19 maj 2009

Ett kort...

...som inte riktigt känns som jag...

Ännu en mini-utmaning på The Nook (börjar kanske låta lite tjatigt :-)). Den här gången skulle man göra ett kort av valfritt format. Men man var tvungen att ha minst ett band (eller spets), minst en blomma och minst två olika mönstrade papper. Som ni kanske vet, så gillar jag att testa lite olika stilar. Av nån anledning så verkar jag ha lite svårt för att få till det där romantiska (så himla oromantisk är jag väl ändå inte i verkligheten.. eller? är jag det?). Jag gjorde iaf ett försök. Så här blev det:

Har tagit närbilder men den här gången kändes de alldeles för överflödiga så jag skippar dem :-)

Vet inte riktigt vad jag tycker. Ibland tycker jag om det, ibland rynkar jag omedvetet på näsan när jag ser det... Ni får jätte gärna komma med lite konstruktiv kritik ;-) Det är så mycket enklare att scrappa färgglatt!

Nu till nåt helt annat! Har blivit utmanad av Pyzzlan för att svara på några kluriga frågor om mig själv. Så här kommer lite onödigt vetande om mig...

Tre saker som alltid finns i min/mitt......
Kylskåp: 17%-tig hushållsost, ajvar, soyasås
Frys: Broccoli, köttbullar, bröd
Skafferi: Pasta, ris, havregryn
Handväska: Mobil, en hög med gamla kvitton, Extra-tuggummi
Sminkväska: Svart mascara, brun ögonpenna, MAC studio fix
Badrumshylla: Deo, parfym Noa, hårprodukter för krulligt hår
Förråd: Gamla kläder som borde skänkas, prydnadssaker som borde kastas, minnen som borde sorteras
Hjärna: kaos, kaos, kaos
Jackficka: (om jag har en ficka...) Gamla kvitton igen, lypsyl, SL-remsa
Kryddskåp: Allt från salt, peppar, grillkrydda, chilipulver och paprika till oregano, timjan, basilika...
Barskåp: 21 olika sorters whiskey, bacardi lemon, gin
Köksbänk: fruktskål, vattenkokare, diskade och odiskade nappflaskor
Jag i min tur får väl också utmana några.. hm.. det får bli några av mina FL-kompisar:
Hoppas ni får en skön dag! Trots det tråkiga vädret... Var har solen tagit vägen???
Kram på er!

14 kommentarer:

Jenny sa...

jag tycker kortet blev jättesött! O romantiskt!

Örnen sa...

Ska ta tag i den där utmaningen snart :-)

Jag tycker att kortet är jättefint och vackert. Tycker absolut att du har lyckats få till det romantiska!

Miss Goldie sa...

Jag älskar ju de här färgerna, det är såå himla fint med brunt och rosa. Kortet är superfint! Jag fattar inte att du inte är nöjd med det!?! Du är verkligen sååå duktig!

Maja Stokk / eyovine sa...

Tycker ditt kort är superfint. Färgerna kanon... den brda spetsen är urläcker.. gillar också den lilla fjärilen på blomman... vet inte vad du skulle ha gjort bättre eller annorlunda. Kortet är SUPER!!!
Du är grym helt enkelt =).. *tror jag har sagt det förr =D*

Kramarna Maja

teres sa...

Åhhh, jag gillar också ditt kort och de andra är supersnygga också. Kortet av ett glasunderlägg rent genialiskt :)!

Kram teres

Emma sa...

Jag tokgillar ditt kort!! Så snyggt med den breda spetsen och Alex-fjärilen ;) Brunt och rosa är så himla snyggt - men själv får jag aldrig till de färgerna...fattar inte varför?!?!?

När du nu inte själv vet vad du tycker...hm...spontant förslag: bryt av med annat typsnitt och klatschigare färg på "puss" Typ...heh...turkost (säger hon som är såld på det då..)


Må gott, vännen!!

Kramarna!!

anna76 sa...

Supersnyggt kort! Jag gillar det romantiska, men då ska du veta att jag är allt utom romatiker ;-) Var nöjd och se det som utveckling! :-) kram

Lillnettan sa...

Hej babe! Ursött kort! *love* Jag håller nog med SkräpEmma lite grand - det är ju väldigt prickigt och brunrosa så testa att peta dit nåt som bryter av. Byt färg på "puss" kanske, eller på braden i blomman, eller den lilla söta blomman på säkerhetsnålen. Eller alla tre! Hm undrar hur det skulle se ut? :D

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Med risk för upprepning..

Du är grym tjejen!!!!

Jag älskar denna färgkombon! Sååå himla snyggt med rosa-brunt!
Det enda jag kan tänka mig en "förbättring" av (som sagt - snyggt som det är nu också!), är isåfall ordet "puss" i annat typsnitt och ev annan färg.
Men annars - grymt! (Jag sa ju att det var risk för upprepning!!*ler*)

Ha en underbar helg!
Kram / Angelica

Carin sa...

..Underbart kort om jag får bestämma! Och det får jag väl?! ;)
I love rosa och brunt! Riktigt fin kombination! Och prickar är en annan favorit! Superfint! KraAM!

Pyzzlan sa...

Kul att du hakade på utmaningen :-) Fint kort du har gjort. Jag är ju dessvärre ingen fantast av rosa, så jag tycker Love LO'n är snäppet finare. Jag beundrar alltid alla som kan och vågar använda så starka färger. Försöker själv men får aldrig till det.

Linda sa...

Ååå det här kortet gillar jag verkligen!

bitte71 sa...

Det här kortet är så fint: riktigt romantiskt och vackert!

Pearl sa...

great color combo !