21 maj 2009

Love Explosion

Glad jag är att så många av er ändå gillade mitt romantiska försök till kort! Och det var verkligen bra tips att byta ut "puss" till nån annan färg för att bryta av det lite! Det tackar jag ödmjukt för ;-) Får testa det! All ära åt romantiken, men här kommer nåt som känns mycket mer som jag!
Veckans huvudutmaning på The Nook är att scrappa om en djup känsla som man har fått uppleva nån gång (knasigt det låter när man försöker översätta det till svenska :-)). Layouten skulle innehålla journaling. Tänkte först scrappa UL-bilden på lillskruttan. Då var det ett helt hav av känslor som öppnades i en. Men sen ångrade jag mig... Det blev en LO om en viktigt vändpunkt i mitt liv. Utan att gå in på detaljer så kan man nog säga att jag var inne i mitt livs största kris under tiden vi höll på och planerade vårt bröllop. Det kändes inte rätt... Jag tvivlade på allt. På alla val jag gjort i livet. På min kärlek. På E:s kärlek. Det här fotot tog vi för att ha på våran bröllopshemsida. Nånting hände i mig den dan. Vi höll på och busade med varann medan min syster sprang omkring med sin kamera. Jag glömde bort allt annat. Det var bara vi, pånyttfödda. Jag tänker på det som att kärleken i mig exploderade på nytt. Det blev en väldigt glad LO av det hela :-)

Journaling lyder: "Du tar mig i dina starka armar. Lyfter upp mig till dig. Håller mig nära. Känner mig som en liten fjäril där jag hänger runt din hals. Kärleken flöder in mot hjärtat. Fyller det till bristningsgränsen. En explosion. Explosion av kärlek. Hela världen målas i regnbågens alla färger. Alla tvivel jag nånsin har haft försvinner, och jag vet... Det är du och jag... bara vi... på riktigt!"

Tänkte bomba er nu med närbilder ;-) Först en bild på mina blommor. Har klippt dem i vellum, chalkat och markerat konturerna med en vit penna. Den lila var dock "färdig". Den har jag bara klottrat med vit penna på.

Har gjort hål i fotot (igen! :-))

I nedre kanten på fotot har jag trätt igenom pärlfloss. Har "sytt" fast tre knappar på det sättet.

Några halvpärlor fick vara med lite här och där.

Texten "explosion" har jag printat ut och kletat med glossy accent på.

I övrigt har jag försökt smutsa ner kanterna på LO:n lite. Blev även en hel del svart penna för journaling och små svarta hjärtan som jag fick för mig att jag ville ha med...

Den här LO:n gör mig så himla glad!! Det är därför jag scrappar - för att må bra! :-) Hoppas att ni också gillar den och att ni (om ni inte redan gör det) ska våga er på nåt så här fägglatt!

Psssst! Vet ni vad? Jag har fått världens coolaste KAOS-award! Jag älskar det så mycket att jag hela tiden har det framme och kikar på det och småler! TACK sötaste Emma! Är ni nyfikna nu? ;-) Ni får hålla er lite! :-P Väntar lite med att blogga det tills jag känner att jag har tid att fixa egna som jag i min tur ska skicka vidare till tre inspirationskällor. Det är knappt jag hinner med Nook-utmaningar nu! Hann knappt göra klart den här till veckans när två nya mini-utmaningar dök upp! Och imorgon åker vi till Gbg över helgen så jag har bara ikväll på mig... kommer aldrig att gå...

Kanske ska ta och röja lite nu... Måste städa idag. När vi kommer hem från Gbg kommer en mäklare hit för att värdera vår lägenhet. Vi har nämligen lagt ett bud på en villa... hihi... Håll tummarna! Igen! :-D

Kraaaaaaaaaam!

24 kommentarer:

Jenny sa...

Det var verkligen en härlig lo! färgerna, upplägget, journalingen! Super fint alltihop!

Emma sa...

Den är.... den är...

Den ÄR!!!

OMG!!!

Fotot och hur du scrappat det...Jisses, jag blir ju nykär i min gubbe, när jag ser din LO!!

Ha en riktigt trevlig helg, vännen!!
Kramarna!!

Örnen sa...

WOOW vilken underbart coool och läcker LO!!!!!!

Lillnettan sa...

*Grååååt* Så fint du skriver...och så väl LO'n passade in på det du beskrev om dina känslor. Sitter här och blinkar och blinkar för att få bort tårarna. :)

Sara sa...

