24 mars 2009

Äntligen tillbaka!

Vad jag har längtat tillbaka till blogg- och scrapvärlden! Jepp, jag har blivit beroende. :-)

Men nu är dopet över och jag kan äntligen pusta ut. Inte för att jag har pysslat med dopet överdrivet mycket. Men ni vet hur det är när man har nåt som gnager i bakhuvudet hela tiden. Men nu är det som sagt över *tjohoo* Och riktigt mysigt var det också! Linnea var så duktig och snäll hela dagen att man inte kan vara annat än stolt. Och trots att vi var ganska många, runt 40 personer, så kändes det ändå väldigt mysigt och familjärt. Nä, jag är supernöjd! Varje gång vi samlas så här så blir jag påmind om hur underbara familjer, släkt och vänner vi har. Det är jag väldigt, väldigt tacksam för! Det enda jag ångrar är att jag själv inte har fotat nåt *suck*. Så nu får jag sitta och hoppas på att det finns några fina bilder ute hos våra kära gäster *håller tummarna så de blir blåa*.

Nåja, som ni säkert förstår så har jag scrappat lite ;-) Jag har gjort en LO om en glad liten 08:a. Även denna efter en Pencil Lines skiss. Älskar deras skisser! Blir inspirerad för varenda en de publicerar! Utmanade mig själv att inte använda ett enda helt papper. Måste ju göra av med lite rester. Den högen bara växer och växer. Så här blev det:

De två färgglada prickiga och randiga papprena kommer från Pink Paislee. Die cut ramen och blomman kommer från samma Spring Fling serie. Det ljusa prickiga är Artisan Solid Falala från Making Memories. Samma papper har även fått bidra med sina röda kanter. Titeln har jag printat ut på prickiga Pink Paislee. Jag gillar prickar som det kanske märks ;-) Utklippta blåa remsor kommer från ett Cosmo Cricket papper som fanns med i Lillnettans paket.

Hmm.. vad mer... ja, blomman har fått en knapp, lite snöre, några droppar Glossy Accent och två gröna pärlor på sig. Tycker den blev rätt så söt :-)

Skönt det känns nu när man har fått scrappa av sig lite :-)

Ååååå vet ni vad som precis har droppat in genom brevinkastet? Ett avi!!! Mina nya Pink Paislee papper!!! Som jag har längtat efter deras nya serier!!! Min käre man har undrat hur i hela världen man kan längta efter lite papper, men de av er som lider av samma scrap-sjukdom förstår säkert ;-)

Förresten, vad brukar ni ha för album för era LO:s? Kan ni rekommendera nåt? Jag har fyllt det jag köpt när jag började hålla på, så den här sista fick inte plats. Tänka sig, det tog mig bara 2,5 månader att skapa 20 layouter! Det går undan det här :-) Det är superroligt att bläddra i albumet! Vilken enorm utveckling det har varit! Ni som har följt mig från början förstår säkert vad jag pratar om :-)

Tack för titten och för alla underbara kommentarer ni lämnar efter er! Puss på er för det!

8 kommentarer:

cia sa...

Håller helt med om din utveckling!
Rekordfart!

Ang album. Jag kör med Postbound album. De kan man förlänga med extra skruvar och få plats med flera LO's.
Mina är riktigt tjocka;-)
Men jag tror jag får ge med mig för -08 och ha 2st album:-D

Loreleii sa...

Vilken underbar LO! Jag som bara gjort 3 st totalt i mitt liv fick en stor portion inspiration! Såg förresten att vi har nästan jämgamla döttrar med samma namn! :-) (min är född i april -08)

Lillnettan sa...

Oj oj oj...tror nätt och jämnt jag hunnit med 20 sen februari-08... Du är snabb du! :-) Jag har ett album som är fullt, alla andra ligger i en hög i en kartong. *skäms* Borde skaffa något nytt, så jag kollar in vilka svar du får om album. Förhoppningsvis får vi bra tips. ;-)
Otroligt söt LO, man vill liksom sträcka sig igenom dataskärmen och killa bebisen på magen! :D Önskar du bodde nära så jag kunde komma över ibland och nosa på bebis och scrappa.

Stor kram, och tack för fin kommentar i min blogg!

Maja Stokk / eyovine sa...

Ja din utveckling är helt fantastisk!!! Rent makalös!!! Å då i positiv riktning ;).

Härlig lo och lite annorlunda.

Jag använder American crafts d-eing album. Rymmer mycket, billiga i förhållande till andra album.... men inte så snygga. men scrappar man mycket så tycker jag de är mest prisvärda.

Härligt att höra att dopet gick bra.

Kramiz maja

ZozzosLiv sa...

Jag anv album från en finsk burik som heter Tiimari och sen ett album har ja ju som är från Clas Ohlson...

SHIT vilken LO alltså!!Helt fantastisk!! Kraam

Bettan sa...

Verkligen en färgglad och fin Lo! :o)
Album, de billigaste jag har köpt fanns på ullared för 39:-st. Annars så finns ju panduro med sina 99:-album....om du är ute efter billiga alltså.
Vänta bara tills du börjar scrappa riktigt 3-D *suckar* får plats 3 lo´s i ett album så går det inte att stänga sen :-D
Japp, vilken utveckling, förstår att det är kul att titta tillbaka.
Ha en underbar dag/kväll!
Elisabeth

Sandra Jungergård sa...

Jättefin..
Du är verkligen jätteduktig, Så snygga Lo, och inte hållt på längre än du gjort!!

Jag har varit inne lite då och då i din blogg, och jag måste säga att du redan från början hade lixom blick för det här med scrap. :-)

Karin sa...

UNderbar LO med såååå söta bilder! =)
Jaa, du är verkligen snabb & så himla duktig oxå!

Jag brukar köpa mina album på clas olson, kostar 89kr & det får plats 20 layouter, bra pris & bra album! =)

kram på dig! =)