01 juni 2009

Ett glassigt kort

Hej på er bloggkompisar! Hoppas ni njuter av sommarvärmen! Skäms nästan att erkänna, men jag har faktiskt gått och gnällt lite över värmen... gaah... Måste gå och unna mig en ordentlig fotbehandling så här första sommaren efter graviditeten, så att jag vågar ta på mig ett par öppna sandaler... då kommer jag nog att sluta gnälla ;-) Ett par halv-djupa svarta Converse All Star var inte det optimala valet för dagens vagnpromenad!
Nu till nåt roligare. Lovade att visa ett glassigt kort idag. Så här kommer en riktigt smaskig våffla med mååååånga kulor.

Visst är den mumsig? :-) Gjorde det till en liten kort-utmaning på The Nook. Kortet skulle ha nåt med mat att göra och innehålla chipboard. Och vad är mer mat än glass i den här värmen? Och chipboard.. ja.. jag tog en chipboard-swirl och med lite chalk förvandlade den till en choklad-swirl. Yummy!
Jag inspirerades av min kruka, om ni minns den. Så man kan dra upp glasskulor och skriva ett litet meddelande. Kanske tid och plats för att dela en glass? Så här ser det ut då:

Jag undrar hur lätt det egentligen är att skicka det här kortet till nån. Känns lite klumpigt, om jag ska vara ärlig. Och om man ska ge det personligen till nån så kan man väl lika gärna gå och ta en glass med en gång. Iofs, man kanske då kan skriva ett kort "NU!" på kortet ;-) Aja... det lär antagligen bli ett sånt kort som aldrig kommer till användning, men det spelar ingen roll. Det var roligt att göra! Hoppas ni också gillar det!

Kram på er så länge! Hörs säkert snart igen!

20 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Sååå sött och väldigt kreativt! Varifrån kommer alla dina roliga kortidéer? Ditt huvud måste vara sprängfyllt med roliga saker :-)

Karin sa...

men va fiffigt! Det är ju jätteläckert.. å jaa! Jag blir sugen på GLASS!! =)=)=)

kram kram!

Claudia79 sa...

Hihi så sött kort! Det ser riktigt mumsigt ut!;)

Sara sa...

Åh vilken rolig idé!! Jätte snyggt!!

UlrikaT sa...

Härligt kort, man fick verkligen sommarkänsla av det!
Ja bara klaga ni på värmen, ni vet inte hur bra ni har det.. Vi har en typisk sommardag idag med 9 grader varmt och vind..

Örnen sa...

Udda och läckert kort :-)

Nenne sa...

Amen S**t alltså, Alex! Du är ju bara för härlig med dina kreativa idéer! Superläckert kort! Lycka till på the Nook - gå o vinn hela klabbet vet ja!
/Nenne

Annica H sa...

Mmmm... Det ser supersmarrigt ut! :)
//Annica H

Anonym sa...

Så himla gulligt kort!! :D

Linda sa...

Yummie, vad sugen på glass jag blev nu!

bitte71 sa...

Åh, vad sugen jag blev på glass nu, mums!!

Sandi sa...

JUST FANTASTIC!!!!!!!!!!

Nita sa...

I really loved your icecream comb, made me crave for icecream
hugs
Nita

Emma sa...

Ah, så fantastiskt kort!! Mmmmmusms... (eh...vad står det egentligen???)

Och det går visst att skicka, du kanske får ta till ett större kuvert och slänga på ett extra frimärke - men det går :) Klart nån måste få det kortet!!

Och ja...värme är både trevligt och besvärligt.

Kramarna i massor!!

Anonym sa...

I loved that ice cream card!!!

Suz sa...

Super fun card

Maja Stokk / eyovine sa...

Cooolt å vilken idé!!! Kärlekskort kanske??? " du får mig att smälta som glass en varm sommardag".... så tänkte jag...

Kramiz Maja

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...

Men gud, det är ju helt underbart! Tack för all underbar inspiration man får härinne =)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Kanonläcker! Ett riktigt mumsigt kort! Kramar!