31 mars 2009

När jag blir stor...

...vill jag bli fotograf!

Åh vad jag önskar att jag kunde vår systemkamera lite bättre! Måste ta mig tid att lära mig lite mer! För jag älskar verkligen att fota! Det har jag kommit på sen vi fått Linnea, vår lilla linslus :-)

Har lekt lite igen nu på morgonen. Var tvungen att ha några bilder där hon har sin söta festklänning på sig. Märks det att jag har lite ångest för att jag inte har fotat nåt alls på själva dopdagen? ;-) Den här hade hon på sig på bjudningen efter dopet. Jag kunde inte slita blicken ifrån henne så söt hon var! Tänkte kanske att det skulle kunna bli ett fint 7-månaders kort att scrappa. Lite ledsen är jag att den första inte är helt skarp :-( Men vi kan som vanligt säga att det var preciiiis så jag ville ha den ;-)

Hade velat fota från lite fler vinklar, men när jag började flytta på henne då hade hon redan tröttnat och ville inte längre vara med. Och för er som inte känner Linnea - vill hon inte nåt så vill hon verkligen inte det! Lika bra att ge upp :-) Några bilder blev lite väl lika dem med dopklänningen, men men.. får leka lite mer nån annan gång när hon är öppen för det igen.

Sen så måste jag bara berätta hur underbar duktiga Jenny Sandberg är! Vet ni vad hon har gjort? Igår kväll satt hon vid datorn och via msn gav mig en crash course i bla hur man kan ljusa upp en bild i photoshop. Hihi, det var så kul så! Fick lära mig lite om kurvlager och lagermaskar. Och jag fick lära mig hur jag kan ta fram glimten i Linneas ögon! Men jag måste säga att jag helt plötsligt har mycket mer förståelse för min mammas förvirring när jag via telefon försöker förklara hur hon ska packa upp en .rar fil. Jag var helt lost några gånger! Och jag får ändå kalla mig för civilingenjör inom IT! Man kan väl lugnt påstå att jag har en viss datorvana ;-D Haha.. förlåt söta Jenny om jag var virrig! Har du inte varit inne hos henne så spring dit och låt dig inspireras! Älskar hennes fotografier! Precis så där duktig vill jag bli när jag blir stor! Och om du inte får nog där inne, så rusa vidare till Åsa/Badanka! Ännu fler underbara fotografier! Man blir nästan lite religös av allt det vackra i de två bloggarna! Och när det gäller mina nyvunna photoshop kunskaper... Jag ska nog träna lite mer innan jag vågar visa upp nåt för er här inne ;-) Träna, träna, träna...

Puh, måste få scrappa lite snart!!! Har fortfarande inte rört mina nya papper... ingen ordning... men snart så, snart så mina vänner, snart så borde det lossna igen...

8 kommentarer:

Cattis sa...

Ljuvliga foton!!♥

Petra Hultqvist sa...

Ååh.... hon är ju så fiiin. Hoppas kunna få lika fina foton på Loke när han är mer på humör.

Maja Stokk / eyovine sa...

Härliga foton =)..å jag ska åxå blifotograf när jag blir stoooor =D. Lycka till med fhotoshoppandet. Här är jag så bekväm så jag överlämnar den biten till mina barn =)... dom kan det bättre och snabbare. Gillar ditt fynd hos svärmor. Har också letat en sån aktivitetetstavla. Hade en åt de stora barnen när de var små... men den försvann någonstans i skillsmässan..
Ha en fin dag!

Kramiz Maja

Jenny sa...

Hon är verkligen supersöt din tjej! O klänningen var supergullig!

Fjärilen är från ett Karen-Marie laser ark från panduro. Kostar 39 spänn och är 25 fjärilar i olika strl. Jag har rosa, grönt och vitt ark, finns på panduros hemsida.

Ett tips om du vill lära dig kameran lite mer är att gå en bloggkurs hos Mikaela ( http://mikaelarudhner.blogspot.com/ ) Jag har gått både hennes ps kurs och fotokurs och båda gav mig jättemycket!

Emma sa...

Så fina foton!! Åh, jag ska oxå bli fotograf när jag blir stor. Eller iaf har råd att köpa en hyfsad kamera... OCh lära mig PS ska jag oxå!! :) Mycket på agendan *s*

Älskar aktivitetsbrädan, precis nåt sådant jag sökte till mina barn då de var bebisar, men de som finns i affärer i modern tid är ju riktiga ufon. Och dyra ufon!!

Kramar!!

Emma sa...

Men wow vilka härliga bebisfoton!

ZozzosLiv sa...

Ojj vilka LJUVLIGA foton!!ÖNSKAR jag också skulle ha tagit sådana foton då våra var mindre. För nu just vill de absolut INTE vara på foto;-) Kraam

cia sa...

Igen jättefina foton!
Heja heja, övning ger färdighet.