. Som ni kanske har märkt så scrappar jag inte kronologiskt alls. Hoppar lite fram och tillbaka i tiden. Det är stundes inspiration som styr :-) Älskar det här fotot på lillskruttan! Tycker hennes ögon ser så kloka ut. Man undrar ibland vad det är hon tänker på...

Papper kommer från Webster Pages. Tyckte wellpapp passade riktigt fint till de färgerna. Sen så har jag länge velat testa att använda just wellpapp. Det, plus att jag hittat en alldeles underbar skiss jag bara var tvungen att scrappa, gjorde att jag inte riktigt kunde hålla mig till efter dopet ;-) Börjar faktiskt älska att scrappa utifrån en skiss! Sååå mycket enklare att komma igång!

Titeln "3 månader" har jag skrivit ut från datorn. Typsnittet heter Cheri Liney och finns gratis att ladda ner. "Å" fanns inte med, men det var enkelt att fixa med en ring :-) Sen testade jag nåt som jag tror kommer bli en favorit - Glossy Accent! Måste bara träna lite på att använda det. Blev inte helt perfekt, men jag gillar resultatet ändå! Har haft det på titeln och på den lilla fjärilen som har fått sitta ihop med den stora.



För att få bilden att sticka ut lite, har jag gjort små hål längs med kanten. Man vågar leka lite mer med bilderna när man har dem digitalt :-)

Nästa gång ska jag bara torka bort fingeravtryck innan jag fotar! :-D Hoppas ni också tycker om denna! Jag gillar den starkt! Om man nu får säga så om sina egna LO:s ;-)

Sen så måste jag skryta lite med nåt fint jag fått på posten för några dagar sen! Titta vilket vackert kort! Och vilken söt bukett!

Jag hade turen att vinna ett hemligt blogcandy inne hos Bettan. Älskar att kika in hos henne! Hon är så otroligt kreativ! Kan förvandla vad som helst till nåt vackert. Kika in till henne du med! Och hur fin hennes konst än ser ut på bilden så är det hundra gånger finare irl! Tack Bettan!

Så, nu måste jag nog byta av min man lite innan han förbjuder mig att hålla på med den här underbara hobbyn ;-)

Tack för titten!

Edit: Kom på att jag hade glömt att dela med mig av den skissen som jag så gärna ville scrappa! Hoppas den kan inspirera er också!

21 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Verkligen kanonfin LO! Underbara färger och dekorationer. Enkel och stilren!

Karin sa...

Wow! superfin LO! himla läckert m wellpapp! =)

kram

Bettan sa...

Den här har du verkligen lyckats med, förstår att du känner dig nöjd. Det SKA du göra ;-)
Ojoj, vilka fina ord du skriver om mig, blir ju nästan generad ;-) Tack, är bara glad att du uppskattar det :-)
Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag!
Elisabeth

cia sa...

Jättefin!
Förstår att du är nöjd.

OCh vad härligt att dte går så bra med sovandet för lilltjejen!
Heja heja.-)

ZozzosLiv sa...

Jätte super duper fiin!!Verkligen:-) Yber fiina detlajer och vilken goding på bild;-) Jäg tokgillar stilen, fjärilarna och färgerna på LO.n:-) Kraam

Maja Stokk / eyovine sa...

LOVELY!!!! Du överraskar mig varje gång jag kommer in här ( i en oerhört positiv bemärkelse ). Å det är klart man får vara nöjd med sin egen LO =).... Det ska du absolut vara!! Å glossy accent är super ;D.

Kramarna maja

Anonym sa...

Vad snyggt, 3-D effekt och allt :).

Unknown sa...

Ursnygg layout!!!

Pyzzlan sa...

Alldeles underbar LO i harmoniska färger. Ljuvligt foto också!

Anonym sa...

..HÅH, vilken snygg LO! Och vilka underbara detaljer! :D Wellpappen gjorde susen! 8) Och självklart ska du vara nöjd! Du rockar!
Ha en fortsatt fin söndag! Kram!

