15 maj 2009

Kort av glasunderlägg

Varför är det så att när man väl har börjat göra egna kort så känns det så fel att köpa ett färdigt? Hmm.. Min käre svärfar fyller år i helgen, och egentligen är inte han typen som bryr sig så där jätte mycket om hur grattis-kortet ser ut (finns det iofs män som gör det?). Och ändå så kunde jag inte låta bli att göra ett till honom :-) Men jag erkänner att jag har haft uppskattnigsnivån i åtanken under tiden... Man kanske inte väljer att ha med den finaste blomman man har då? (känner mig lite taskig ändå...) Hur som helst, så här blev kortet!

Jag fick en idé som jag ville testa och valde att utgå ifrån ett av många glasunderlägg som vi aldrig använder. Har piffat till det lite med dymobokstäver (skulle aldrig kunna klara mig utan dymo!), glossy accent (skulle aldrig kunna klara mig utan glossy accent!), en vit penna (skulle aldrig kunna klara mig utan en vit penna!) och svart filt-alfabet. Har även med en kamouflerad brad runt vilken man kan snurra underlägget för att öppna kortet. Så här:

Ja, vad ska man säga? Inte så där våldsamt nöjd med det, men sånt ska man väl också visa upp ibland ;-) Jag hade kul iaf! :-) Hoppas svärfarn blir glad!

Tack för titten bloggkompisar! Kram, kram!

EDIT: Nu när jag har haft kortet på bordet en stund, så har jag ändrat mig - jag är nog rätt så nöjd med det ändå ;-) Kanske för att min man tyckte det var riktigt coolt när han såg det... nä.. jag låter mig inte alls påverkas av andra :-D

14 kommentarer:

maxell sa...

Nöjd och nöjd? Det finns grader av sånt och huvudsaken är att det finns en viss nöjdhet i det hela. :)

Jag vart i alla fall väldans förtjust i det här kortet. Så härliga färger och mönster som leder ögat runt och runt och runt igen. Samma lika idé med kort går att tillämpa för att göra små minialbum.

En detaljfråga. Vad är underlägget tillverkat i för material? *nyfiken*

cia sa...

Jag tyckte det var coolt:-)
Tuff bläckfisk (är det va?)
Jag gör också så, använder mindre dyra saker på kort för jag tycker att de ytterst sällan uppskattas värt vad de kostar i material annars;-)

ZozzosLiv sa...

Han blir SÄKERT stolt som en tupp av att ha dig som svärdotter. En svärdotter som kan göra ett sådant UNDERBART kort...Såå COOLT!!! Du är ju full av häftiga ideér!!!Kraamar:-)

Miss Goldie sa...

Det var ju jättecoolt och originellt! Och SNYGGT! Jag gillar det jättemycket!

Emma sa...

Så himlades snyggt!! Sagt det tidigare, men det är på sin plats även nu: me so very loooove :)

Ha en toppenhelg, vännen!! Skulle ni bort? Varför inte sitta hemma o scrappa en massa snyggt för oss att titta på :P Va?? Liv utanför scrappingen.? Hm..Vad för nåt, sa du?

Kramarna till dig!! Postar din award så du har den efter helgen :)

Jeanette Wallén sa...

JAG tyckte i alla fall att det blev URSNYGGT!!! :D

Örnen sa...

Wow vad fräckt!!!!

Maja Stokk / eyovine sa...

Hur cooolt och läckert som helst!!! Aj LAJK!!! Gillar de dramatiska färgerna också..

Trevlig helg!

Kram Maja

Carin sa...

EEyy! Har precis kommenterat ditt ljuvliga "blomkruka-kort"! Och här är en helt annan stil! Fiffigt och coolt! Jag tror din svärfar kommer att bli jätteglad! Även om många inte förstår allt jobb bakom handgjorda alster så tror jag dom ändå uppskattar en personlig present som någon lagt ner sin själ i! Fortsätt sprida gläjde och skönhet! :D Kram!

Lillnettan sa...

Gaa, du är för sjutton inte riktigt klok! 8-O Det här var lätt min favvis av de korten du gjort, jag tyckte det var ascoolt!
Vad är underlägg och vad är papper egentligen; har du gjort havskillen själv?
Jag måste ha en dymo..måste..

Karin sa...

men du! VIlket supercoolt kort! Detta måste jag lifta ! Sååå himla coolt !Löv it! =)=)

kram kram!

Kamilla sa...

OOOOooh jag tyckte det var huuuur snyggt som helst!
Verkligen hur coolt som helst!
Du ska vara mycket NÖJD tycker jag ;)

UlrikaT sa...

orginellt och supersnyggt!!

Emma sa...

Göööörläckert!!