04 juni 2009

Keep it real or make it glow?

Nu har jag äntligen fått ihop ett bidrag till huvudutmaningen på The Nook. Puh! Den var inte helt enkel! Temat var som sagt, "Keepin' it real" och man fick tolka det hur man ville. Enda kravet var att bilden skulle vara ett färskt självporträtt.
Här kommer lite bakgrund till min tolkning. Min man har nyligen installerat en superb plugin för Photoshop. Där finns det bla ett alternativ som heter "Glamour Glow". Och vet ni vad? Jag ääääälskar mig själv med lite glamour glow på! Titta på skillnaden!

(Nu kommer min syrra att reta ihjäl mig. Hon påstår att jag alltid putar med läpparna när jag ska ta ett självporträtt! Men det gjorde jag inte här syrran! Jag lovar!!!) Jag vet att det ser rätt onaturligt ut, men jag lockas så! Jag vill se ut så där! Jag vill att min hy ska ha sån lyster! Så jag har scrappat om dilemmat - hur vill jag minnas mig själv? Och layouten blev en färsprakande Sassafras Lass frossa!

Idéen till den här desingen fick jag inne hos EmmLa för ett bra tag sedan. Det var förresten den LO:n som fick mig att beställa hem en massa Sassafras! Emma är drottningen av Sassa-riket! ;-) Den blev kanske inte speciellt lik Emmas, men det var inte tanken heller... Det räcker med lite inspiration som kickar igång en! :-)

I sin ordning kommer det nu några närbilder. Lilla ramen har jag klippt ut från ett annat Sassafras papper. Toppen på pilen är en Sassafras stickers. Och så dymobokstäver med glossy accent på.

Rosa Pink Paislee alfabetstickers, några halvpärlor och orange tyll som blev över från mitt underbara gäst-DT paket från Magdas.

En till utklippt liten ram, gröna Pink Paislee alfabetstickers, halvpärlor och massa glossy accent.

Till ordet "glow" har jag använt ljuvliga turkosa glittriga chipboard thickers som också blev över från Magdas gäst-DT paket.

Tycker om den här. Trots att den ibland känns lite småhysterisk och galen :-) Hoppas att ni också gör det!

Kram på er alla söta, glada bloggkompisar! ;-)

19 kommentarer:

Pyzzlan sa...

Urtjusigt foto!! Å vilken LO sedan. Jag älskar Sassafrass pappren, men får aldrig till det själv. Jag tycker du har lyckats jättebra med att kombinera dem. Pappren är ju så läckra så de bara lockar till att gå litet crazy!

Emma sa...

Den är helt underbar, vännen!! Älskar allt det tokiga, alla färger och detaljer. O du är ju för 17 lika snygg på båda fotona, okej att den andra är lite mer...ja, glowig...

Ha det bäst, filmstjärnan ;)

Kramarna till dig!!

Natasha Ehrndal sa...

Vinner du inte nåt, så vet jag inte alltså.. då är domarna konstiga :) Älskar Lo:n, färgerna är helt underbara.. No comments ang bilden :) Bra jobbat! Go Alex and make us proud!! :) Lav jo! puss puss

cia sa...

Vilken läcker!
Ännu en annan "stil" från dig, men lika fin LO.
Heja dig!

Emma sa...

Vad kul att du inspirerats av mig :) Grymt läcker och riktigt Sassafrassig som jag skulle säga!! Jag är nog nästan ohälsosamt förtjust i det märket tror jag, hehe... Och jag tycker minsann du är lika snygg på båda fotona!!

Bettan sa...

Wow vilken skillnad, den lystern skulle man på sig jämt :D
Helhäftig Lo, hoppas verkligen du får lön för all möda i form av nåt superpris :-)
Trevlig helg!

(Favvis)Maria sa...

Så snygg!

UlrikaT sa...

Jag önskar att jag skulle ha lika många bra foton på mig själv som du har! :) Båda fotona var fina men det var onekligen lite mera filmstjärna över det redigerade.
Snygg LO, man blir på så gott humör av Sassafras Lass! :)

Ulrika aka LillBlomman sa...

wao så fint! Man kan inte se sig mätt! Och du är bedårande på båda fotona! Kram!

Zarah sa...

Schysst action - och vilken KUL idé för en LO! Det blev ju HUR bra som helst! :D

För övrigt är du GALET snygg och glowig. Även utan artificiell glow :)

Unknown sa...

Den här är mycket vacker!! Och lite galen - vilket gör den ännu vackrare!

Karin sa...

vilken härlig Lo! å vilken snygging du är! Hoppas det går bra för dig i tävlingen! =)
kramkram

Pearl sa...

very pretty self portraits , Alex ! You glow , grrl ! lol
All the very best for the rest of the Scrap Off now !

Miss Goldie sa...

Underbart wild and crazy! You rock girl!

Nenne sa...

Härligt Alex!! tokgillar din tolkning av utmaning med den titeln/tematdu kom på - fyndigt! :D
Sedan.. Sassafras I <3 Sassafras -allt någon gör med sassafras är snyggt i mina ögon! Du gör något speciellt dock - du vågar att blanda o dekorera till max med olika spännande dekorationer o effekter - LOVE IT!

Mera, mera! Strunta i TV:n o mannen *asg*
/Nenne

Cattis sa...

Underbar layout!! WOW!! Och du lika snygg på båda korten..fast visst är det kul att få skimra lite ;)

Anonym sa...

Jattefint! Och sa underbart att du bjuder pa dig sjalv, med glimten i ogat. Jag lagger nog till dig pa min inspirationsblogg, hur skulle jag kunna lata bli...;) Kram.

teres sa...

Den är lysande layouten, borde ta dig till finalen alla gånger :)!
Jag hejar på dig!

Kram teres

Anonym sa...

OMG!!!

Den där var något alldeles extra!

Både du och LOn är supersnygg!

Kram