31 maj 2009

Tack och en ny layout med fjärilar

Först av allt - TACK snälla för alla grattisar! Jag blir så glad att jag aldrig nånsin vill sluta scrappa! :-D

Har ni saknat små rosa fjärilar? Nä.. trodde inte det heller ;-) Men snart får ni se en layout med dem ändå!
Ännu en mini-utmaning på The Nook (snacka om högt scrappar-tempo!!!). Vi skulle göra en layout med inspiration hemifrån. Nåt man har omkring sig skulle kicka igång den högra hjärnhalvan. För mig var det ganska enkelt. Eller ja, jag gjorde det ganska enkelt för mig den här gången. Inspirerades av mina tre klättrande fjärilar som jag har på väggen. De här alltså:

Layouten blev så här:

Börjar allt mer och mer tycka om andra former än kvadratiska. Den här klippte jag rund och chalkade lite spetsliknande mönster längs med kanten. Ja, inte så jätte mycket att säga om den faktiskt. Här kommer iaf en närbild på tre klättrande fjärilar.

En närbild på lite lager.

Och så en Pink Paislee chipboard. Klistrade en bit papper över den då den stack ut lite för mycket (på ett inte så fint sätt).

Ångrade mig sen och ville byta ut den rosa 7:an till en brun, men den satt som berg (konstigt nog!) så den fick va. Är i det stora hela nöjd med helheten :-)
Har även gjort ett riktigt glassigt kort till en liten kort-utmaning, men det får ni se imorgon! Mina KAOS-awarder försöker jag också hinna med. Ett kort är iaf klart... Två till bara! :-)
Hmm.. kanske ska gå och försöka mig på ett nu...
Ha det nu riktigt skönt i sommarvärmen!

9 kommentarer:

Claudia79 sa...

Mmm så söt!!!:) Gillade särskilt journalingen runt hela LO:n!!

Claudia79 sa...

Mmm så söt!!!:) Gillade särskilt journalingen runt hela LO:n!!

Miss Goldie sa...

Jag gillar den fina ramen du gjort på det runda pappret! Blev jättefint! Och så är ju färgerna sååå ljuvliga!

Maja Stokk / eyovine sa...

Vacker vacker vacker..... *suckar lite förnöjt*... Alltid så kul att kika i här =)

Kramen

Annica H sa...

Åh så fint! Me like a lot! :)
//Annica H

Mathilde sa...

Men ååh så fin! Den var ju verkligen superfin!! :)
Hoppas du haft en bra helg i solen!!
Kram

Bettan sa...

Lika vackert som alltid :o) Visst är det lustigt, ibland ramlar bokstäver och siffror av av sig självt, men om du vill ha bort dem, så sitter de minsann ;o)
Hoppas helgen varit bra!

cia sa...

Jättegrattis till gäst-DT platsen!
Så väl värd:-)

Och ännu en underbar LO från dig.
Gillar att du gör lite olika stilar, men ändå med din egen prägel på det.

Anonym sa...

Superfin LO!! Hade också tänkt göra fler LO:s i andra format än kvadratiska, men på nåt sätt så blir det aldrig av... Måste ta mig i kragen =D
Kram ztina