10 juni 2009

Ett mästerverk...

...eller inte... spelar egentligen inte så stor roll... jag älskar den oavsett! :-D
Jag har gjort klart min LO till Nook-finalen! Utmaningen var som jag skrev i förra inlägget väldigt fri den här gången. Vi skulle helt enkelt skapa ett mästerverk! Så enkelt var det! Eller inte... :-)

Har lagt ner lite jobb på den här! Inget snabbscrap direkt. Så här blev då mitt sista bidrag till den fantastiskt roliga scrap-offen:

Layouten handlar om känslan jag ofta går och bär på just nu. Jag vill inte tillbaka till jobbet! Jag vill vara hemma med min lilla sötnos! Mammaledigheten börjar närma sig sitt slut och det kan göra mig riktigt ledsen ibland :-( Jag tog den här bilden på oss när vi låg på golvet och mös.

Journaling lyder: "Jag önskar att jag aldrig behövde gå tillbaka till jobbet. Jag önskar att jag kunde stanna tiden här och nu. Varje sekund ifrån dig kommer att kännas lång. Jag kommer att sakna att kunna hålla om dig från morgon till kväll. Min söta lilla tjej..."

Jag har använt papper från Sassafras Lass, Cosmo Cricket och 3ndy Papir. 3ndy Papir var nytt märke för mig! Beställde dem från Brunkullan förra veckan när de hade 30% rabatt på allt. Jag kan säga - ljuvliga! De är dem jag har bakom fotot. Även blomman är gjord av dem.

Jag började först med att göra en cirkel med scalloped kant av baksidan på ett Cosmo Cricket papper. Sen skar jag bort själva kanten för jag hade ångrat mig. Då kom jag på idéen till den här designen :-) Så nej, den var inte speciellt genomtänkt från början. Hela LO:n växte verkligen fram under arbetets gång.
Vet ni vad jag gillar bäst med den här? Fjärilarna!!! Är sååå nöjd med dem! För ett tag sen satt jag och doodlade lite på resterna av ett transparency frame. Gillade verkligen effekten! Då fick jag idéen till dessa fjärilar. Tog en chansning och gjorde dem nu när det verkligen gällde nåt :-) Jepp, det är jag... Jag är den där typen som alltid lagar nåt hon aldrig lagat förut när hon ska bjuda gäster på middag. Sen sitter jag alltid där alldeles nervös :-) I alla fall.. Jag googlade på "butterfly tattoo" och hittade den här sötnosen. Printade ut några olika storlekar på ett OH-blad och klippte ut dem. Sen dekorerade jag dem med en vit gelly roll penna och lite stickles. Söta, va? :-) Jag böjde upp vingarna lite för att få lite mer 3D-känsla.

Dessa stora blommor börjar ni säkert känna igen. Igen, bordstabletten var framme :-) I mitten på dem har jag små Jewel Flowers från Maya Road.

Äsch, jag bjuder på lite närbilder istället för att bara snacka här ;-)



Åååhh vad jag hoppas att denna ska kunna ge mig en pallplats! Trodde aldrig att jag skulle kunna ta mig till finalen, men nu när jag är här kan jag inte annat än hoppas på en vinst. Att vinna hela allting vågar jag inte ens hoppas på, men en tredje plats skulle jag hoppa och studsa och skrika av glädje för! :-D

Puh... kan inte fatta att det är över... sista bidraget... vad ska jag nu blogga om????? ;-)

Kram på er!

36 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

ojojoj Alex det ÄR ett mästerverk...Såå fans läckra fjärilar...Verkligen de finaste jag sett:-O Cool design på hela LO.n har aldrig ens sett nåt liknande....Jag kan fortf INTE förstå hur en människa kan scrappa så här snyggt på så kort tid...Detta är scrapping på en sån hög nivå dit jag aldrig kommer att nå...du är såå himlafantasifull o krativ så det inte är klokt...

Du är...Underbar!!!;-)

KRAM o LYCKA TILL!!En pallplats är du garanterat värd!!

Den stolta syrran sa...

A master piece indeed :)
*stolt som ett fån* Vad skönt att finalen bara bestod av det här då, så det inte va en massa strunt och sånt! Håller tummarna för pallplats, men i min ögon står du redan högst upp :) puss puss

cia sa...

Alldeles, alldeles, alldeles underbar!
Först själva utförandet. Förstår att du älskar fjärilarna. Så läckert! Ska jag komma ihåg.
Underbart foto och läckert med alla cirklarna.

Sen meningen med den är ju också underbar.
Förstår känslan att man vill stoppa tiden och bara suga åt sig allt. Ta vara på tiden och ffa fota så du kan scrappa om den!


Håller tummarna stenhårt för pallplacering:-D

Örnen sa...

*tårögd*
Faaan alltså vilket otroligt vacker och välarbetat LO!!!
Detta är tveklöst ett mästerverk! Får du inte en pallplats med denna kommer jag maila The Nook och skälla ut dem :-D
Kram på dig!

Ewonne sa...

Den är helt fantastisk!!! De där fjärilarna är ju helt outstanding!! HÅller tummarna att det går bra för dig nu ♥

Pyzzlan sa...

Alltså vilken LO! Färgerna, upplägget, dekorationerna och fotot... Allt är ju helt perfekt! Jag håller också tummarna för dig. Riktigt hårt!!

Claudia79 sa...

ÅÅÅÅÅÅHHH så fin!!! Älskar den och är övertygad om att den får en pallplats! Kram!

Anonym sa...

Du, den är alldeles underbar!!

Hoppas verkligen att du vinner med den!

Kram

Maz sa...

