06 maj 2009

Nooks långa utmaning är igång!

Egentligen vet jag inte varför jag alltid lockas av tävlingar och utmaningar av olika slag. Speciellt inte såna här långkörare då man varje vecka ska slåss om poäng. Jag vet liksom att jag i en sån inte har mycket till chans och att jag antagligen kommer bli besviken... Men ändå... lite kul är det :-) Jag får vara med i det mån jag hinner. Nu blev jag lockad av månadsutmaningen på The Nook. Jag menar, vem skulle inte vilja vinna gäst-DT plats hos dem???

Först ut var en miniutmaning där man skulle välja en layout från The Nook's DT galleri och lifta den. Ojojoj! Det är en farlig plats att kika in i! Risken är stor att man fastnar och inte får nånting scrappat! Men till slut bestämde jag mig för den här underbara LO:n som fantastiska Delaina har gjort. Jag inspirerades av det färgstarka dominerande bakgrundspappret, foto-placeringen, spetsen och hennes blommor.

Blev ganska nöjd med resultatet. Gillar verkligen dessa starka färger. Bakgrundspappret och prickiga fotomattan kommer från October Afternoon. Wow! - säger jag bara. Sen har jag använt lite spill för att göra blommor. Jag har med papper från Making Memories, My Mind's Eye och ett rosa som jag inte riktigt kommer ihåg vad det är för nåt. Kanterna har jag chalkat med lite turkost. Ja... Lite vit penna, lite glitterlim, lite knappar, lite pärlfloss... gulligull... :-) Här är lite närbilder...

Och vad vore en Alex-LO utan en fjäril? :-)

I fall ni undrar så ja, jag älskar fjärilar även utanför scrap-världen. De här sötnosar har jag t.ex. i hallen :-) (ursäkta den dåliga bilden....)

Nu ska jag på en liten bloggrunda! Det var evigheter sen! Hoppas lilltjejen tillåter det... Kram på er!

15 kommentarer:

Emma sa...

FRör det första så har du visst en chans att vinna, en stor chans! Du är en av de mest inspirerande scrappare jag vet! :) För det andra är layouten grymt fin! Gillar alla detaljer, jag är ju lite detaljfreak! Och vad fint du ser ut att ha i hallen!

Maja Stokk / eyovine sa...

Superhärlig LO... älskar turkost och rosa i kombination. Grymt snyggt!!! Å klart du har chans att vinna =)

Kramiz tjejen!

Maja

Örnen sa...

Jättehärlig LO! Jag gillar verkligen blommorna :-)

Miss Goldie sa...

Turkos och rosa är ju sååå fint! Den här LO:n är precis i min smak!

Karin sa...

jättefin LO! Klart du kan vinna! Skall hålla alla tummar & tår! ;)
såå snyggt med pompom-banden älskar sådana.. =)

kram kram!

UlrikaT sa...

Mmmm, vilka härliga färger! Visst har den här LOn vinstchans! :)

Sara sa...

Härlig lo! Fin färg kombination!!
/ Sara

cia sa...

Så du hoppade på?...
Jag velar fortfarande;-)

Gillar iaf ditt första bidrag och längtar efter att se fler:-D
Färgerna var ju urläckra!
Och L's tröja ännu snyggare!

teres sa...

Underbar, busig o glad o blommorna är så najsiga :)!

Jeanette Wallén sa...

Riktigt läcker LO!! Gillar blommorna och stjälkarna av bollfrans! :D

Bettan sa...

Klart du ska tävla som är så duktig. Visst kan man bli besviken, men det är bara ta nya tag.
Vet ju inte hur de andra bidragen ser ut, men den här var verkligen otroligt färgglad och fin! Snyggt dekorerat. Med den kan du säkert plocka hem poäng!
Lycka till!
Bettan

Anonym sa...

Den LOn var ju supersöt!!!
Älskar fotot och alltihop!

Kram

Unknown sa...

Otroligt fin! Älskar färgerna och de runda blommorna :)

bitte71 sa...

Den här är helt ljuvlig - älskar den!!! Underbara färger och fina detaljer!

Emma sa...

Ååååååh, vilken underbar LO!! Älskar färgerna, fjärilen (så klart) och bollfrans som stjälk/blad var ju bara hur häftigt som helst!!!

Kramarna!!