13 maj 2009

Ny vecka på The Nook

Ny vecka, ny utmaning. Jag kommer att vara rätt upptagen i helgen, så då tänkte jag passa på och göra klart veckans bidrag så fort som möjligt. Satte mig med den direkt när utmaningen kom upp igår kväll... lite berodde det nog även på att jag tyckte det lät så roligt :-) Utmaningen var att göra en LO som var annat än kvadratisk. Man fick inte använda färdiga die cut papper, men fick dock använda såna som mall. Man fick inte heller ha nåt rosa med (jag som precis börjat älska rosa...). Så här blev mitt bidrag.

LO:n handlar om hur Linnea ibland kan se så himla fundersam ut. Man kan inte låta bli att undra vad hon tänker på... Jag valde att göra en cirkel med scalloped kant (uppenbarligen ;-)). Papprena är Sassafras Lass, förutom molnen som jag klippt ut från en October Afternoon baksida.

Journaling printade jag ut på ett vellum-papper som jag sen fäst bakom en Maya Road chipboard ram. Älskar den detaljen och kommer säkert att göra det många fler gånger! Ramen har jag målat vit genom att dutta färgen med en disksvamp. Ville ha lite struktur på ramen och tog det jag hade till hands :-) Lite rött bling för att göra ramen lite intressantare...

Tre blommor med Sassafras stickers i mitten. Hade lite Glossy Accent på stickersen och en blå clear-knapp under den ena.

Små moln har fått sväva på 3D-kuddar efter att ha fått lite turkos chalk och rött bling på sig.

Njöt verkligen av att scrappa denna! Är riktigt nöjd med resultatet också! Att jag älskar den bilden på Linnea gör nog sitt :-) Vi får väl se hur det går den här veckan... Fick inga poäng (mer än dem som alla som var med fick) för min "Söt som en docka"-LO. Ja, ja... det är en tuff värld vi lever i ;-)
Hoppas ni alla har det bra! Kram på er!

19 kommentarer:

Loreleii sa...

En riktigt härlig LO som man blir glad i hela kroppen av!

Jo sa...

Jättesnygg! Det är faktiskt rätt härligt att inte alltid scrappa i rosa ibland... (säger hon som i stort sett alttid scrappar rosa...)

Maja Stokk / eyovine sa...

Läcker!! Fotot underbart och molnen blev super.

Kramen Maja

claudia79 sa...

MMM superfin!!!

claudia79 sa...

MMM superfin!!!

Syrran sa...

ÅÅ.. det blir bara finare och finare! .. men jag kan fortfarande prata franska :P :) puss o kram

Karin sa...

ååå va hemst att man inte FICK ha med något rosa.. Det hade jag aldrig klarat *fniss* men DU har ju gjort en helt underbar LO! Massa läckra detaljer & fotot är verkligen helt ljuvligt! =)=)

kram kram!

cia sa...

Å ännu en härlig LO från dig!
B ra jobbat med formerna, ser inte ett dug tvingat ut utan bara snyggt.

Örnen sa...

Åhhhh vilken söt LO!!!

Emma sa...

MMmm ja den är verkligen superhärlig med alla fina detaljer. Älskar blommorna och molnen!

Bettan sa...

En riktigt härlig Lo :o) Det är vad jag tänker när jag ser den. Härlig.
Kanonfint foto att scrappa också!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Mumma vad fin den är!
Jättevacker och cool med molnen, färgerna - ja hela layouten är snygg helt enkelt!
Störtdiggar ramen - snyggt byggt!
Hoppas du drar in lite mer poäng på denna då - konstigt vore det annars!

Ha d ebäst snäckan!
Kraaaam / Angelica

ZozzosLiv sa...

Åååh vilken fiin LO. Så gullig så man bara vill krama om den;-) Eller äta upp den;-) Nämen jäätte härliga detaljer med blommorna, molnen, blingen jaa ALLT!!:-) Hoppas du får poäng med denna. Konstigt att du inte fick med dock LO.n för den var ju bra föör ljuvlig!!!:-O

Du är nog suverän på att minnas tillverkarna på alla dekos o papper du anv!!Jag minns inte ens varifrån jag köpt mina o absolut inte tillverkarna;-) Jaa detta blev låångt. Men kom du så här långt så orkade du iaf läsa;-) Ha det bäst nu gumman. O keep up the nice scrapping that I like!! Kraamar!!

bitte71 sa...

Men ÅH, vilken ljuvlig LO! Underbart foto och jag tokgillar molnen och den lilla ramen runt jourrnalingen! Vad duktig du är!!
Kram M

UlrikaT sa...

Åhh, vilken härlig LO! Så stiligt med molnen bak titeln och den ramen var ju bara så läcker!

spacemouse sa...

En sån söt lo!! Blommorna e superfina. Och molnen och ramen är så fina!!

Emma sa...

Toksnygg!! Och underbara färger :)

Du har nåt att få av mig!! Kika in i min blogg för vidare instruktioner...

Kramarna till dig!!

CillaT sa...

Underbara färger och former!!

zαnуα ♥ sa...

Den här är bara helt underbar!