Lovely! Håller tummarna! Fjärilarna är skitfina. Fotot är helt ljuvligt!

UlrikaT sa...

OMG! Så Vackert! Dom fjärilarna var helt geniala, de finaste jag sett! Underbart fin och personlig LO.
Jag håller tummarna för dig! :)

Anonym sa...

Otroligt fin!!! Det ar klart du kommer att vinna! OJag undrar om man kan folja den har omtalade tavlingen nagonstans? Jag tror mig ha hittat till Scrapbook Nook men inte till nagon tavling... Hjalp, ar saaaa nyfiken!

Pearl sa...

oh my ! Alex ! You definitely have risen to this challenge very well indeed ! creating your own unique patterns & butterfly embellies ! way to go !!!

one can't always tell the final results of these kinds of contest tho' - so no matter what happens - you should know you are a winner in everyway already & do not doubt your talent !!!

Miss Goldie sa...

WOW! Sååå himla läcker! Fjärilarna är superfina, fotot sååå vackert och hela upplägget är kanonsnyggt! Hur har du gjort de stora blommorna? Har du stämplat med bordstabletten eller...? I don´t get it...men snyggt var det i alla fall!

Nenne sa...

Alex! Sååå underbart vacker och välarbetad LO och fotot är så himla bra - det andas bara kärlek och glädje och närhet...nä, nu gråter jag nästan :p

Jag håller alla tummar och tår och allt jag kan för att du ska vinna! (du vet sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna - aldrig aldrig tänka att du är nöjd med lite :D) Du är sååå värd en 1:a plats!

Fjärilarna - har inga ord...

Du är bäst, tjejen!

/Nenne

Kajsan sa...

Ett verkligt mästerverk! Fullkommligt Älskar fjärilarna! Det var det första ja la märke till! Håller tummarna för dig i finalen! :)
Må gott!
/Karin

MrsD sa...

Jättefin!
Jag håller tummarna för dig.

Sue sa...

this is gorgeous LOVE those butterflies

Karin sa...

Wow!! ALEX!!! detta är verkligen ett mästerverk! Sååå himla fin.. Fick äna en liten tår i ögat..
Hoppas å håller tummarna för att du skall komma på pallplats, det är du bara såååå värd!
kram kram!

Maja Stokk / eyovine sa...

Ja vad säger man.... vad är wn bal på slottet??? Du är makalöst duktig! Å jag skulle bli lika glad som du om du vinner, för det är du mer än väl värd tjejen!! Har tappat känseln i mina tummar å tår nu ;)
Å fjärilarna.... bar så grymt snygga!

Kramar i massor till dig!
Maja

Lisbet sa...

Dig har jag nog inte varit in till förr.Eller det var så länge sedan jag var runt och tittade så jag blivit ringrostig. FANTASTISKT vacker design du har på ALLT. Den här ovan är bara så snygg.

Anonym sa...

Denna LO är verkligen ett mästerverk!!!! Den är helt sagolikt underbar!!! Stort lycka till i finalen.

Mya sa...

Hej jag hittade precis hit. wow så mycket snyggt att kika på. lycka till med tävlingen :)

Carin sa...

Otroligt underbar och välarbetad LO! Dina fjärilar är verkligen superfina och dom blir perfekta som detaljer till den övriga helheten! :D Super! Hoppas du vinner eller iaf får en pallplats -det har du verkligen förtjänat! :) KRRAAM!

Emma sa...

Vännen...naturligtvis är detta ett mästerverk!!! Den är helt otrolig, jag är ...mållös. Vilka fjärilar...!!! Och fotot, det är så underbart!
Håller tummar och tår, men...jag tror inte det behövs :)

Kramarna till dig!!

Sanna F sa...

UNDERBART vacker layout!!!!!
Å jag förstår precis hur det känns när mammaledigheten närmar sig slutet!!!! Tänk om man kunde stoppa tiden!

Kram

Linda - www.knorrigt.com sa...

Den är verkligen helt underbar!!! ♥

A home far away sa...

Lycka till i finalen, jag tror att du vinner!!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Evelina sa...

HELT fantastiskt underbara fjärilar!

teres sa...

Helt fantastisk Alex, på alla sätt! Du bara går från klarhet till klarhet och tar du inte 1:a-platsen så vet inte jag. Tveklöst coolaste, fräschaste snyggaste LO:n i finalen, du är galet bra :)!
Fotot är f.ö. helt fantastiskt på alla sätt. Och jag är helt med på din känsla när mammaledigheten närmar sig slutet. Det är helt enkelt en sorg som man får ta sig an att bearbeta.

Kram o stort lycka till....

Cattis sa...

Åååhhh!! En helt fantastisk layout!! Du är såå otroligt duktig! Och jag bara älskar fjärilarna och kortet är hur gulligt som helst!

Kram/Cattis

NB sa...

Håller med alla ovanstående - helt fantastiskt - verkligen ett mästervek!

Vibeke sa...

Helt utrolig nydelig - du er skikkelig flink!!:)

bitte71 sa...

Den här är så underbar så jag saknar ord. Jag ÄLSKAR de där fjärilarna och kortet är helt ljuvligt! Jag tror aldrig jag har sett ett sådan snabb scraputveckling hos någon tidigare, helt fantastiskt! Jag håller tummarna så de blir blå för att du vinner!!
Kram M
(glöm förresten inte att du är med i Allt om Scraptidningen idag:
http://tidning.alltomscrap.se/ )

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...

Den ÄR ett mästerverk! Tänkte precis som bitte, har nog aldrig sett någon utvecklats så snabbt! Du är bäst! ♥

CillaT sa...

Så läcker!! Hejja hejja Alex=D