22 februari 2009

Sånt här får mig att le stort!

Och då syftar jag på så här härliga färger! Igen, underbara Pink Paislee. Det är typ den enda serien jag har hemma som är så här färgglad. Måste snart köpa lite fler färgsprakande papper. Fick lite bra tips av Eyovine som är såååå bra på att scrappa färgglatt! Men det får vänta lite... måste göra av med lite av det mindre glada som jag köpt på mig... suck... så är det när man är ny... man vet inte vad man kommer att fastna för...

Den här gjorde jag till Scrappiz. Det pågår Cybercrop där ifall du har missat det. Hittade en utmaning som var att tolka en härlig skiss. Så här blev resultatet:

Jag bara ÄLSKAR att göra såna små söta lager-på-lager blommor! LO:n handlar om hur härligt skönt det ser ut när Linnea sträcker på sig på morgonen. Man vill bara härma henne :-) Jag kan verkligen uppmana er att ta en liten stund på morgonen för att sträcka på er ordentligt! Det är såååå skönt!
Här är några närbilder:

Sen så fick jag ett bra tips av Cia för min förra LO. Hon tyckte att jag skulle kunna testa att rama in bilden med ett fotohörn eftersom jag inte vill ha en fotomatta. Det tyckte jag lät som en bra idé! Så här blev det:

Vilken variant tycker du är finast? Den med eller den utan fotohörn? Är nämligen lite osäker själv. Skrolla ner lite för att se hur LO:n var utan fotohörn.
Tack Cia för tipset! Uppskattar verkligen alla tips på hur jag kan utvecklas! Har ju en hel del kvar att lära...
Tack för besöket!

8 kommentarer:

Anonym sa...

jättefina LO båda två men föredrar den MED fotohörn då fotot syns mycket mer...på den övre LO utan fotohörn tittar man mer på dekoren än på kortet

Miss Goldie sa...

Jag tycker också att den MED fotohörn är snyggare, den lyfter fram foto på ett helt annat sätt. Snyggt!

Pyzzlan sa...

Svår fråga tycker jag. Jag tycker fotohörnet ger en bra inramning men är en aning dominant, så jag skulle prova att skjuta in det litet längre under fotot. Skönt LO'n är just bara för skön! Så fräscha färger och fint upplägg!

ZozzosLiv sa...

VADDÅ??Är DU nybörjare??Jag skulle aldrig tro det. Du är ju skitduktig!!!:-O Hmm,,jag skulle också säga som pyzzlan. Skjut in ramen lite under fotot.Annars toppen:-) Kram

Maja Stokk / eyovine sa...

Då kommer kärringen mot stömmen =D. Jag tycker fotot kommer fram poppar upp bättre utan fotohörnet!
Skönt LO:en är så härlig. Gillar dina lager på jager blommor =)

Kramiz

Karin sa...

Vilken underbar & härlig layout med superhärliga färger!
Mkt svårt fråga, men jag tycker npg MED fotohörn.. :o)

Kram på dig!

cia sa...

Haha, och jag gillar MEd fotohörn, men känns det för mycket så gör det mindre bara. Sätt det PÅ fotot mer och så att det bara går ner till pappans hand och nästan fram till lillans huvud.
Bara att testa sig fram:-)

Lillnettan sa...

Jag gillar också MED - men hade nog gjort fotohörnet lite mindre. Ramar in jättesnyggt!