13 mars 2009

Wow!

Lillskruttan var nog redo för det här!

Hon somnade 21:20. Vaknade lite runt 23 och sen runt 00, men då lät hon bara lite och somnade om helt av sig själv! Han inte ens komma till hennes rum innan hon sussade igen! Sen sov hon till 4!!! Då ville hon ha mat, vilket hon fick. Ammade henne sittandes på gästsängen och la henne tillbaka. Hon bara fortsatte att sova utan protester! Själv hade jag lite svårt att somna om då. Inte konstigt. Kände mig hur pigg som helst efter så mycket sömn! Inte van att sova 4 timmar i sträck :-)

Strax innan 6 vaknade hon igen. Det är ju hennes vanliga tid då hon oftast vill gå upp. Tog henne till min säng för lite morgonmys för det vill jag inte ge upp! Älskar att kramas med henne på morgonen. Då är hon världens goaste! Men hon käkade bara lite till och somnade om! Sover fortfarande. Våra kramar får tydligen vänta lite till :-) Hon såg så nöjd ut där hon låg! Åhh! Vad jag är glad och lättad!

Men som Angelica och Marit skrev i mitt förra inlägg, jag ska nog ändå vara lite förberedd på bakslag. Ikväll kanske det inte går lika bra. Men det gör inget. Nu vet jag att hon kan!

Tack alla som har tänkt på oss och hållit tummarna! Ni är bäst!

Förresten, ni ska bara veta hur mycket det kliar i mina scrapfingrar! Får se om jag får nåt gjort i helgen, men annars känns det som att de får vila i en vecka nu. Nästa helg är det dop så det finns tyvärr annat jag måste prioritera nu. Min mamma gör det mesta av maten (världens bästa mamma!) men jag ska ta och göra några pajer själv. Sen så ska jag stämpla lite på servetter och göra dem lite sötare. Stansa ut rosa små blommor som konfetti att ha på borden. Kolla upp vad vi ska ha för blommor. Kolla upp några saker om lokalen. Välja ut två psalmer. Träffa prästen. Beställa tårta. Köpa dekorationer till tårtan. Orkar inte baka så många tårtor, men dekorera dem är lite kuligare :-) Ja.. inga jättestora grejer kanske, men ändå.. det tar tid.. och min tid är begränsad...

Hörs snart igen!

*kramar*

1 kommentar:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åh, vad skönt att du fått sova tjejen! Blir så glad när det "funkat"! Och bra att du har en sådan lugn inställning.
Tur att du fick lite sömn nu när det verkar bli en fullspäckad vecka av alla åtagande inför dopet. Tur du har en mamma som kan fixa med maten (det hade jag också och det är GULD värt!) Mammor är rätt bra! =)

Vi hörs!
Ha en trevlig helg!
Kram / Angelica