13 mars 2009

Äntligen snygg igen!

Eller ja, kanske ska säga att jag äntligen känner mig snygg igen :-)

Inte ofta jag brukar säga så om mig själv, men nu var det så himla länge sen jag kände mig fin att jag måste bjuda mig själv på det. Sist jag kände mig så här var nog innan jag blev gravid. Linnea är 6,5 månader nu! Så, ja, det var ett tag sen kan man säga. Men nu har jag (nästan) fått min gamla kropp tillbaka och jag har äntligen varit hos frisören. Att håret kan göra så mycket! Jag blev så nöjd att jag måste visa upp frisyren för er ;-)

Sara på Toni&Guy på Götgatan är sååå BÄST för mig! Mitt hår älskar Sara! Ni borde se henne in action. Hon försvinner i sitt arbete. Prata gör man med Sara innan hon börjar klippa och sen igen när hon sätter på fönen. Där emellan är det fullt fokus på håret. Hon delar in håret i sektioner, hon backar lite, tittar, flyttar om lite på mitt huvud, klipper, tar avstånd igen, lägger huvudet på sned och funderar.. det är så kul att se henne arbeta.. känns mer som en konstnär än som en frisör. Otroligt begåvad tjej!

Vet ni vad? Nåt lite viktigare än mitt utseende - lilltjejen har somnat själv på 3 minuter ikväll! Klagade inte ens. Eller ja.. lite började hon gnälla, men hon grät aldrig! Sen satte hon själv på mobilen hon har övanför sängen (kom väl åt den med benet), vände sig mot sin favvohandduk, kramade om den och somnade! Jag kan inte tro att det är sant!!! Så duktig! Varför i hela världen gjorde vi inte det här tidigare???

Nu ska jag för första gången på lääääänge gå och kramas med min man i sängen!

Ha en trevlig helg allihopa!

7 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Snyggt hår... något jag också borde göra någonting åt... hmm..
har läst flera inlägg här nedan. Vad bra att det börjar lösa sig för er med sömnen hos er och lilltjejen.
Fem minuters metoden funkade aldrig här... efter 4 timmar gav jag upp!!! Undrar vad Anna Whalgren säger om det....
Men Sam sover faktiskt bättre nu han också. Har slutat amma å det verkar ha brutit mönstret.

Trevlig helg till dig och din familj!

Kram Maja

Karin sa...

Wow, vilken snygging! =) Himla snyg frisyr! Ååå, borde oxå gå & klippa mig, men är alldeles för lat!
Va skoj & läsa att lilltjejen sover hyfsat nu, kommer ihåg när Saga var 3-5 månader & jag inte fick sova alls.. Man blir ju galen.. Men vid 5 mån, fick hon eget rum & sov som en sten. =)

Hoppas ni får en trevlig helg,
& TACK för dina snälla ord i bloggen, du gör mig så glad!

kram kram!

joggemia sa...

Tack för din goa kommentar! Typsnittet heter 2Peas Goofball. Ingen aning vart jag hämtat det men det går säkert att söka på google.

Kram!

PS. Du blev supersnygg i håret! =)

Lillnettan sa...

Du är ju modellsnygg tjejen! 8-O Det är en härlig känsla att känna sig vacker...min man är BRA på det! *ler stort*

Tack för fina kommentarer! Jag har gjort några LO's i vintage-stil nu och tycker om det. Kul att riva och slita i papper (måste vara några dolda aggressioner som kommer ut, vad vet jag?! :P).

Jovars, jag är duktig på att teckna - men bara på att titta på något och rita av det! När det gäller att rita något direkt "ur huvudet" så är jag som vilken normalbegåvad femåring som helst. ;) Såå jag är stolt över min lilla knubbiga kyckling.

Såå skönt att det går bra med försöken att få lillskruttan att sova! Då kanske du orkar göra några bidrag till CC'n på Scrappers? ;)

Stor kram!

Lillnettan sa...

Edit: menade så klart på att min man är bra på att få MIG att känna mig vacker! :-D

Miss Goldie sa...

WOW, du blev skitsnygg!

Anonym sa...

Supersnygg klippning!

Gillar också det stället...

Skönt att snutt somnat ordentligt.
Mitt gryn var vaken till halv 12 i söndag och kunde inte somna, så vi var "tvugna" att skolka igår...
Ingen av oss orkade upp haha.
Idag är hon dock i skolan, för hon somnade halv 9 och sov hela natten.

Kram