Wow, vilken otrolig känsla du lyckas nå ut med! Häftigt!
/ sara

Carin sa...

Gud vilken vacker LO Alex! Den berör verkligen! Papperet, färgerna, detaljerna allt passar så perfekt till fotot och den vackra journalingen! Du rockar tjejen! Fortsätt med det du gör! Många kramar och varma tankar! /C

Zarah sa...

den är helt, helt HEEELT fantastisk!!

bitte71 sa...

Alltså, den här layouten är HELT fantastisk! Jag ÄLSKAR allt med den: färgerna, fotot, journalingen, detaljerna. Du kommer få höga poäng för den här, det vet du va?
KRAM!!!

Syrran sa...

Jag undrar alltså om du har kommit på den här idén själv, i så fall är du rätt duktig allstå.. i brist på andra ord som beskriver vad duktig du är! Och jag är såååå stolt! puss o kram

cia sa...

Å jag förstår att du älskar denna!
Det är sån känsla i den. Alldeles underbart:-)

Lycka till med hus och värdering osv:-)

Maja Stokk / eyovine sa...

WOW!!!! gillar alla roliga "Alex" detaljer =)... å den är helt otroligt läcker!! Man kan riktigt känna de starka känslorna med dig... Du är grymt bra!!!

Själv tror jag jag hoppar av nook... hinner inte, å det är nya utmaningar hela tiden.. har andra uppdrag jag ska fixa med... men jag håller tummarna för dig!

Kramiz Maja

Karin sa...

WOW!! Shit, den är galet läcker! Vilka vackra ord å bilden är ju bara sååå fin! SNyggt! =) Håller tummarna för dig!
kramkram!

ZozzosLiv sa...

Alltså herregud jag gråter ju..:Så fiint du skrivit!!OCH vilken LO. Det är baske mig den coolaste LO.n jag någonsin sett...En riktig explosion!!!Din man måste vara stolt över dig!!!
Kraamar!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Shit!

Wow!

Outstanding!

Otroligt!

Underbart!

Vackert!

Behöver du fler ord för att förstå hur läcker denna är? *ler*
Såååå fin tjejen och såå vacker och budskapet! Wow alltså! Det lockade inte bara fram en tår, utan en hel dröse med saltvatten på kinderna!

Älskar regnbågsfärgerna och den lite retro-stilen! Är ganska hänförd får jag lov att säga!

Och vad skönt att du fick uppleva just den dagen då det vände, tyvärr finns det många som ger upp innan de hinner tilld en där dagen... All lycka tiller!

Grattis till awarden, ska bli kul att se din tolkning på dem!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Claudia79 sa...

WOW!!!! ÄLSKAR den!! Och vilken känsla som man känner i LO:n tack vare att du bjöd på dig själv och berättade lite bakgrund.....
stor kram och trevlig helg!

teres sa...

Helt underbar, ljuvlig o så fantastiskt kreativ!

Håller tummar här med då:), hoppas det går vägen.

Bettan sa...

Oj vilken färgexplosion! Den är helt underbar!!!!!!!!!!! Vilket papper! Är det ett "färdigt" papper eller har du gjort det själv? Jag är i vilket fall grymt imponerad av denna lo!
Ang hus...Lycka till med budgivningen! Vårt hus var ett rivningsfärdigt torp som stod på gården, utan el och vatten, utan isolering i väggarna när vi köpte det för fem år sedan. (och flyttade in med två barn mitt i vintern.)
Så vi har jobbat med det massor och jag är ju gift med en egenföretagare som bygger hus hela dagarna ;-) Så då är risken att det blir sådär :-D
Hoppas allt är bra!

CillaT sa...

Åh den är alldeles underbar! Den är stark, både känslo- o färg- mässigt!

Kram

Daniela Dobson sa...

This is so creative and colorful!

Unknown sa...

Det här är något av det läckraste jag sett! Vilken färgexplosion!

Suz sa...

Love the journaling!

Anonym sa...

OMG!!!

Den är helt fantastisk!!!
Allt med den!

Fotot är ljuvligt och hur du sen bokstavligt talat får hela LOn att explodera, så snyggt!!

Cattis sa...

Jag tycker jag nyss var in till dig....vad massor du gör!! Och helt Underbara alster! Den här är WOOW!!!! Vilken läcker!!

Kicki sa...

Åh vad mycket snyggt det fanns här att titta på! SÅ mycket härliga detaljer! Glad att jag hittade hit, och kommer tillbaka fler gånger. :)
/Kicki