23 februari 2009

Gnugga, gnugga, gnugga

Ser du den fina vinröda blomman inne i slitna ramen på LO:n här nedanför? Oj, oj, oj... den har jag svurit mycket för...

Jag har ju sett fram emot att testa en gnuggis. Det blir så himla fint, har man ju sett inne hos alla duktiga scrappare. Så när jag skulle göra den här LO:n var jag glad som ett litet barn - äntligen ska jag få gnugga lite! Och jag gnuggade. Och gnuggade. Oj vad jag gnuggade! Ingenting! Vilket skräp jag har köpt!!! Eller? Är det skräp? Gör jag rätt? För hur svårt kan det vara att gnugga?

Erik fick hjälpa till. Och han gnuggade. Och gnuggade. "Ska man verkligen gnugga den här?" "Klart man ska!" Han konstaterade lugnt att det var skräp jag hade köpt.

Min mamma var på besök då. Så hon fick också hjälpa till att gnugga. Och hon gnuggade. Och gnuggade... Jag började ge upp hoppet om min fina gnuggis. Den kanske har lyckats bli torr och dålig?

Jag kanske ska ta med lite av den transparenta bakgrunden och limma den istället... hmmm.. vänta lite... transparent bakgrund - transparent - transparency! Visst finns det nåt som heter så i den här underbara scrap-världen? Gick in på ScrapAddicted där jag köpt den ifrån - visst, det står klart och tydligt "Mellow Pretty Transparency". Ja, kände mig som en idiot! Vad jag har gnuggat! Och inte bara jag! Jag har tvingat andra att gnugga! Och det är inte ens en gnuggis!!!

Suck... inte mitt fel... för det finns så himla många "coola" saker och uttryck i den här hobbyn. Vem kan hålla koll på allting och vad som är vad? Tydligen inte jag iaf...

Suck, suck... jag som så gärna ville testa en gnuggis... nästa gång ska jag försöka att köpa en som heter nåt med rub-on istället för transparency. Eller så köper jag en Kalle Anka tidning. Det följer säkert nån fin med...

2 kommentarer:

Articsisters sa...

Hej!
Det var så länge sedan jag var ute på bloggrunda och nu tänker jag ta tag i detta igen.
Jag behöver vila ögonen lite på färg och form så jag hoppade in hos dig en stund.

Har inte varit in till dig förr. Så snyggt du gör.

Lisbet

Lillnettan sa...

*fnissar* Vet du, jag har lyckats göra samma sak en gång... Så du är inte ensam! ;)