Anonym sa...

Verkligen super läcker!!

Emma sa...

Åh så kanonfin LO, och så snygg du är i håret!! Eller snygg. Punkt.

Jag själv precis återupptäckt mitt glossy accents, efter att det legat glömt i månader. Det är super!! Nu är jag sugen på ett crackle accents oxå...hrm...alltid nåt man vill ha...

Kram!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hej tjejen!

Både snygg frilla och snygg LO! Grymt läcker får jag då säga! =)
Lo'n är helt underbar, så mjuk och fin. Och lilltjejen är ju bara helt bedårande söt! Kan tyvärr inte uttala mig om hennes frisyr (antar att ni inte går på samma ställe? *s*) för hon *hrm* har, typ... ingen..?
*ler*
Men å andra sidan, vem bryr sig om hår när man har sådana hundögon och ett sådant vinnande smile?

Tack för uppskattningen av min familj-LO, är faktiskt mäkta stolt över den. Gillar färgerna, det utflippade - ja allt.
Just nu står det lite stilla med kreativiteten, pysslar lite här och där, blir inte färdigt till några större skapelser... Gjort en del pappersblommor, lite halsband till mannen, sonen och moster. Hoppas få inspiration snart - kanske hittar ngt att lifta härinne? Är lite sugen på "den där" som du själv liftat, ligger nog några inlägg bort?, Hm, ska kika runt lite!

Hur har det gått med sömnen då? Nattammningen har jag aldrig varit konsekvent med. Men nu har jag haft fördelen att jag kunnat sova under tiden jag ammat (ammat liggandes), så det var bara att lyfta över barnet/barnen i vår säng och sen somnade vi ganska gott fram till morgonen.
Kan tillägga att alla våra barn fått sova i vår säng i tid och otid, men ändå har ingen varit för svår att få i egen säng när det väl blev för trångt hos oss. Så gör vad du känner är rätt. Mina har slutat med nattammningen med tiden (när de alla varit runt året), det har liksom gett sig själv på nått sätt.
Började med kvällsvälling (plus ammning efteråt) när de var runt tio månader för att de skulle bli riktigt mätta inför natten och iom det så sov de oftast hela natten därefter.
Säg till om du vill ha lite fler tips & råd!

Kram / Angelica

Ps. Förlåt för uppsatsen IGEN! =)

joggemia sa...

Du får hemskt gärna fortsätta vara tjatig...jag suger åt mig som en svamp! =) Men din layout är helt otroligt snygg...wow! Det blev ju supersnyggt med wellpappen! Och lillskruttan är hur söt som helst!

Kram!

Anonym sa...

*stolt* vem har sagt att ett mattegeni inte kan vara kreativ, ha? Kul att du hittat "din grej"! Men bli inte alldeles för besviken om jag kommer med ett köpt dopkort :) puss o kram

UlrikaT sa...

Supersnygg LO, förstår verkligen att du är nöjd med den här! Det är ju bar så läckert med wellpapp! :)
Tusen tack för kommentaren i min blogg. :)

Lillnettan sa...

Superläcker! Tänker minsann sno idén med att göra hål i kortet direkt - håller på med en LO just nu. Vad härligt att se mängden kommentarer här inne, du är riiktigt populär i scrapvärlden redan. ;) I en tråd på Svensk Scrapbooking så ombads folk att länka till de bloggar som de fann inspirerande och lilla du fanns minsann med i ett par listor! Det du! DU ÄR BRA! :-D

Anonym sa...

Superfin LO och snutt är ju så fin!!!

Hanna sa...

Åh vilken fin LO!!!

Cattis sa...

Vilken vacker layout!! ♥ Måste absolut kika in mer sen, nu har vi lunch här! =)

Anonym sa...

Oh så fin=D Jätteinspirerande att titta på. Och man får absolut tycka om sina egna layouter!