07 maj 2009

Festfin liten tjej

Jag fick inte till något bidrag till Stellas scrapjakt förra veckan. Hann inte med det. Men den här veckan är jag med! Temat är 1800-tal! Tyckte det var hur svårt som helst! Det är en hel del som har hänt på 1800-talet, det vet jag, men ändå stod det helt stilla på idéfronten. Frågade Erik vad han tänker på när han hör 1800-talet. Han svarade direkt (utan att tänka speciellt mycket), "Vet inte... Puffärmar, kanske?" :-) Så puffärmar fick det bli! Ja, ja... jag vet... all romantik, alla litterära storverk, alla historiska konstverk.. av allt det där väljer jag puffärmar! Jag kanske inte är djupare än så här? :-D

Jag valde till slut att scrappa om en festklädd Linnea. Rubriken "Festfin" snodde jag från en av Miss Goldies läckra layouter.

När jag köpte den här klänningen till henne blev jag som mest kär i just dessa små söta puffärmar! Hon hade den på bjudningen efter dopet och många kommenterade att hon såg ut som hämtad från en saga från förr. Min vackra lilla tjej... Sen försökte jag väl tänka lite mer 1800-tal när jag skulle designa LO:n. Den rosa kanten valde jag med volanger i åtanke. Pärlfloss snörade jag så här just för att snörningar var stora då. Och kärlek till natur.. ja.. den fick vara med i form av ett träd.. haha.. ja, jag vet.. jag skäms nästan för min tolkning, men jag orkar inte grubbla mer! :-)

En närbild på vackra blommor från Prima. Här ser man också att det rosa pappret har små, små prickar på sig. Älskar prickiga papper!

Kanten med pärlflossen på en något suddig bild...

Och så trädet och fjärilen. Trädkronan är en ros som jag klippt ut. Har framhävt det bruna med lite glitterlim. Fjärilen har jag också klippt ut och pimpat den lite med brun penna, en orange prick och glossy accent.

Det ljusrosa prickiga pappret kommer jag inte riktigt ihåg märket på. Men alla andra papper och chipboards kommer från Pink Paislee.

Tror inte jag var tillräckligt kreativ den här gången för att kamma hem en massa poäng, men huvudsaken är att jag tycker om min lilla festfina LO :-) Tycker den blev söt...

Verkar som att solen har kommit tillbaka idag! Får nog bli en promenad snart... Kram, kram!

16 kommentarer:

teres sa...

Ännu en härlig layout, supermatchat och den lilla fjärilen pricken över i!

UlrikaT sa...

Underbar tolkning av 1800-talet, man behøver ju inte alltid vara så djup ! :)

bitte71 sa...

Åh, vilken härlig layout!! Och vilket fint namn din lilla tjej har *fniss*

Mathilde sa...

Men gud vad fin!!

Maja Stokk / eyovine sa...

en sån underbar liten prinsessa!!! Klart detta är 1800- tal ;)

kramiz

Emma sa...

Åh jag älskar denna! Så fiffigt med pärlflossen genom hålen, det ska jag försöka komma ihåg att lifta nån gång. Tack för inspirationen! :)

cia sa...

Jättefin och lite romantisk;-)
Förstår att hon var ursöt och "beundrad" på sitt dop!

Pearl sa...

absolutely adorable ! love the use of the Pink Paislee !

All the best for the Nook scrap off !

Miss Goldie sa...

Åååh, vilken söt tjej! Helt underbar klänning Var har du köpt den? LO:n är ju alldeles ljuvlig, allt matchar så bra till fotot!

Sara sa...

Jättefin!!
Vilka härliga kort!
/ Sara

Örnen sa...

Jättebedårande LO!!

Mathilde sa...

Haha ja jag är inte långt ifrån att börja pussa på mina papper! Vissa är jag helt kär i, kommer aldrig kunna klippa i dom!! :)
Kram

Karin sa...

ooo den är heeelt underbar! Så fint med rosa & brunt! Deblommorna är verkligen underbara! =)

kram kram!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Om det är nån som ska plocka poäng i denna omgången så måste dte nästan vara du! För wow vilken underbar tolkning! Och du - om inte annat så är den säkerligen alldeles unik eftersom de flesta andra säkert tänker romantiken, litteraturen, osv... *ler* Och det är tusen gånger roligare med unika LO's än flertalet liknande!

Vet du nått mer jag störtdiggar då? Jo, din underbara LO till Nook! Dubbelve, oooo och dubbelve säger jag bara! Så läckert med färgerna, jag kan inte stirra mig mätt på den alltså!

Men du - visst är poängjakter roliga! Jag har precis avslutat min hos Hobbyhuset (kom 3:a, jippi!) och är så sugen på fler!

Ha de bäst snäckan!
Kramen / Angelica

Anonym sa...

Ljuvlig!!!

Mina favvofärger precis och klänningen är ju såå söt!!

Kram

Emma sa...

"...inte tillräckligt kreativ" Maj gadd, kan man bli mer kreativ?!?!??!

Den är så snygg, jag har själv så svårt att få till brunt och rosa (trots att det var det jag körde på då jag samlade på mig stuff inför scrapstarten...hm...)
Lillsnofsan är bedårande i klänningen :)

kramarna!!