10 mars 2009

Nämen! Hej fötter!

Jag har gjort en LO om Linneas stora upptäckt - hennes små, söta, knubbiga fötter. Och framförallt den otroligt goda stortån!

Jag hade helt andra visioner för den här LO:n än vad den till slut blev. Jag hade målat upp en lite lekfullare bild, med små färgglada blommor, swirls, fjärilar.. ja.. Men sen kändes själva "bården" jag skapat så dominerande att jag valde att hålla resten hyfsat enkelt.

Bården och prickarna i titeln har jag dekorerat med pärlor och kanten på cirkeln har jag markerat med ett band. Det är typ det :-) Ja juste, jag skar upp en ram i det oranga pappret så att vita cardstocken syns och sen använde jag den biten som fotomatta. Den fäste jag med 3D tejp för att höja upp den lite. Rätt enkla dekorationer blev det. Men bården gillar jag starkt :-)

Nu har lilltjejen vaknat. Sover alltid så kort när hon får sova i sängen. I barnvagnen kan hon däremot sova läääänge. Men idag är jag en trött mamma. Jag orkar faktiskt inte gå ut och gå i den här snöyran... Jag kommer nog att ångra det när hon blir supergnällig sen, men det tar jag då :-) Nu ska vi leka lite!

Tack för titten!

Förtydligande: Alltså, jag känner att jag behöver förtydliga lite vad jag menar med att jag har "skapat" bården. Min lilla syster trodde att jag menar att jag har gjort allting själv.. hihi.. nä.. jag är varken så duktig, har sånt tålamod, eller vill ta åt mig äran för Pink Paislee's design ;-) Jag har inte suttit och gjort massa hål själv! Det oranga pappret heter "Outside the Box" och är ett die cut papper från Pink Paislee. När man har tryckt ut själva pappret blir det kvar bitar som man bara måste använda. Så det jag kan ta åt mig är den enkla, men smarta *fniss*, idéen att använda "ramen" som blev kvar för att bygga upp det jag kallat bård. Så enkelt var det alltså! :-) Så där.. nu känns det lite bättre...

Ha det gött allihopa!

11 kommentarer:

Miss Goldie sa...

MEn guuud så snyggt! Hur har du gjort bården? Är den utskuren i de orangea pappret eller? Jag gillar även hur du skurit ut under fotot, det skulle jag ALDRIG ha kommit på att göra!

ZozzosLiv sa...

Jaa herregud va du e duktig!!Jag fattar inte hur du kan komma på så fina saker!!Helt underbaaaara LO.sar (denna o den under "kompisar") Jag är mållös...KRAM!!

Anonym sa...

SÅ snygg!

Miss Goldie sa...

Ahaa, vad smart! Blev verkligen jättesnyggt!

Anonym sa...

Nähe, har du gjort bården alldeles själv? Det tror jag inte, i så fall vill jag veta hur :) Supersnyggt blev det, är så stolt över dig! puss o kram

cia sa...

Jättefint, skulle vilja se en helhetsbild också;-)

Unknown sa...

Wow, så läcker! Det Pinkpaislee-pappret är bara så snyggt!

Anonym sa...

Så fina alster - här kommer jag att kika in många gånger till!
Kram Lotta
Brunkullan Scrap & Card
www.brunkullan.se
www.pyssellotta.blogg.se

Emma sa...

Men, söta du!!! Jag har tittat runt här och jag kan inte fatta att du inte scrappat i typ...fem år!?!?!?!

Du är helt otroligt duktig!!!

Hit kommer jag fler gånger, var så säker!!
Kram!!

Maja Stokk / eyovine sa...

WOW!!! Vilka ideér du har!! Värsta inspirationen finner man här... Tusen tack!! Så fiffigt du gjort med fotomattor kring fotot och så cirkeln som går under med bandkanten... SÅÅÅÅÅÅÅ SNYGGT!!!
*djupt imponerad*
Har sagt det förut å jag säger det igen DU RÅKKAR!!!

Kramiz Maja

Anonym sa...

Supersnyggt!

Tog en stund innan jag fattade hur du gjort med bården =) Var tvungen att leta upp en bild på det oranga papperet obearbetat först haha.

Cia, jag tror att bilden visar hela LOn...
Det är vit cardstock som stomme och det oranga ligger på snedden på det...

Alex, rätta mig om jag har fel =)

Kan du maila mig via den länk som finns på hemsidan??
kram