17 juni 2009

KAOS och 10 sanningar

Börjar med att säga STORT TACK för alla grattisar! Ni får mig verkligen att tro att jag faktiskt kan vara värd de platserna jag har fått. Söta ni är! Det kan behövas inför alla kommande DT-uppdrag. Behöver tro på mig själv!
Jag kan, jag kan, jag kan... :-D

Sen vill jag be om ursäkt för att jag hade ljugit för er... Jag bloggade aldrig mitt KAOS-award igår *skäms* Ibland vill det sig bara inte... Men nu så! ;-)

Titta bara vilket fint kort jag fick från EmmLa!

Det är sååååå sött! Emma slutar inte att inspirera mig! Nu är jag t.ex grymt sugen på att börja färglägga! Hennes lilla åsna är heeeelt underbar! Vill också kunna göra såna! TaCk söta Emma! Dina ord värmer både hjärta och själ! Och nej, jag kommer nog inte att sluta blogga... Inte på ett tag iaf ;-) Som ni kanske vet så skickade jag ett av mina KAOS-kort till just Emma och hon valde att skicka det tillbaka till mig. Jag lockas faktiskt att skicka det till henne igen... hehe... hon är ju en sån inspirationskälla! Så kan vi hålla på så där, fram o tillbaka... :-D Nä.. kanske är lite taskigt ;-)

Men det är inte allt på KAOS-fronten! Jag har fått en till!!! :-D Jisses, vad glad jag blev! Och vet ni från vem då? Från goa Nenne! Ska bli så himla kul att se och känna på nåt som hon har gjort! *längtar* Kommer att visa det för er när det hittar hem till mig!

Jag återkommer med vilka jag ska skicka det vidare till. Har lite dåligt med tid just nu... Som ni säkert har märkt, så har det hänt en del i mitt scrapliv ;-)

För ett tag sen blev jag också utmanad av Essmo och EmmLa att skriva 10 sanningar om mig själv. Det går inte längre att skjuta på det, så här kommer dem!

1. Jag är en riktigt blandras. 50% serbisk, 25% ukrainsk, 12,5% ungersk och 12,5% slovakisk. Men snart har jag bott i Sverige i 14 år, så jag känner mig minst sagt svensk.

2. Under hela utbildningen, från lågstadiet till universitetet, har jag alltid älskat matte. Jag menar, lite nördvarning är det om man själv väljer att läsa "Problemlösning i matematik" som extra kurs :-) Jag har väl i övrigt alltid haft lätt för skolan. Toppbetyg hela vägen. (Förutom "Elektromagnetisk fältteori" som jag aldrig riktigt kunde förmå mig själv att klara... det var helt enkelt för tråkigt!)

3. Jag är en riktigt periodare när det gäller träning. Antingen tränar jag 4-5 gånger i veckan eller inte alls. Nu har en inte alls-period varat alldeles för länge. Det kliar under fötterna. De vill springa! Men klinande scrap-fingrar vinner oftast kampen om min fritid ;-)

4. Jag äter nästan alltid havregrynsgröt till frukost! Jepp, jag sa ju att jag var svensk! :-D Länge åt jag det alltid med äppelmos och kanel, men de senaste månaderna har bananer tagit över. Och jag har aldrig nån mjölk i... Torrt? Nä.. Gott!

5. Jag har extremt dåligt minne när det kommer till filmer och böcker. Även om jag verkligen älskar en film, så kommer jag garanterat att glömma bort vad den handlar om! En fördel med det är att jag då kan se den om och om igen och alltid ha lika kul :-D Förutom Dirty Dancing då.. den tror jag faktiskt att tom jag kan utan till...

6. Nu var det länge sen, men ett tag tittade jag väldigt ofta på Disney filmer. Säga vad man vill, men man blir ju så glad av dem! En favorit är "Skönheten och Odjuret". Längtar efter att se den tillsamman med lillskruttan!

7. Jag har allt annat än gröna fingrar! Lyckas döda allt som kräver vatten för att leva! Jag har tom lyckats döda en garderobblomma, vilket i princip ska vara omöjligt... sägs det iaf... Men om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag inte att gröna krukväxter är speciellt snygga heller. O de som blommar är aaaalldeles för svåra att ta hand om.. för mig iaf... Som resultat av det hela har inte vi en enda krukväxt hemma! Tråkigt? Nä.. Skönt!

8. En av mina drömmar är att kunna sjunga fint! Antar att ni direkt då kan förstå att jag inte alls kan göra det *snyft* Men visst, "Var bor du lilla råtta" och "Här dansar Herr Gurka" behärksar jag ;-)

9. Jag lärde mig att åka skidor för bara några år sedan. Både längd och slalom. Första gången jag fick stå på ett par längdskidor (lånade från min långa svärmor -> låååånga skidor) åkte jag hela 3 mil! Det ni! Det kallar jag för prestation! Tog mig nästan 8 timmar, men vaddå.. jag tog mig runt! Jag hade kramp i hela kroppen, och fick gråta uppgivet några gånger på vägen - men nu är allt sånt glömt! Jag tog mig runt! Måste ha varit nåt grymt test mina (då) blivande svärföräldrar ville utsätta mig för, för att se om jag duger för deras son :-D

10. Och nu när jag ändå har nämnt längd, så kan jag även erkänna att jag tror att jag ljuger om hur lång (läs kort) jag är. Jag brukar säga att jag är 160 cm lång, men jag tror faktiskt att jag bara är 159 ;-)

Så där då! Det var lite ointressant vetande om mig!

Kram på er!

5 kommentarer:

Syrran sa...

25% ukrainsk? Jag trodde vi var 25% ryssar :) Då kan jag ju inte längre hoppas på att nån rik farbror ska avlida och lämna allt till mig... fast vi kanske har nån rik ukrainsk farbror :P se så, nu fick jag lära mig nåt nytt om oss båda! puss

PS. Du glömde nämna mig :( Men tack för att jag blev omnämnd i artikeln! :)

Alex sa...

Syrran, jag är inte helt klar om de där 25% :-D På serbiska är vi rusini och inte rusi.. jag tror att jag nån gån har frågat pappa om skillnaden och då sa han ukrainsk.. tror jag :-D

Syrran sa...

Vi är då allt ett gäng glad russin iaf :)

Anonym sa...

Sååå söt KAOS du fått!! Ja, den förtjänar du!

Emma sa...

Vad roligt att läsa dina 10 fakta, blir som man känner varann lite mer då :) Kul att du gillade kortet! Men du, jag tycker inte du ska skicka tillbaks till mig igen, hehe... även om det skulle vara smickrande!! Är ju roligare om fler får lite KAOS-kort :) Trevlig midsommar!