25 maj 2009

Sista-minuters scrappande

Gud va många mini-utmaningar det är på The Nook! På gränsen till för många... Knappt man hinner med ju! Fick slänga ihop två sista-minuters alster innan det bar åt mot Göteborg över helgen. Det kanske blir en snabbscrappare av mig till slut efter allt det här :-)
Det första är ett kort där man skulle göra ett djur av en knapp. Jag gjorde ett litet bi (eller ja, det är iaf vad det blev till slut :-)) Tycker hon blev söt. Designen på kortet i övrigt kunde ha blivit bättre.. Inte ofta jag vågar mig på att handskriva titeln heller, men som sagt.. det skulle ju gå fort :-)

Sen var jag bara tvungen att göra nåt till lilla skissutmaningen, för skissen var så himla fin. Förutom att följa skissen skulle man scrappa om en av ens attribut. Ett till krav var att ha minst en fjäril med (vilket omöjligt kan vara ett problem för mig:-)) Det här är skissen som man då skulle försöka följa så mycket som möjligt.

Jag vände på skissen (vilket man fick göra), men annars så har jag följt den rätt så bra. Ännu en gång fick jag scrappa om mig själv. Börjar faktiskt gilla det allt mer o mer... Jag valde att scrappa om att jag är nöjd. Ja... jag är ju ändå riktigt nöjd med mitt liv :-) (Snacka om terapi-scrap!). Så här blev det:

Och lite närbilder.

En sak har jag fått lära mig. Man ska inte skriva journaling kl 2 på natten! Ser för jäkligt ut... Men så får det va. Orkar inte göra om det...

Medan jag var på bröllop i Göteborg kom det upp än ny (!!!) mini-utmaning om att göra en LO helt utan några limprodukter. Låter riktigt kul men jag tror inte jag hinner. Får se... Scrapparen i mig kanske inte låter mig gå och lägga mig ikväll heller :-)
Önskar jag kunde gå på en bloggrunda nu, men jag måste städa nu när lilltjejen sover. Har lovat att jag ska göra det :-) Bloggrundan får vänta till lite senare idag...

Kram på er alla underbara människor som lämnar små och stora avtryck här inne och gör mig så otroligt glad!

26 kommentarer:

Bettan sa...

Vilket sött litet bi du gjorde av knappen och rubriken var inte alls illa skriven. Snyggt!
Gillar din glada Lo också :-)

Maja Stokk / eyovine sa...

Såg ju dessa inne på nook också... å i vanlig ordning så gillar jag det du gör!!
Kortet är jag riktigt kär i! Å det är klart du ska skriva med din handstil, den är snygg!
Så skönt att känna sig nöjd =)... det gör jag sällan.. försöker lära mig.... så jag kanske lär mig när jag blir vuxen.... när man nu blir det =/.. om.... äscha vad mycket svammel det blev nu... Gillar förövrigt fotot på dig också.

Själv har jag lagt ner nook... tyckte det blev för mycket..

Kramen Maja

Miss Goldie sa...

Me like! Kortet är bedårande sött! Gillar alla små prickar och titeln är ju jättefin! LO:n är också fin, skissen var verkligen jättehärlig.

UlrikaT sa...

Vilket kul kort! Du har ju en läcker handskrift, hade jag gjort detsamma hade det sett ut som min 4 åring hade skrivit...
Underbar LO också, man blir så glad när man ser kortet för du ser verkligen lycklig ut! :)

maxell sa...

Fräckt att snabbscrappa. Det är jag verkligen usel på. ;) Men du kan!

Va härligt att scrappa om sig själv. Och helst de positiva sakerna. Det får du fortsätta med.

Å visst går det att skriva för hand. Det är - som du skriver här ovan - helt enkelt så att det får bli som det blir. Det är den enda rätta inställningen eller förhållandet till skapandet som jag ser det. ;)

anna78 sa...

Wow, vilka underbara alster!

sussilull sa...

Oj vilka otroligt välarbetade LO:s du gör. Imponerad! Och tack för hälsningen i min blogg. Sånt värmer :-)
Ha en bra vecka!

Karin sa...

Såå läckert kort ! himla sött bi (bee) *fniss* kul text!

Å layouten, den är ju bara kanonsnygg! Vilket fint foto på dig.. å visst är det härligt att vara NÖJD med livet! =)

kram kram!

Unknown sa...

I love your take on the sketch!
I love how you flipped the sketch!
Great work and best of luck in the scrap-off!!

zαnуα ♥ sa...

Åh vad gulligt ditt kort är, med det lilla biet :)) LOn är toppensnygg den med :D

Linda sa...

Kortet är supersött och layouten blir man helt underbart glad av! Så himla härliga grejer du gör :D Så kul att se dig inne på Nook nu också tycker jag :)

cia sa...

Dunderläcker LO!
Och vad härligt att du är så nöjd:-)Jättefiffigt med biet och jag hade nog gissat på rub-ons, inte handskrivet;-)
Är dt såhär du snabbscrappar så fram för mer av den varan:-)

Daniela Dobson sa...

Wow, this is awesome!

Unknown sa...

Kortet är otroligt gulligt och layouten jättevacker!

Suz sa...

Beautiful designs!

bitte71 sa...

Kortet är ju hur sött som helst och layouten riktigt riktigt fin! Men jag kan hålla med dig om att det ibland nästan är FÖR många utmaningar därinne, det är ett hysteriskt tempo!
Kram M

Nicole Martel sa...

your work is so pretty, love that bumble bee card!

Pearl sa...

You are adorable , Alex ! great creations !

Nenne sa...

Superfina saker du gör! Jag har varit här o kikat tidigare och varje gång är det nya läckra kort o LO:s. Gillar verkligen hur du använt Sassafrass-bården, både på kortet och LO:n och skissen var ju urläcker som du tolkat jättefint! Gillar också biets flygväg på kortet.

Apropå egen handstil så kan man ju (även om du är VÄL kritiskt till den) hävda att det är också viktigt att bevara för framtiden!

Jag lägger till dig på min blogglista och scrappa på snälla! Jag vill se mer :D

Kram
/Nenne

CillaT sa...

Så fina bidrag. Biet är ju galet sött=D

Kram

Maja Stokk / eyovine sa...

Alex... appropå nöjd.. får förtydliga lite ;).. visst är jag nöjd med mitt liv å med mig själv för det mesta =D.. men i mig finns hela tiden en rastlös strävan efter att hitta på nytt... om det så är jobbet, hemmet, scrapp, trädgård eller mig själv... önskar bara jag kunde vara lite mera nöjd där jag befinner mig just nu =)

Kram kram

Muffin sa...

Superläckra alster, både kort och LO!! Ville bara hoppa in och tacka för dina söta ord inne hos mig, jag blir så himla glad! Fastnade en bra stund här för det fanns så mycket fint att titta på. :)

Emma sa...

Tokläckra, både LO och kortet...ja, det blev jag ju alldeles kär i :) Vilken underbar humla!!

Wow, wow, wow!!! :)

Kramarna!!

teres sa...

Underbar layout och fotot är underbart! Gillar allt!

Du har ngt inne hos mig som du får ;), vet att det blir mkt ibland så känn dig inte tvingad att lägga ut eller skicka vidare eller så!

Kram teres

Anonym sa...

Alldeles underbart snygg!

Du har sådant sinne för detaljer och färger!

Jättefin!

Kram

Cattis sa...

Ja vad ska man säga mer än att dom är helt Underbara igen ;) Du är ju sååå bra!