08 maj 2009

En docka till The Nook

Nu har jag knåpat ihop ett bidrag till första "riktiga" utmaningen på The Nook. Utmaningen var att använda minst två likadana bilder på sin LO. Jag valde att ha fyra ganska små. Fotot har ni sett igår och ni lär se det fler gånger för det är en favorit :-)

Måste erkänna att jag blev riktigt trött på att klippa dessa fjärilar igår, hur söta de än är! Gaah! Nu lär jag inte klippa några fler på.. ja.. några dagar iaf! *hihi* Men ville verkligen låta fjärilar bygga upp en liten cirkel och då behövs det några stycken!

Den här läckra blomman kommer från ett hårspänne inhandlat på H&M. Tänkte direkt på dessa papper när jag såg det. Men.. det är ju en så stoooor blomma så jag har haft lite problem med att få med den. Till slut tror jag att jag har hittat ett sätt. Tycker att den har fått det utrymme den kräver...

Jag ville så gärna vika ner ett hörn på den här LO:n, men Pink Paislee papper är tyvärr inte dubbelsidiga så det kändes inte speciellt snyggt. Då fick jag skapa en baksida genom att limma på en bit av ett October Afternoon papper. En knapp med hängande pärlfloss fick smycka lilla hörnet.

Tyckte att alfabet från Graphic 45 passade fint in bland andra cirklar.

LO:n känns ganska enkel trots att jag tyckte att jag hade fått med en del små gulligull detaljer. Men det kanske inte är nåt dåligt... Vi får se om några dagar...

Tack för titten! Hörs säkert snart igen! Känns som att jag är på G med mitt scrappande igen ;-)

13 kommentarer:

Miss Goldie sa...

LJUVLIGT SÖT LO! Fjärilcirkeln är verkligen jättefin! Härlig kontrast mellan det rosa och kraft cs:en.

Karin sa...

åhh va kul att du är igång med ditt skapande igen! Jättesöt LO! med sååå fina detaljer! & korten,ojoj,,, hon är verkligen ljuvlig! =)
Hoppas du får en härlig helg!

(lovar att jag skall sluta önska regn ;))

kram kram!!

Natasha sa...

Ja visst är du på G, syrran! Och det blir bara snyggare, den här är nog en av mina favoriter, älskar fjärilarna och den stora blomman! O så dig såklart och så får jag inte glömma min lilla sockertopp! puss o kram på er

Mathilde sa...

Men gud vad FIN!!!

cia sa...

Å vad härlig!
Älskar verkligen fjärilsringen:-)
Klar liftvarning.
Perfekt sätt att få med fler av samma foto!
Heja dig, fler fina alster vill vi ha.

Emma sa...

Underbara detaljer, som alltid!! Bara att klippa ut alla dessa fjärilar, ja... Snyggt som 17!!

Sara sa...

Jättefin!
Underbara kort!
/ sara

Lillnettan sa...

Love it! :D Oj, jag skulle aldrig orka klippa alla fjärilar... *pust* Du är duktig du!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Gaaah, vad du är på G tjejen!
Jag dåånar så snyggt det är!

Vilken attans tur att du pallade klippa ut alla fjärilarna för det blev sketasnyggt! Och blomman då - Mums!

Ja, du är verkligen i scrappandan nu och det ska bli kul att se vad du fortsätter komma upp med!

Ha de gott snäckan!
Kraaam / Angelica

UlrikaT sa...

Superlæcker LO! Vilket arbete att klippa ut alla fjærilarna. Så smart att limma fast papper på baksidan, det ska jag komma ihåg! :)

Cattis sa...

Åååhhh! Vilken ljuvlig layout!! Och vilket pyssel att klippa ut alla fjärilar..fotona är ju såååå gulliga!

Kram!

Carin sa...

..SUPERFIN LO!! :) Och lilla skruttan är ju ljuvligt söt! :D Gillar din känsla för detaljer! :) Tänk att du orkade klippa alla dessa fjärilar?! Men så blev det bra också!! :D Gillar även LO´n under! Du trollar med Pink Paislee! :) KRAAM!

Emma sa...

Den är sååå fin! ;-)