02 juni 2009

LO av bara journaling spots

Jag vet att jag har sagt det förut, men nu börjar det verkligen kännas som mycket på The Nook :-S Blä... Undrar om det finns nån sorts scrap-vägg man kan gå in? :-D Det kommer upp nya utmaningar flera gånger per dag ju! Inte klokt! Och tävlingsmänniska som jag är, kan jag inte bara hoppa av nu när det ändå börjar närma sig sitt slut... suck... Hur kul det än är, så ska det faktiskt bli skönt när det är över! Så att jag nån gång ibland kan gå och lägga mig samtidigt som min man :-)

Men, men... Ännu en superrolig utmaning har de iaf kommit med! Den här gången skulle vi göra en layout med bara jorunaling spots. Inga mönstrade papper fick användas. Jag hittade ett nästan helt ark med fina Maja Design journaling rutor. Det här är vad jag har gjort med några av dem:

Hade ett vitt cardstock som botten och tog fram min fina bordstablett igen och gjorde lite mönster. Kändes alldeles för tomt annars, eftersom mina journaling rutor var ganska små. Har valt ett rätt litet foto också.

Här är en närbild på lager av rutor.

Klippte ett hörn med en blomma på från ytterliggare en ruta och satte det som fotohörn. Gjorde ett hål i det och knöt en tyllrosett.

För ett tag sen köpte jag ett paket av dessa vackra Prima blommor, men har aldrig använt dem. Tycker de är jättesvåra! Har tom skickat tre stycken till Lillnettan för att se om hon kan göra nåt roligt, så som hon så ofta gör, och inspirera mig lite :-) Men här tyckte jag faktiskt att en blomma som tar så här mycket uppmärksamhet passade bra. Färgerna kändes också rätt!

Den här gick sanslöst fort att göra! Tog inte ens en halvtimme! Och det som har tagit längst tid var att klippa ut alla rutor! Kul! :-)
Har även gjort ett till kort till mat-tema-utmaningen, men det bloggar jag nog nån annan gång. Måste ju hinna scrappa lite också nu när lillskruttan sover (!?) ;-)
Tack för alla rara kommentarer ni lämnar! Ni är bara bäst!
Kramiz!

9 kommentarer:

Örnen sa...

Snygg snabbscrappad LO, men du.... ta det lungt så inte går in i scrapväggen ;-)

Maja Stokk / eyovine sa...

Snyggt!!! Ibland är snabbscrap bästa scrappen!! Å blomman gjorde sig verkligen på denna lo. Läckert med bakgrundsmönstret du gjot på cs:en.
Å vad gäller att lägga sig samtidigt med sin man.... så är det lika här... hela tiden... trots attjag inte är med i nå NOOK utmaningar... att vara scrappare är a starkt beroendeframkallande och oerhört svårt att avvänja sig ifrån ;) =D

cia sa...

Jättemysig!
Inget fel med att snabbscrappa när det ser ut såhär!

Passa dig för att bränna ut dig på scrappandet...
Det var ju en tävling i tidningen för 2 år sen där man skulle skicka in 8-10 LO's har jag för mig och då var det mååånga som brände ut sig sas och tappade sugen efter det. Det var så press så det blev inte kul längre.
Kram

teres sa...

Lysande, så ljuv o skir o vacker. Gillar verkligen mönstret efter ditt underlägg!

Lillnettan sa...

Underbar! Gillar verkligen bordsduksmönstret! :D Skäms för att jag inte har tagit tag i blommorna som jag fick av dig än...har varit så mycket det senaste och när jag är stressad så är det inget kul att scrappa helt enkelt. :(

Kram på dig vännen! You rock!

Emma sa...

Me löööve!! Helt underbar!! Enkel, men ändå genomarbetad...du är helt enorm! Och så snyggt med tyllrosetten...själv har jag så svårt att använda tyll, det liksom går inte.
Men du...du kan få ihop, och få till, vad som helst!! :)

Kramarna!!

CillaT sa...

Finfin! Läckert med allt det vita och "högen" i mitten.

Du kan då få till det mesta! Håll dig borta från scrapväggen, jag behöver ju dig som inspirationskälla!!

Kram

Kicki sa...

Ååååh så fin den är! Jätteläcker verkligen! :D
Kram Kicki

Anonym sa...

oh! vilken underbar LO! skulle man kuna få lifta? :)
Vilken snygg blogg du har!, massor av fint skapat, hit måste jag titta förbi oftare! /J*